Brok voor grondwerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelissaKB
Berichten: 48
Geregistreerd: 13-04-14

Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 20:41

Sinds een tijdje heb ik een verzorgshetlander. Nu wil ik graag met hem beginnen aan wat grondwerk en vrijheidsdressuur maar ik weet niet precies wat ik hem het beste als beloning kan geven. Basisbrok is eigenlijk te klein en paardensnoepjes zijn veelste groot en ook niet erg goed/gezond als je er veel van moet geven. Nu was ik benieuwd wat voor brok jullie gebruiken bij het trainen? :)

Het liefst brok dat aan te kopen is in een kleinere zak dan meteen 20 kilo. Maar dat is zeker geen must.

Alvast heel erg bedankt :D

(Ik ben al een tijdje niet meer op bokt geweest dus als dit topic verkeerd staat of er is hier al een topic over dan hoor ik dat graag :+ )

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:45

pavo fibrenuggets. Dat is een hooibrok, dus ruwvoer, maar makkelijker als beloning te gebruiken dan pluk hooi/gras.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:47

Fibrenuggets zetten behoorlijk uit als je ze nat maakt, dus ik zou hier zeker geen grote hoeveelheden van nemen.

Zelf gebruik ik lucernebrokjes van metazoa of agrobs. Deze zwellen niet op in water dus kunnen geen verstoppingen veroorzaken. Rozenbottels kun je ook prima gebruiken, of bijvoorbeeld de dagelijkse hoeveelheid van de vitaminebrokjes etc.

Anoniem

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:53

Ik gebruik ook luzernebrokjes. Zelf heb ik die van Hartog.

Anoniem

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:54

Ik gebruik zelf soms metazoa snacks. Is een 2 of 4 kg emmer. Zijn een soort grasbrokjes.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:08

Subli mineralen bikkels.
Een vitamine brok. Formaat zit tussen brok en paarden snoepjes

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:23

Vitalbix tiny threats gebruik ik! Heel handig klein formaat, gezond en mijn pony vindt ze heerlijk :D

MelissaKB
Berichten: 48
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 21:25

Marije_1997 schreef:
Ik gebruik zelf soms metazoa snacks. Is een 2 of 4 kg emmer. Zijn een soort grasbrokjes.


Zijn deze brokjes even groot als paardensnoepjes? Op de foto's lijken ze namelijk erg groot. Ik zoek namelijk echt een brok die tussen snoepjes en basisbrok in zit qua grootte.

MelissaKB
Berichten: 48
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 21:27

Dennis schreef:
Subli mineralen bikkels.
Een vitamine brok. Formaat zit tussen brok en paarden snoepjes


Klinkt wel als goed brok om mee te werken. Ook niet heel duur en te verkrijgen in een zak van 10 kilo wat nog te doen is :)

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:32

Als je het beperkt houdt valt het allemaal wel mee qua ongezond. Formaat heb je veel verschil in, EJ heeft behoorlijk forse, Welkoop is al een stuk beter te hanteren en pavo healthy treats nog kleiner en heel gemakkelijk te 'breken'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:16

MelissaKB schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik gebruik zelf soms metazoa snacks. Is een 2 of 4 kg emmer. Zijn een soort grasbrokjes.


Zijn deze brokjes even groot als paardensnoepjes? Op de foto's lijken ze namelijk erg groot. Ik zoek namelijk echt een brok die tussen snoepjes en basisbrok in zit qua grootte.


Nee ze zijn kleiner, maar weer iets groter als krachtvoer. Ze zitten er echt tussen in.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:23

Wortel/ Appel in stukjes snijden?

Lindsey_99
Berichten: 2476
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:23

Ik gebruik ook de metazoa snaxxx, en geef die dag geen andere brokjes meer. Het zijn gewone vitaminebrokjes maar dan in iets groter formaat en makkelijk in stukjes te breken als ze te lang zijn.

Shiraie

Berichten: 99
Geregistreerd: 20-06-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:00

_black_rose_ schreef:
Wortel/ Appel in stukjes snijden?


Vind ik een goede!

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Brok voor grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 01:08

Luzerne snacks van de Welkoop. Kun je ook nog in kleinere stukken breken en zijn gezond.