Vrienden gezocht grondwerk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equinssa

Berichten: 106
Geregistreerd: 22-04-16

Vrienden gezocht grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 21:33

Hoi mensen!

Ik ben al een aantal jaar erg op zoek naar mijn manier van paarden trainen. Grondwerk, liberty, ik vind het allemaal leuk om te ontdekken. Ik verdiep mij graag in wat mijn gevoelens met paarden doen en andersom.
Helaas ken ik niemand in mijn contactenkring (behalve mijn trainer), die hier ook geïnteresseerd in is.

Mocht jij je hier in herkennen en het leuk vinden om soms over wat onderwerpen te praten, voel je vrij om mij een berichtje te sturen of hieronder te reageren!

Beter achteraf dan nooit, nog even voorstellen:
Ik ben Tessa, 17 jaar oud. Dit ben ik met mijn pony Arthur.
Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Vrienden gezocht grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:36

Bij deze verplaats ik je topic naar [TVG] Trainen Vanaf de Grond, daar zal je vast meer reacties krijgen!

Anoniem

Re: Vrienden gezocht grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:57

Grondwerk/werken aan de hand vind ik super leuk om te doen (en moet nu ook haha). Ik heb een enorme spiegel als paard, dus qua wat gevoelens doen met paarden heb ik al aardig wat geleerd.

Net als jou ken ik maar weinig mensen die hier iets mee doen, behalve dan degene die mij les geeft. De staleigenaresse vond het wel knap hoe ik zo met alle rust alles doe. Zelf is ze niet zo van dat grondwerk gedoe hahax dus dat is dan wel weer jammer.

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: Vrienden gezocht grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:21

Ik vind het heel leuk om te doen en geef ook les. Brainstormen is altijd leuk dus je mag me altijd berichten. :)

Biies

Berichten: 631
Geregistreerd: 11-02-09

Re: Vrienden gezocht grondwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:29

Wat een leuke pony!! Wij zijn al jaren bezig met grondwerk dus daar heb ik al heel veel over geleerd. Sinds kort verhuisd naar een paard vriendelijke stal waar alles zoveel mogelijk dichtbij de natuur staat van het paard. Bij ons zijn zelfs hulpteugels verboden en daar ben ik super trots op.

Sinds kort begonnen met liberty maar ik ken ook niet veel mensen die dit doen.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:51


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:27

Wat leuk! Wij zijn sinds iets minder dan anderhalf jaar bezig met grondwerk, en ik merk echt dat het heel veel goeds doet voor mijn merrie. Ze is alweer 17 jaar en altijd manegepaard geweest, dus best een beetje stijfjes soms.

We werken nu aan ontspanning, lengtebuiging, schouderbinnenwaarts en zijn sinds onze laatste les (afgelopen zaterdag) begonnen met travers!

Dit zijn wij aan het grondwerken, de laatste foto lijkt bijna passage maar dat was gewoon een stukje sukkeldraf :') :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een klein stukje travers op film, dit is pas de tweede keer dat we het oefenen, dus bij lange na nog niet perfect:

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:22

Leuk topic!! Mooie paarden hebben jullie. :)

Ik vind dit YouTube kanaal enorm leerzaam; https://www.youtube.com/channel/UCadB_1 ... CzF5_PowiQ

Is dit topic alleen bedoeld voor vrijheidsdressuur etc. of ook voor dingen zoals tuigloos rijden? Ik heb van de week namelijk voor het eerst tuigloos gereden op mijn bijrijdpaard Cádiz, en zou hier graag meer over willen leren. Cádiz is sinds 2 maanden mijn bijrijdpaard, hij is 19 jaar en een schimmel Lusitano. Echt een lieverd, ik heb mijn broertje (absolute beginner) les op hem gegeven. Ik ben net begonnen met wat vrijheidsdressuur 'trucjes'. Hij kan nu aardig goed flemen, kus en terugknuffelen. Ik wil hem nog veel meer gaan leren dus volg graag dit topic mee. :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:04

wat een leuk topic

ik zou mezelf even voorstellen.

Ik zelf doe al aantal jaar grondwerk met mijn 22 jarige haflinger. En nog steeds gaat hij steeds fijner lopen.Dit merk ik ook onder het zadel.

Ik doe vooral het 'dressuurmatig trainen vanaf de grond'.

En zo nu en dan doe ik afentoe wat vrijeheidsdresuur oefeningen of gewoon vanaf de gond lol met je knol.

Zelf ben ik ook instructrice in grondwerk en ben ik bijna klaar met mijn opleiding hierin. Ik volg de opleiding van Human&Horse academey. En heb mijn grondwerk audititie al behaald.

ik vind het leuk om mensen te volgen en elkaar te inspireren.

heb ook mijn eigen youtube kanaal waar ik binnenkort meerdere video's wilt maken in grondwerk enz.

mijn 22 jarige haflinger stanley.
Afbeelding

En heb ik nog een 2 jarige haflinger die nog lekker mag groeien


Afbeelding