Oefeningen voor schrikt raining?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Oefeningen voor schrikt raining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 19:22

Zijn er hier mensen die opties hebben voor mij met wat voor verschillende obstakels ik schrik training kan doen?

Iets wat je snel weg geruimd heb, als iemand komt rijden dat je het weg kan doen.

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:33

Ik geef wel eens schriktraining.
Ik gebruik bv een zeiltje, een boog met slierten, een doorgang met zwem noodles (van de big bazar), parasollen, en 2 balken met lege petflesjes er tussen.

Wat ik doe is een middag organiseren, ik ga eerst met mijn eigen paard en de ponies en dan nodig ik anderen uit, haha hoef je het ook niet snel op te ruimen.

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 19:36

Tilmar schreef:
Ik geef wel eens schriktraining.
Ik gebruik bv een zeiltje, een boog met slierten, een doorgang met zwem noodles (van de big bazar), parasollen, en 2 balken met lege petflesjes er tussen.

Wat ik doe is een middag organiseren, ik ga eerst met mijn eigen paard en de ponies en dan nodig ik anderen uit, haha hoef je het ook niet snel op te ruimen.


Ja kan ik wel eens doen is misschien wel leuk :)

rebbelx
Berichten: 23
Geregistreerd: 22-03-20
Woonplaats: gemeente velsen (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:34


fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:42


Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: Oefeningen voor schrikt raining?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 22:43

Dankjewel, ga morgen eens kijken :)

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:43

Balkjes om tussendoor te lopen en bv tussendoor achteruit te lopen. Je kan op die manier ook een parcoursje maken met balkjes, wel voorzichtig met de benen. :)

Container neerzetten is ook leuk. Kom je op buitenrit bv tegen. Ik oefende dan ook met het dichtslaan van de container als geluid (eerst heel zachtjes dichtdoen natuurlijk.)

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Oefeningen voor schrikt raining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:29

Pionnen, paraplu, zeiltje, zo'n half strand tentje. Container is inderdaad ook nog een optie.

equi_passie
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:00

Hoihoi!

Bij schriktraining zie je vaak dat mensen alleen oefenen met object. Ik denk dat het slim is om ook met andere dingen te oefenen, die je kan tegenkomen als je op wandeling gaat :)

Nodig eens een vriend(in) met een hond uit. Neem wel een brave hond die flink kan blijven zitten. Zo raakt het paard gewend aan dieren, want vele paarden zijn doodsbang als ze een hond tegenkomen!

Je kan ook met een skateboard langsrijden. Daar is mijn pony heel erg bang van, omdat het snel beweegt en veel geluid maakt.

Veel succes!