Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Los trainen?

 
Profiel   

Hey!

Ik wil graag meer informatie willen hebben over los je band verbeteren met je paard(ik weet niet zo goed hoe je dat schrijft) :j

In een padock en dan je paard los, je kunt veel dingen doen met het paard, maar ik zou graag meer willen weten het vrij werken zegmaar.

Hoe kan je hiermee je band verbeteren welke oefeningen zijn er?

Hoe kan je er voor zorgen dat je paard je wilt gaan volgen, zonder allerlei snoepjes en dat soort dingen :(:)

Wat doen jullie zo met je paard? :o

Ik hoor graag wat!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 16:34 



 
Profiel   

Ik bedoel hier trouwens niet freestylen mee*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:56 



 
Profiel   

Het ervoor zorgen dat je paard je wilt volgen heeft met jou als ‚leider‘ te maken. Als jij een goede leider bent zal je paard je willen volgen. Hoe je dit bereikt verschilt sowieso al per paard wat hij nodig heeft in een leider. Misschien is het een idee om grondwerkles te nemen? Dan kan er een instructeur/instructrice mee kijken wat jij doet met je houding/energie en hoe je paard reageert. Basis princiepe is eigenlijk met je energie werken maar dat is iets wat je moet leren :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 19:02 



 
Profiel   

Les daar had ik al aan gedacht, maar het is voor mij nu vooral eventjes zelf proberen. Later ga ik dit wel doen natuurlijk. maar ik zou juist graag meer erover willen weten. maar wel bedankt voor je reactie! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 19:05 



 
Profiel   

xSelina schreef
Het ervoor zorgen dat je paard je wilt volgen heeft met jou als ‚leider‘ te maken. Als jij een goede leider bent zal je paard je willen volgen. Hoe je dit bereikt verschilt sowieso al per paard wat hij nodig heeft in een leider. Misschien is het een idee om grondwerkles te nemen? Dan kan er een instructeur/instructrice mee kijken wat jij doet met je houding/energie en hoe je paard reageert. Basis princiepe is eigenlijk met je energie werken maar dat is iets wat je moet leren :j

Dit. Dat is via een computer niet uit te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 19:21 



 
Profiel   

Pebbles12 schreef
Les daar had ik al aan gedacht, maar het is voor mij nu vooral eventjes zelf proberen. Later ga ik dit wel doen natuurlijk. maar ik zou juist graag meer erover willen weten. maar wel bedankt voor je reactie! *D


Als je nu al wat erover wil leren kan je kijken naar online les van bijvoorbeeld Two Lazy Seven Ranch of Featherlight. Let er wel op dat als je verkeerde/ongewenste reacties krijgt dat je meteen hulp inschakeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 19:33 



 
Profiel   

toppie, ik zal even kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 19:33 



 
Profiel   

Wat mij heel erg heeft geholpen in de band met mijn verzorgpaardje, is wandelen. Door lekker samen erop uit te gaan leer je ook veel over elkaar. Daarnaast oefen je gelijk het leiderschap tijdens het wandelen en kan je korte oefeningen doen tijdens het wandelen (zoals als jij sneller gaat lopen, moet je paard ook wat snellere stappen maken, heel langzaam lopen dus echt voetje voor voetje en dat je paard dat dus ook doet, stilstaan wanneer jij stilstaat etc.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 14:01 



 
Profiel   

Waar het bij elke training om draait, ongeacht of het los of met tuig is, is dat je snapt wat je in de basis doet. Hier staat het uitgelegd. Als je snapt wat R+ en R- is, dan kun je een methode zoeken die bij je past en/of waar je paard goed op reageert.
http://www.visibreteam.nl/r-r/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-20 14:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen