Grondwerk oefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fincx3
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-08-19

Grondwerk oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:34

Ik zou graag met een paard eens van 0 willen beginnen met grondwerk. Om zo terug te leren wie de leider is, respect hebben en alles wat je uit grondwerk kan leren.

Op het internet vind ik tal van oefeningen maar welke gebruik ik nu wanneer? En hoe pak ik dit allemaal het beste aan? (Tijd, hoeveel aantal oefeningen per keer, ...)

Jessix

Berichten: 16432
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Grondwerk oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:43

Ik vind Parelli nog altijd heel erg leuk. En het is ook fijn omdat het je een duidelijk stappenplan geeft. Verschillende natural horsemanship methode lijken op elkaar en zijn ook prima te mixen. Maar soms is het fijn om eerst even een tijdje een programma te volgen en je daarin te verdiepen. Dan heb je een goede start.

Maliepaard
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-08-19

Re: Grondwerk oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:48

Grondwerk begint meestal met, volgen, leiden, halthouden en achterwaarts.
Daarna kun je het uit gaan breiden met moeilijkere oefeningen .

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Re: Grondwerk oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:19

wat bij mijn jonge merrie een hele belangrijke oefening was m.b.t. leiderschap was "Jouw ruimte, mijn ruimte" Hierbij loopt je paard los in een longeercirkel of afgezet stuk bak ( dat scheelt een heleboel lopen voor jezelf) en jij loopt lijnen door de bak heen. Niet altijd recht op je paard af maar gewoon vol overtuiging een kant op. Als het paard in jouw lijn staat moet ze aan de kant gaan voor jou. Eigen energie wat omhoog gooien om duidelijk te maken dat je het meent.
Met Zoƫ kwamen we hierdoor erachter dat zij toch echt de leider was in onze samenwerking :? Hebben dus flink veel ruzie gehad in de periode daarna maar uiteindelijk hebben we nu een hele goede en duidelijke samenwerking ontwikkeld <3 Ik heb bij dit proces wel heel veel hulp gekregen en steun gehad aan mijn instructrice. Dit zou ik je dan ook willen aanraden. Zij zien gewoon veel meer in het begin, ook aan jouw eigen houding en maniertjes.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:21

Ik ben fan van de warwick schiller methode. Staan diverse filmpjes van op YouTube.

Maar als ik je een advies mag geven. Neem les... al is het maar om de basis te leren. En valt en staat ook zoveel met je eigen houding naar je paard toe. Ik heb heel veel gehad aan de grondwerk lessen. Af en toe doen we tussen door nog een lesje ? Gewoon om even weer op te frissen en de puntjes op de i te zetten

Fincx3
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 13:09

Bedankt!
Ondertussen kan ik al buiten wandelen met het paard los en ze volgt gewoon ook als ik plots een andere richting uitga!
Sta ik stil, zij ook. Stap ik achteruit dan gaat zij dat ook. En zo verder :D

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Grondwerk oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:36

Als je met positieve bekrachtiging (clickertraining) wil starten omdat je de training een win-win wil maken (zonder gebruik van aversives) dan kun je me een PM sturen en help ik je op weg om goed te starten. :)

RAZZ

Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:22

Feather Light krijgt vanaf begin 2020 een online academie, zij is heel is erg goed en de manier van werken spreekt mij ontzettend aan! Misschien dat je daar eens naar zou kunnen kijken? Je zou het altijd al eens op kunnen zoeken op instagram/Facebook, dan krijg je een beetje een idee van wat ze doet!