Gratis online mini cursus werken aan de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:46

Ik heb de mail net gehad. Voor ons zou de cursus €97,- euro zijn. Bestaande uit deel 1 en deel 2.
Deel 1 hebben we net als gratis cursus gehad. Dus eigenlijk krijg je geen korting maar betaal je gewoon nog voor deel 2 en het langer kunnen inzien van deel 1.

Staat ook dat het 75% korting zou zijn en de cursus normaal €250,-.

Als ik heel eerlijk ben vind ik het het geld niet waard. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er echt wel iets van opgestoken absoluut maar op youtube staan dit soort filmpjes ook en dan iets prettiger door verteld.

Ik denk dat als ik zo’n cursus ga doen dat ik hem doe bij Greetje Hakvoort. Die verteld zou ontzettend prettig en heeft een waanzinnig fijne stem. Daar ben ik echt weg van.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:56

Ik heb er inderdaad ook geen 100 euro voor over. Ik ben erg fan van Manolo Mendez en zijn in-hand lessen pakket kost een stuk minder.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:05

Ik ben ook pas net begonnen, omdat ik nog geen tijd kon vinden (moet gewoon nog voor stage aan het werk ook al is dat nu thuis).. :+ En wilde vandaag veel gaan kijken en wat opnemen... helaas! Dus mocht iemand ze hebben opgenomen en kunnen/willen delen.. graag :)

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:43

Helaas de dagen gingen zo snel en ik deed het ook niet iedere dag oefenen ivm afwisseling

Aanbieding vind ik jammer, ik zou alleen cursus 1 + 2 wel willen. Al die zogenoemde extras van €250,- hoef ik niet %)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:38

Retjethorse schreef:
Ik ben pas eergisteren begonnen. _O- Eerder lukte niet ivm mijn werk en ik had mijn kaptoom nog niet.
Maar gelukkig had ik dit voorzien en heb ik alle filmpjes opgenomen. :') Ik wil gerust eens kijken of ik deze op een of andere manier kan delen.


Ik was daar ook mee bezig. Was nog maar bij dag 3 -O-

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:45

Nou ik zit in dubio. Ik vond het echt wel informatief. En leuk om mee aan de gang te gaan.
Ik vind het alleen een hoop geld om in 1x uit te geven.
Ik ben dus aan het googlen geslagen en er zijn nog meer online werken aan de hand cursussen. Die vaak wel wat duurder zijn. Ik ga er maar eens rustig voor zitten en kijken of ik wat voorproefjes van de verschillende cursussen kan bekijken of wellicht mensen kan vinden die het al doen en kan horen wat hun ervaringen zijn.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:47

Damn.... Ik heb al bijna 1 filmpje gezien... gaat het ervan af... -O-

Zo veel en snel kan ik nou ook niet oefenen.

Sweetdreams
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:32

Jammer dat ze meteen offline gaan. Ik heb tot en met film 10 gekeken. Juist de latere filmpjes werden interessanter en die heb ik nu niet kunnen zien, want ik had niet elke dag de tijd om te kijken. Bonus filmpje over travers vond ik erg interessant en t was mooi om te zien hoe het paard reageerde en verbeterde.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:11

Snel erop geklikt maar ik kan al niks meer zien.

Eelmo

Berichten: 2944
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:26

Ik vind het ook erg veel geld stiekem. Denk dat ik dat dan liever investeer in 'echte' lessen, mocht ik idd verder willen met dit soort oefeningen. Ik vind het namelijk wel een leuke afwisseling in het werk en heb er idd zeker wel wat van geleerd! Maar die bijna €100 heb ik er nu niet voor liggen.

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:05

Ik zag net deze tropic. Wil ik mij aanmelden....Is de online cursus afgelopen :(
Heel erg jammer.
Mocht iemand het opgenomen, zou ik deze dan ook mogen?

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:52

Ik wilde net morgen gaan zitten om alles eens door te kijken, lees ik hier dat hij offline is :(

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 00:01

Het is wel duidelijk communiceert op de Facebook iig en volgens mij ook in de mails. Dus we hadden het kunnen weten.
Als mensen het nog willen zien kunnen ze zich aanmelden voor de actie, dan kan je alles onbeperkt terugkijken

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:55

Ik heb me zojuist afgemeld voor de mails, vond de cursus erg leuk en begrijp dat er daarna gepromoot moet worden voor betaalde cursussen, maar na 3 mails gisteren en vanmorgen weer een, begon ik het vrij irritant te vinden.

H_W_
Berichten: 69
Geregistreerd: 25-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:14

eilleen333 schreef:
Het is wel duidelijk communiceert op de Facebook iig en volgens mij ook in de mails. Dus we hadden het kunnen weten.
Als mensen het nog willen zien kunnen ze zich aanmelden voor de actie, dan kan je alles onbeperkt terugkijken


De online cursus wilde ik eerst proberen omdat ik weinig ervaring hierin heb. Ook omdat ik geen idee heb of zo’n online cursus wel wat voor mij is. Om direct zo’n bedrag aan een online cursus uit te geven gaat mij wat te ver.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:20

H_W_ schreef:
eilleen333 schreef:
Het is wel duidelijk communiceert op de Facebook iig en volgens mij ook in de mails. Dus we hadden het kunnen weten.
Als mensen het nog willen zien kunnen ze zich aanmelden voor de actie, dan kan je alles onbeperkt terugkijken


De online cursus wilde ik eerst proberen omdat ik weinig ervaring hierin heb. Ook omdat ik geen idee heb of zo’n online cursus wel wat voor mij is. Om direct zo’n bedrag aan een online cursus uit te geven gaat mij wat te ver.


Mij ook hoor. Ik heb dan liever iemand die langskomt en in het moment mee kan kijken en tips kan geven.

Anoniem

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:14

Ik had vorig jaar al de gratis filmpjes gedaan en heb wel de pakketten gekocht.
Ben er zelf wel blij mee

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 10:40

H_W_ schreef:
Ik zag net deze tropic. Wil ik mij aanmelden....Is de online cursus afgelopen :(
Heel erg jammer.
Mocht iemand het opgenomen, zou ik deze dan ook mogen?


Stuur mij voor 16 april eens pb

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:03

Wie van jullie zouden het leuk vinden om in dit topic door te blijven gaan? Elkaar inspireren en tips en tops geven?

Keer filmpjes plaatsen om te laten zien hoe het gaat of juist omdat je vragen hebt?

Misschien dat we elkaar kunnen blijven helpen?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:13

Ik vind dat wel leuk! Ben niet aan de filmpjes toegekomen terwijl ze werden verzonden maar ben inmiddels fanatiek bezig. En mijn pony’s kennen al het een en ander. Ben vooral benieuwd naar de draf en galop stukken. Maar we zijn nu begonnen bij de eerste filmpjes om de basis even helemaal te bevestigen. En dat werkt goed moet ik zeggen! Afspraken staan dan toch net even wat scherper

Jorex

Berichten: 9967
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:29

Ik had het geld niet om door te gaan, maar zelfs Alex begint het nu te snappen en leuk te vinden in stap. Alleen ik ben nog niet zover dat ik naast hun schouder loop en schouderbinnenwaarts/buitenwaarts heb ik ook nog niet gedaan. Ze zijn allebei namelijk zo enthousiast dat ze over de schouder willen wegvallen als ik ze laat overstappen, dus ik moet nu weer de rem erop doen.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:14

Ik ben gisteren begonnen met de galop met Stapper.
Deed hij echt heel leuk al.
Verder ben ik in stap bezig met wijken. Linkerhand doet hij heel erg goed maar rechterhand moet ik het in stukjes hakken. Geeft niks.

Hebben jullie wel alle filmpjes kunnen zien?

Tancreda4

Berichten: 24061
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:29

Undefined schreef:
Ik heb er inderdaad ook geen 100 euro voor over. Ik ben erg fan van Manolo Mendez en zijn in-hand lessen pakket kost een stuk minder.


Heb jij zo'n pakket van Manolo gekocht? Beviel dat? En hoe duur zijn die ongeveer? Dat is wel echt een inspirerend persoon.

Zelf heb ik deze online gratis cursus eerder gevolgd. Iig denk dat het vergelijkbaar is. Was denk ik vorig jaar ergens. Leuk om een start te maken!

Mijn merrie wordt alleen erg traag van zijgangen en krijg haar er niet vlotter in. Momenteel staat ze stil en hoop ik het wel binnenkort weer op te pakken om haar op de rit te krijgen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:42

Ik liep altijd vast bij de draf dus ben benieuwd of de online cursus mij verder kan helpen.

Ik merk wel dat het herhalen van bijvoorbeeld het achterwaarts en desensibiliseren heel fijn is! Pak ik niet zo vaak meer mee.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:38

Ik ben in draf begonnen door zelf mee te rennen. Goed vermoeiend maar ik kon Stapper lopend in het begin gewoon niet bijhouden. Hij had moeite met rustig draven omdat ie zochzelf dan natuurlijk steeds meer en meer moet gaan dragen. Daar had hij de kracht nog niet voor.
Als hij dan een paar passen mooi over zijn rug en nageeflijk draafde ging ik terug naar stap.
Door dat een paar keer te doen begon hij dat gelijk te doen.
Dat ben ik gaan uitbouwen naar voltes draven, daar ging hij zichzelf namelijk dragen en op die voltes kon ik meelopen ipv rennen.

Ook dat kleine stukjes en nu kan hij alles mooi rechtuit en draagt hij zichzelf waardoor ik rustig mee kan lopen.

Nu bezig met de galop en daar ondersteun ik hem door meet te ‘galopperen’ (jeweetwel, net zoals je als kind galoppeerde als je paardje speelde).

Hij heeft altijd al waanzinnig veel moeite gehad met de galop (okay heel hard in het bos kan hij wel natuurlijk) maar het ging gisteren een halve volte op de linkerhand echt heel goed.