Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 9 [ 215 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gratis online mini cursus werken aan de hand

 
Profiel   

Ik vind het ook wel leuk om elkaar te blijven helpen hier!
Ik ga vandaag weer proberen verder te gaan. Was zelf een beertje geblesseerd nadat er vorige week een paard op mijn voet sprong, maar ik denk dat ik inmiddels wel weer scshoenen aan kan :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 13:48 



 
Profiel   

Ik vind het ook leuk om elkaar te blijven volgen en filmpjes te delen!



Laatst bijgewerkt door Coby op 15-04-20 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Reactie over uploaden verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 13:56 



 
Profiel   

Ik heb een filmpje gemaakt van vandaag. Wil hem uploaden naar youtube maar hij pakt hem allen staand. Filmpje is gemaakt liggend. Als ik hem dan selecteer valt er een deel van het beeld af.

Hoe kan ik dat anders instellen? Weten jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 19:59 



 
Profiel   

Geen idee, sorry

Ik ben vandaag begonnen met de travers hulpen, en dan wel met de achterhand naar binnen zetten. Meer ook als afwisseling tussen de andere oefeningen, want ik denk dat we aan de travers zelf nog niet helemaal toe zijn. Maar dit voelt meer als een stukje ‘gehoorzaamheid’.
Nou, Jonique snapte het meteen en gooit ruim haar kont naar binnen. Elevada staat me aan te gapen alsof ik niks van haar vraag. Ze geeft dus geen enkele reactie. Iemand tips hoe dit aan te pakken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 21:41 



 
Profiel   

Staat er bij de wat als filmpjes niks? Hoe reageert ze normaal op druk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 21:57 



 
Profiel   

Ik wil me hier ook wel komen melden. Zelf kwam niet toe aan de filmpjes bekijken, alleen maar gewerkt haha. Heb wel een stukje van deel 7 gezien, maar mocht iemand aantekeningen hebben gemaakt of de filmpjes hebben opgenomen (vooral het laatste deel), zou ik het heel tof vinden als iemand dat wil delen. Ik wil er wel graag verder mee gaan, maar het kost allemaal wel erg veel geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 22:04 



 
Profiel   

Wijken etc doet ze super goed voor de zweep, hoef maar te wijzen en ze gaat al (en dan meestal zonder rem, dat is dan weer het andere uiterste :+ )
Maar als ik de zweep over haar rug doe, doet ze niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 22:05 



 
Profiel   

Ik meld me ook even. Heb de eerste filmpjes gekeken maar later door werk niet meer kunnen volgen. Hoop hier wat meer informatie te kunnen krijgen door jullie ervaringen of inderdaad iemand z'n aantekeningen en/of als iemand het opgenomen heeft... Houd ik me aanbevolen.

Ik wilde vandaag mn grondwerk filmen maar tot 3x toe mislukt (eerste keer alleen een foto gemaakt, 2de keer met m'n mobiel neerzetten het uitknopje geraakt en 3de keer selfie modus aangezet terwijl dat niet moest -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 22:33 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Hier even een berichtje van DressuurNatuurlijk. Leuk als je meegedaan hebt met de online mini cursus. We hebben in deze 14 dagen geprobeerd om je een kijkje te geven in de opbouw van het werken aan de hand.

Tijdens deze 14 dagen zijn de video's kosteloos ter inzage geweest voor mensen die zich ingeschreven hadden, daarna zijn ze weer achter de schermen gegaan waar ze onderdeel zijn van een groter geheel. Dit zijn dus geen video's die vrij verkrijgbaar zijn op youtube of te downloaden. Er rust ook copywright op en mogen niet opgenomen en openbaar (op bokt) uitgewisseld worden. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken dit dan ook niet te doen.

Vr gr DressuurNatuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-20 23:04 



 
Profiel   

Ik moet ook zeggen dat ik het een goede aanbieding vond. Als je twee keer priveles neemt dan ben je het ook kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 06:24 



 
Profiel   

Grr, ik baal.. krijg mijn filmpje maar niet geupload naar youtube.. ergens blijft ie telkens hangen. En waarom?? Geen idee..

Iemand anders een idee waar ik hem kan uploaden zodat ik hem kan delen hier?


Ben gisteren dus weer bezig geweest met de galop. Stapper deed echt weer erg leuk mee al lukte het allemaal minder goed dan eergisteren.
Daar wilde hij ook goed wijken maar gisteren had ie er niet zo’n zin in in.

Misschien is twee dagen achter elkaar teveel voor hem, ook al vind hij het echt heel erg leuk.
Vandaag even lekker wandelen en dan vrijdag of zaterdag weer proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 07:50 



 
Profiel   

Balen is dat! Misschien van het weekend weer. Ik heb gisteren even gelongeerd. Heb veel overgangen gemaakt zowel op stem als op energie. Even iets scherper aan de hulpen voor we het mee pakken aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 08:41 



 

Ik ben met de mijne bezif met travers.
Heb hem net verhuisd en even rust gegeven maar wil er vandaag mee verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 09:41 



 
Profiel   

Crespo schreef
Hoi hoi,

Hier even een berichtje van DressuurNatuurlijk. Leuk als je meegedaan hebt met de online mini cursus. We hebben in deze 14 dagen geprobeerd om je een kijkje te geven in de opbouw van het werken aan de hand.

Tijdens deze 14 dagen zijn de video's kosteloos ter inzage geweest voor mensen die zich ingeschreven hadden, daarna zijn ze weer achter de schermen gegaan waar ze onderdeel zijn van een groter geheel. Dit zijn dus geen video's die vrij verkrijgbaar zijn op youtube of te downloaden. Er rust ook copywright op en mogen niet opgenomen en openbaar (op bokt) uitgewisseld worden. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken dit dan ook niet te doen.

Vr gr DressuurNatuurlijk


Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om even naar bovenstaande tekst te kijken mbt de vragen over uploaden en delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:10 



 
Profiel   

Ik denk dat shettepret een filmpje van haar eigen training wil uploaden :)

Wij zijn nog niet eens aan de draf toe haha. Ik probeer nooit 2 dagen hetzelfde werk achter elkaar te doen, maar daar afwisseling in te geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:25 



 
Profiel   

Ik ben ook nog niet aan draf toe. Eerst maar eens in stap alles onder de knie krijgen.
Ik doe ook eigenlijk nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde. Ik merk dat ze zich dan een beetje verveeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 10:30 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ik denk dat shettepret een filmpje van haar eigen training wil uploaden :)

Wij zijn nog niet eens aan de draf toe haha. Ik probeer nooit 2 dagen hetzelfde werk achter elkaar te doen, maar daar afwisseling in te geven


Ja klopt. Is inderdaad een filmpje van mijn training van gisteren.

Heb hem inmiddels kunnen uploaden naar mijn google account. Nu kijken of ik de link hiernaartoe krijg haha.

Vanmorgen even lekker gewandeld. Stapper is 3 maanden geleden bevangen geraakt dus we moeten nog rustig aan opbouwen.
Is wel eens lastig aangezien hij (en ik ook) zo mega enthausiast is.

Ik ben anderhalfjaar geleden begonnen met werken aan de hand doormiddel van lessen en heb eigenlijk geleerd de draf gelijk mee te pakken en niet alle zijgangen eerst te pakken.
Vind ik persoonlijk wat logischer maar ik pak de galop nu ook anders op dan misschien moet.
Voor ieder paard heb je toch dingetjes die beter werken als je het net anders aanpakt denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 12:01 



 
Profiel   

Is het filmpje niet te lang of te zwaar? Waar probeerde je te uploaden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 12:04 



 
Profiel   

Hij is 1:53. Valt opzich mee zou je zeggen.
Vanaf iMovie naar youtube. Lukte niet.
Nu naar mijn iPhone opgeslagen en vanaf daar geupload naar mijn google account. Ga straks even kijken of ik de link hierheen krijg.
Ben nu op het werk en moet even een stapel papier wegwerken haha.

Heb wel alvast twee leuke stills uit het filmpje


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 12:44 



 
Profiel   

Shettepret maar voor de draf is veel verzameling nodig en niet ieder paard kan dat meteen aan. En dat geldt dan voor de galop nog meer. Jij hebt een kleine pony dus dat tempo is ook makkelijker bij te houden ;)

Foto's zien er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:33 



 
Profiel   

Deels eens.. mijn pony is er 1 met enorm veel voorwaartse drang. Die hield ik echt niet bij met lopen. Daar heb ik ook gewoon moeten meerennen.
Het is eigenlijk pas sinds een week of 3 dat ik dat niet meer hoef.

Ik weet dat meerennen niet de manier is. Ik kreeg ook erg vaak commentaar van een stalgenoot als ik dat deed want dat hoort niet. Voor Stapper en mij was het wel de manier. Zelfde nu met de galop. Ik ‘galoppeer/hupsel’ met hem mee. Niet hoe het hoort maar voor mij wel fijn.

Dus dat het met een kleinere pony makkelijker is klopt niet helemaal haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:43 



 
Profiel   

Ik heb ook een kleintje (92cm) die de draf alleen maar als volgas kende.
Daarmee heb ik echt met 2 pasjes draf opgebouwd. 2 pasjes draf, weer stappen. Dan haalde ik net de snelheid eruit. Zij miste ook veel kracht. Dat heb ik opgebouwd en nu (een jaar later) kan ze alles ook goed in draf.
Galop is ook standje volgas, maar daar ben ik zelf nog te onervaren mee om dat in goede banen te leiden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 14:25 



 
Profiel   

Okay een poging.. hoop dat het gelukt is.

https://photos.app.goo.gl/iKDv7B74MyMwatZB7

Is dus pas de tweede keer dat we de galop probeerde. Linkerhand lukt echt heel goed maar op rechterhand heeft Stapper moeite met aanspringen in de goede galop.
Geeft niks, komen we vanzelf een keer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 14:54 



 
Profiel   

Ik was het topic kwijt geraakt :\ Maar weer gevonden.

Ik heb de cursus helaas niet kunnen volgen, want toen ik het eerste filmpje wilde kijken was alles er al af omdat de cursus afgelopen was, haha. Wel heb ik enige tijd geleden het boek "101 horsemanship oefeningen" en dat is eigenlijk een beetje hetzelfde principe. Vind het fijn dat ik dat op mijn eigen tempo kan lezen dus daar gaan we lekker mee aan de slag vanaf vandaag :)

Ik zal dan ook proberen om een filmpje of foto's te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 14:56 



 
Profiel   

Zal eens vragen of mijn man me ook een keer wil filmen. Of kijken of me dat zelf lukt.

Ik heb ook een welsh a, maar die is nog niet toe aan draven aan de hand. Probeer inderdaad wel eens een pasje of 2, maar met meerennen ontstaat volgens mij te veel ruis om goed de hulpen te kunnen blijven geven.

Ik zie in je filmpje dat hij regelmatig zijn hoofd kantelt en nogal veel stelling heeft, of ligt dat aan mij? Hij heeft er wel veel plezier in :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 15:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 9 [ 215 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen