Gratis online mini cursus werken aan de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:08

Ik meld me ook aan straks. Super leuk :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:45

Eerste filmpje net bekeken. Leuk :D
Mijn kaptoom komt zo binnen en dan ga ik vandaag gelijk mee aan de slag met beide paarden :j

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:48

Ik doe ook mee, heb het een jaar of tien geleden gedaan met mijn oude paard, had toen ook les. Met dit paard pak ik wel eens wat dingetjes mee, lijkt me leuk om weer op te pakken, juist ook omdat ze balans vinden zo moeilijk vindt

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:49

Ik heb me ook aangemeld en heb zojuist het eerste filmpje gezien!
Ben heel erg benieuwd hoe paard en ik het er vanaf gaan brengen straks haha
0,0 ervaring hier. Wil graag beginnen met les ook maar dat gaat nu nog even niet. Dus op deze manier alvast bezig!

Wat vonden jullie van het eerste filmpje?

Edit: haha zamora ook een kaptoom besteld, ik ga er ook eentje bestellen!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:52

Bernoe ik wil al heel lang dit gaan doen maar kon niemand hier in omgeving vinden. Dit is ideaal om ff mee op weg te komen :D :=

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:31

Hier ook aangemeld. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden :)

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:31

Zamora schreef:
Bernoe ik wil al heel lang dit gaan doen maar kon niemand hier in omgeving vinden. Dit is ideaal om ff mee op weg te komen :D :=


Haha dat was ook mijn gedachte *D

Pauww

Berichten: 395
Geregistreerd: 25-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:32

Wat een leuk idee, bedankt om de link te delen!
Heb me ook ingeschreven, ik doe nogal veel werk aan hand maar omdat paard tijdelijk niet bereden mag worden is het de ideale moment om onze oefeningen wat bij te spijkeren. Ben benieuwd :)

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:49

Indien je geen kaptoom hebt, zouden jullie dan de oefeningen aan het halster doen of met een hoofdstel?

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:19

Ik denk dat je met een hoofdstel minder ruis hebt dan met een halster. Ik heb zelf nooit gewerkt met een halster dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

@Bernoe
Ik vond het eerste filmpje mwah, ik heb zelf het idee dat er wat onduidelijke dingen zijn voor mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben. Dat er wat stapjes worden overgeslagen. Hoe leer je het schuin wegstappen dan aan?
Ik heb zelf al wat ervaring met aan de hand werken maar mijn zusje bijvoorbeeld niet.

Ben heel erg benieuwd naar de rest van de cursus!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:40

Ik heb net gedaan met onze oude man.
Ik heb leren schuin wegstoppen door stelling te vragen en mijn zweepje naar zijn achterhand. Dan zet die een pas opzij en dat beloont.

Zo nog met mijn tinker

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:46

JoycexEnya schreef:
Ik heb net gedaan met onze oude man.
Ik heb leren schuin wegstoppen door stelling te vragen en mijn zweepje naar zijn achterhand. Dan zet die een pas opzij en dat beloont.

Zo nog met mijn tinker


Zo heb ik het inderdaad ook geleerd. Ik vind het alleen jammer dat dat in het filmpje niet duidelijker uitgelegt wordt. Dat is juist voor beginners heel fijn lijkt mij.

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:47

Ik vind net dit topic, en heb me direct aangemeld! Dit lijkt me heel interessant, leuk, en bovendien nuttig voor mijn paard.
Mis ik natuurlijk wel gelijk het eerste filmpje. Is dit via de mail van morgen nog weer terug te halen, weet iemand dat? Vandaag is paard z'n vrije dag, dus ik begin hoe dan ook pas morgen.
Ben nu bezig het planningsschema in te vullen. :j

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:59

Ik wil hier graag mee beginnen met mijn paard. Dus ik ga me ook aanmelden. Leuk! Ik heb wel een instructrice die hier les in geeft, maar ja, die mag voorlopig niet op stal komen.

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:11

Shettepret schreef:
JoycexEnya schreef:
Ik heb net gedaan met onze oude man.
Ik heb leren schuin wegstoppen door stelling te vragen en mijn zweepje naar zijn achterhand. Dan zet die een pas opzij en dat beloont.

Zo nog met mijn tinker
no

Zo heb ik het inderdaad ook geleerd. Ik vind het alleen jammer dat dat in het filmpje niet duidelijker uitgelegt wordt. Dat is juist voor beginners heel fijn lijkt mij.


Dezelfde vraag wordt ook op Facebook gesteld zag ik net

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:11

Ligt vast aan mij hoor maar waar kan ik me aanmelden?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:16

marley93 schreef:
Ik vind net dit topic, en heb me direct aangemeld! Dit lijkt me heel interessant, leuk, en bovendien nuttig voor mijn paard.
Mis ik natuurlijk wel gelijk het eerste filmpje. Is dit via de mail van morgen nog weer terug te halen, weet iemand dat? Vandaag is paard z'n vrije dag, dus ik begin hoe dan ook pas morgen.
Ben nu bezig het planningsschema in te vullen. :j


Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja. Ik had me om 9:02 aangemeld dus heb ook het eerste filmpje gemist :))


Chesss schreef:
Ligt vast aan mij hoor maar waar kan ik me aanmelden?

Via Facebook. Op de eerste pagina van het topic staat een link.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:21

Oh jammer ik heb geen Facebook vandaar

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:23

Chesss schreef:
Oh jammer ik heb geen Facebook vandaar

Gelukt toch via de link

Eelmo

Berichten: 2935
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:35

Ik heb me ook aangemeld, leek me erg leuk om mee te beginnen als we straks Paardlief weer op kunnen bouwen. Maar moet zeggen dat het eerste filmpje me flink tegenviel := Ik mis heel erg de uitleg over het hoe en waarom, ik had meer diepgang verwacht. Hopelijk komt dat nog.

Gelukkig is het een gratis cursus :D

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:38

Eelmo schreef:
Ik heb me ook aangemeld, leek me erg leuk om mee te beginnen als we straks Paardlief weer op kunnen bouwen. Maar moet zeggen dat het eerste filmpje me flink tegenviel := Ik mis heel erg de uitleg over het hoe en waarom, ik had meer diepgang verwacht. Hopelijk komt dat nog.

Gelukkig is het een gratis cursus :D


Ik ook inderdaad. Ik zie bv al van ver aankomen dat mijn paard zeker niet vanzelf opzij zal gaan voor die zweep, die is nergens van onder de indruk :') . Dus was wel handig geweest als dat eventjes uitgelegd werd.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:44

Ja zo een heb ik er dus ook :') die wilde ook niet opzij. Andere paard wel die deed super.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:46

Die van mij gaat niet eens opzij als ik hem flink aantik :') Alleen als ik mn hand opleg, anders niet haha.
Heb het filmpje nog niet ontvangen dus nog niet gezien, maar ben wel benieuwd. Zeker nu ik - ook op de facebook pagina - lees dat veel mensen toch aardig wat toelichting missen.

Maar goed inderdaad, het is een gratis cursus :)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:53

Gewoon omzetten met de hand kent ze idd wel maar ze had nu echt zoiets van euh :') op fb groep zijn er meer mensen die dit probleem hebben haha

Edit: idd wat je zegt Frummels haha

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Gratis online mini cursus werken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:08

Ja jullie krijgen de mail. In die zin.. morgen komt dag 2 met een link naar het filmpje van dag 2. Dus je kan hem terug kijken nog!

Ik had inderdaad gezien dat de vraag op facebook ook gezien was Marie.
Daarin wordt gezegt dat als je meer wil weten over het grondwerk deel dat je je dan kan aanmelden voor het membership trainingsvideo’s. Dat vind ik dan wel net jammer.
Bedoel ik niet verkeerd hoor! Echt niet. Maar ietsie meer uitleg voor de echte beginners was misschien niet verkeerd geweest.
Maar als iedereen het verder begrijpt dan is dat natuurlijk helemaal super!!

Leuk dat er zoveel enthausiast zijn! Ik kan ook echt niet wachten op die van morgen!

Mijne had vandaag een dagje vrij. Hij kent dit stukje al. Heb daarvoor in de plaats mijn zusje even geholpen!