Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dominant gedrag

 
Profiel   

Hoi allemaal! Ik zit met een probleempje. Ik heb nu sinds een maandje een prachtig verzorgpaard. Een merrie van 7 jaar. Alleen is ze qua gedrag ontzettend dominant (steigeren tijdens het longeren, voorbij lopen, in mijn ruimte komen, de nek omhoog gooien). Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik wil eerst dat de basis vanaf de grond goed is voordat ik erop ga, maar ik weet niet zo goed hoe. Het zal ook wel liggen aan het feit dat we in de kennismakingsfase zitten en het weer ook niet mee helpt. Uiteraard heb ik het gevraagd aan de eigenaresse maar ik dacht misschien is hier iemand die nog andere tips heeft :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 12:50 



 
Profiel   

Les nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 12:52 



 
Profiel   

Niet zoveel van te zeggen. Vertoont ze dit gedrag óók bij anderen, de eigenaresse?
Zo ja, dan zou ik een ander verzorgpaard zoeken.
Zo nee, dan onder begeleiding leren met dit dier om te gaan. Géén zijden handschoentjes, het gaat om je veiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 12:53 



 
Profiel   

Neem eens een paar lessen in grondwerk. Ik heb daar zelf na 30 jaar eigen paarden hebben ontzettend veel van geleerd en leer nog. Net als met rijden kun je ook jezelf hierin blijven verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 12:55 



 
Profiel   

Heeft er iemand tips waar je les hierin kan krijgen in de buurt van Utrecht? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 16:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen