Gratis online mini cursus werken aan de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:22

Jorex: heb je Alex wel eens na laten kijken door een ostheopaat? Misschien zit er in zijn lichaam iets dwars, waardoor hij niet opzij kán lopen. En dan is het logisch dat hij daar heel sacherijnig van wordt. :)

Mijn pony kon eerst niet achteruit lopen. Werd daar ook heel geïrriteerd van. Bleek dat haar bekken erg vast zat.

Misschien goed om er eens over na te denken? :)

Leuk dat Jorie het zo goed oppakt trouwens!

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:54

Maartje_M schreef:
Ligt het aan mij of valt het paard in de filmpjes van vandaag juist over de schouder en wijkt hij helemaal niet?


Misschien omdat ze laten zien dat het paard het ook nog moet leren oid? Ik weet het niet hoor.
Waar ik nu een beetje tegen aanloop is dat ik een longeercirkel werk dus geen bakrand, wijken gaat echt nog wel een paar passen. Maar schouderbuitenwaarts is wel lastiger.

Eelmo

Berichten: 2953
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:07

Maar daarvoor hebben ze de 'bloopers' toch? Ik heb ook het idee dat het zwarte paard niet wijkt, maar gewoon in een diagonaal de bak oversteekt.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:10

Ik moet nog een hoop kijken. Heb er nu de tijd niet echt voor. Heb alleen de eerste drie dagen gezien.
Jammer dat het niet langer online blijft staan.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 05:25

eilleen333 schreef:
Ik moet nog een hoop kijken. Heb er nu de tijd niet echt voor. Heb alleen de eerste drie dagen gezien.
Jammer dat het niet langer online blijft staan.

Hey, ik heb misschien een handige tip voor jou, zodat je de video's blijvend kan hebben. Als je een windows pc hebt, kan je die je scherm laten filmen. Zo kan je de filmpjes opslaan op je pc. :D

https://www.polygon.com/2015/7/31/9081715/windows-10-game-bar-how-to-record-screen-video

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:08

Alex heeft in het verleden op de plek waar de broek zit wel vastgezeten inderdaad. Als ik terug ben van Texel laat ik sowieso nog weer even een check up daarvan doen. Dat doe ik sindsdien ieder jaar. Maar hij is ook echt erg scheef naar links. Eergisteren ging het voor de sulky wel goed. Zelf de slechte kant galop. En gisteren even met zijn gewandeld. Dus alleen les 1 t/m 3 eergisteren met Jorie weer herhaalt.

Hannepan

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:00

Vind het ook wel leuk om te zien dat er iets met de feedback wordt gedaan, die "wat als" extra filmpjes etc. zijn fijn! :)

Eelmo

Berichten: 2953
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:54

Hannepan schreef:
Vind het ook wel leuk om te zien dat er iets met de feedback wordt gedaan, die "wat als" extra filmpjes etc. zijn fijn! :)


Ja eens :j

Kimmsel

Berichten: 831
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:08

Hey, wat leuk dat hier een topic over is! Ik doe zelf ook mee met de cursus. Heb de opleiding Natural Horsemanship Instructrice afgerond bij dressuur natuurlijk dus dit is een leuke aanvulling. :D

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:41

Leuk, ik volg de cursus ook! Ik heb vandaag gefilmd terwijl ik bezig was met Kasper en op de facebookpagina gepost. Fijn dat ze er ook feedback op geeft.

Eelmo

Berichten: 2953
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:17

Ik vind het wel heel jammer dat de videos vanavond al verdwijnen :( Heb helemaal geen tijd (en zin :+ ) meer om nu de laatste te kijken. Het was fijner geweest als ze nog 1 dag extra online zouden blijven.

Wat vonden jullie in zijn algemeen van de minicursus? Ik vond de latere videos wel een pak beter al dan de eerste paar (gelukkig).

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:21

Oh wat stom dat het er vanavond al wordt afgehaald. Ik ben nog steeds bezig met de eerste paar videos lekker bevestigd te krijgen bij mijn paard, dus heb de rest nog niet bekeken. :')

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:23

Ik vond vooral de wat als videos erg handig want die kon ik op beide goed toepassen, net als de desensibilisatie vd zweep bij Jorie. Het ging vandaag bij Alex een pak beter dan vorige keer en Jorie was een ongeconcentreerde muts vandaag dus dat is volgende keer beter. Ik kon wel alles uitvoeren, maar meneer moest en zou zichzelf leiden en nam telkens de leadrope in zijn snuit :')

Miesemuisje

Berichten: 3094
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:46

Gaan ze weer weg? Moet alles nog kijken, nou.. laat maar dan :wave: dat had ik even gemist...

kaatje89

Berichten: 2862
Geregistreerd: 02-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:52

Ik had het inderdaad ook fijn gevonden als ze een weekje langer online waren gebleven... ben niet meteen iedere dag aan het oefenen gegaan en was nu bij filmpje 8 en 9. Heb nu vanmiddag maar gauw alle filmpjes nog een keer gekeken en overal een samenvatting van in m’n telefoon gezet. Hoop dat ik hiermee verder kom. Vond het wel fijn om dan de filmpjes vlak voor het oefenen nog even weer terug te kijken hoe het opgebouwd werd.

Alles bij elkaar vond ik het wel heel leuk om een keer te doen en wil hier zeker ook mee verder gaan :)

Undefined
Berichten: 3768
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:14

Ik wilde ook dit weekend gaan kijken maar dat plan is nu weg. Net even het eerste filmpje gekeken maar het heeft geen nut om het allemaal zo haastig te doen. Ik gok dat het weg gaat om mensen te stimuleren geld uit te geven, wat ik ook wel weer snap.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:21

Ik vond de laatste ook beter dan de eerste inderdaad. Ik dacht ook dat alles tot morgen zou blijven staan in plaats van vandaag. Wel jammer want we zijn nog niet aan de travers begonnen en inmiddels ben ik zelf geblesseerd :+

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:20

Ik dacht ook tot morgen online.
Jammer, ik heb nachtdienst en wilde de 2 langere filmpjes even kijken vannacht :+

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:35

Fail! Ik zou vanavond de laatste paar kijken, helemaal niet gezien dat ze er om 11 uur af gingen. Naja, wat ik gezien heb was leuk, en ik denk dat we ook niet teveel moeten verwachten van iets dat gratis is. Als het zo makkelijk was, waren er geen instructeurs nodig.

Leuk initiatief en leuke manier om er een keer aan te snuffelen.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:16

Ik baal er ook van inderdaad. Had ook verwacht van het weekend wat meer te kunnen doen. Heb net die van de travers gemist. Gelukkig vond ik op youtube nog filmpjes zat over hoe het aan te leren. Ga ik daar wel verder.

We hebben iig alvast leren wijken en met schouderbuiten en -voor kan ik ook verder. Heb die filmpjes opgenomen op mijn iPad. Net mijn geheugen vol toen ik wilde beginnen aan de travers. Kak.

JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:42

Ik baal er ook van ik was bij dag 3.
Ik werk gewoon en dus geen tijd en zin om daarna filmpje te kijken.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:48

Hmmm kak ik dacht dus dat het vandaag ook nog te kijken was .... jammer weer -O-

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:36

Ik ben pas eergisteren begonnen. _O- Eerder lukte niet ivm mijn werk en ik had mijn kaptoom nog niet.
Maar gelukkig had ik dit voorzien en heb ik alle filmpjes opgenomen. :') Ik wil gerust eens kijken of ik deze op een of andere manier kan delen.

Kiichi

Berichten: 1027
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:02

Joh, dit had ik ook niet verwacht ze zeggen nog letterlijk in bepaalde filmpjes dat je dingen niet in één dag hebt aangeleerd. Mijn paard krijgt veel variatie in haar training, dus ik heb ook niet iedere dag de filmpjes bekeken, dacht dat ik tijd zou hebben.

Dus als iemand de filmpjes heeft kunnen opnemen en wilt delen; heel graag

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:42

Ik ben er ook mee begonnen. En vind dit zo fijn werken die instructie filmpjes.
In de gewone praktijklessen vind ik het altijd erg lastig om zo snel al dingen te zien. Als alles nieuw is heb je zoveel dingen waar je op moet letten. Waar is zijn hoofd, halshouding, spant hij de juiste spieren aan , heb je de goede stelling en buiging, zet hij zijn voeten goed weg enz. Door eerst de filmpjes te bestuderen weet ik beter waar ik op moet letten en hoe de oefening eruit hoort te zien en wat je doel is van de oefening.

Jammer genoeg ben ik pas bij les 3. En zijn ze nu niet meer te kijken. Ik begreep dat er vandaag een mail zou komen met een aanbieding om langer gebruik te kunnen maken van de filmpjes.
Ik heb deze mail nog niet gezien maar was erg nieuwschierig en heb even op de website gekeken. Daar zag ik dat de online cursus werken aan de hand 160 euro kost. Dit klinkt als erg veel geld. Maaaar wat krijg je er voor?
Kun je dan echt langere tijd aan de slag met de filmpjes en kunnen er dan ook vragen en filmpjes ingestuurd worden?
Want dan is het zijn geld wel waard.

Leek mij namelijk een mooie manier om aan de slag te gaan. En dan 1x in de zoveel tijd nog een praktijkles om te kijken of je echt goed bezig bent.