Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

geen lange teugel trainingen meer.

 
Profiel   

Ik sluit me aan bij Oji. Ook met grondwerk ligt het enorm aan wat voor en aan de persoon. Want ook daarbij zijn er soms veel kleine voltes om iemand heen. Dan moet je op gaan letten wie er wel volgens de regels grondwerk of lange lijnen doet en wie niet, terwijl er nu 1 duidelijke regel is.

Maar ik moet zeggen dat ik het in dit geval van beide kanten snap. Aan de ene kant, wat is het verschil tussen mennen en aan de lange lijnen lopen? Maar aan de andere kant, hoe ga je andere mensen uitleggen dat lange lijnen wel mag, maar met dubbele longe longeren niet. Daar zit een verschil in, maar zullen ook mensen zijn die het hetzelfde vinden, want zij blijven niet op een volte bijvoorbeeld.

Lastig hoor TS.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 13:07 



 
Profiel   

oji schreef
pinkie87 schreef
maar dan moet je wel een goede vervanger hebben om dit te kunnen uitvoeren! en je mag niet 1zijdig een contract veranderen.

Ja hoor dat mag wel, het enige wat ze niet mogen is op het moment van ingaan van de nieuwe regels, jou aan je maand opzegtermijn houden. Dus het is dan take it or leave it...en bij leave it hoef je geen maand extra stalling te betalen. Zelfde geld voor prijsverhogingen of andere aanpassingen aan de accomodatie. Als je er wel blijft staan, gelden daarna de nieuwe voorwaarden en zul je dus wel de maand opzegtermijn weer moeten betalen bij vertrek.

Ik snap het wel, het is een dunne lijn tussen lange teugelen, grondwerken en longeren. Eigenaar houdt van duidelijkheid en wil geen discussie en niet hele tijd hoeven opletten of die lijn niet overschreden wordt. En longeren maakt enom uit welk paard je longeert. Een zware met kolenschoppen, die kan je bak aardig slopen. Ook daarin is het lastig te zeggen, jij wel en jij niet.

Eerlijk gezegd vind ik wel een flink verschil tussen de diverse soorten training. M.n. het stukje afstand tot je paard. Bij lange teugelen loop je direct naast je paard. Dat valt niet te doen in een longeerbak.
Lange lijnen is er wat verder achter, maar als mennen wel mag dan zou dat ook geen probleem moeten zijn.
Grondwerken is vaak op afstand van je paard en het paard los, ik kan goed begrijpen dat dat niet mag in de rijbak. Net zoals longeren en vrijspringen.
Werken aan de hand is weer direct naast je paard en heel lastig in een longeerbak, dat is het fijnste in de rijbak.

Persoonlijk zou ik met de betrokken pensionklanten en de eigenaar eens om tafel gaan zitten en bespreken wat de aanleiding van deze regels zijn. Uitleggen hoe het jullie beperkt in het houden en trainen van jullie paard. Mogelijk is het dat stalgenoten het inderdaad niet fijn vinden om tegelijk te rijden en kan je een bakrooster maken waarin er op bepaalde momenten wel aan de lange teugel mag worden gewerkt. Of kan er een andere, wel werkende, plek worden gecreëerd.
Maar als de staleigenaar niet wil regelen vrees ik dat het ‘take it or leave it’ is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 13:26 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..





snorkel1986 schreef
Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..


Nee hoor ik denk er net zo over.

Ik ben menner en als je mij vraagt wil ik van harte mee werken wanneer andere paarden dat eng vinden. Ik kom ze buiten ook wel eens tegen...daar nemen we dan gewoon even de tijd voor. Paard kan even snuffelen en ik maak een praatje met de ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 15:52 



 
Profiel   

Ik ben wel van mening dat als je met meer mensen op een stal staat en betaalt allemaal een bepaald bedrag en daarvoor was vastgesteld wat je daarvoor mocht, dat het nu raar is als iets ineens niet meer mag.
Je kunt toch leren om rekening met elkaar te houden...
Je kunt een plan maken om tijden in te delen voor grondwerk, je kunt leren rekening houden met verschillende soorten bakgebruikers tegelijk in de bak, etc..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 17:11 



 
Profiel   

Het gaat er meer om, dat de topic starter en ik de bak niet meer mogen gebruiken voor het lange lijnen werk. Andere mensen deden er vrijheidsdresuur en ander grondwerk. Nu is het verboden naast het rijden mennen niet meer in de bak te komen. Aangezien de topic starter en ik met een shetlander werken kunnen wij dus opeens niet meer onze geliefde viervoeter aan de hand dressuurmatig trainen. We kunnen er moeilijk op gaan zitten. Dus omdat andere mensen niet aan de regels houden en de regels in de rijbak zijn veranderd moeten dus wij met andere woorden maar vertrekken. Dat is toch zo krom als een banaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 17:54 



 
Profiel   

Daar doelde ik toch ook op met mijn reactie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 17:58 



 

Cowgirl schreef
snorkel1986 schreef
Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..





snorkel1986 schreef
Danw wennen de andere paarden er maar aan.. is toch net als verkeers mak maken.. of zie ik dat verkeerd..


Nee hoor ik denk er net zo over.

Ik ben menner en als je mij vraagt wil ik van harte mee werken wanneer andere paarden dat eng vinden. Ik kom ze buiten ook wel eens tegen...daar nemen we dan gewoon even de tijd voor. Paard kan even snuffelen en ik maak een praatje met de ruiter.


Maar mennen tussen de ruiters? Ik denk dat ze hier ook niet heel blij zullen worden. Ik weet ook niet wat de regels daar in zijn. Ik weet dat rijden gaat voor longeren, longeren weer voor los gooien. Is dit op elke stal het zelfde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 18:57 



 
Profiel   

Hier werden menners tussen ruiters ook niet gewaardeerd, toen zijn er tijden vastgesteld waar menners recht hebben om in de bak te rijden en dat ruiters er dan op "eigen risico"/"verantwoording" bij konden rijden. Dat werkte nog best redelijk op een stalling met weinig menners en veel ruiters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:01 



 
Profiel   

De laatste keer dat ik in een bak heb gemend is denk ik 10 jaar geleden, als het al niet langer is.

De reden is wel duidelijk denk ik. Ik ben dus altijd buiten...alleen -O-

Maar ik hoop dat dat straks als ik verhuisd ben anders is. Dan heb ik een zandpad naast de stal :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:05 



 

cobiie schreef
Hier werden menners tussen ruiters ook niet gewaardeerd, toen zijn er tijden vastgesteld waar menners recht hebben om in de bak te rijden en dat ruiters er dan op "eigen risico"/"verantwoording" bij konden rijden. Dat werkte nog best redelijk op een stalling met weinig menners en veel ruiters.


Dan moet je ook maar net kunnen natuurlijk.

Bij ons is het zo, wil je longeren, grondwerken, lange lijnen, mennen, paard los gooien etc prima, wil er iemand rijden, dan moet je eruit.

Gelukkig hebben wij een veld gekregen waar we mogen mennen. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:06 



 
Profiel   

AmoorM schreef
cobiie schreef
Hier werden menners tussen ruiters ook niet gewaardeerd, toen zijn er tijden vastgesteld waar menners recht hebben om in de bak te rijden en dat ruiters er dan op "eigen risico"/"verantwoording" bij konden rijden. Dat werkte nog best redelijk op een stalling met weinig menners en veel ruiters.


Dan moet je ook maar net kunnen natuurlijk.

Bij ons is het zo, wil je longeren, grondwerken, lange lijnen, mennen, paard los gooien etc prima, wil er iemand rijden, dan moet je eruit.

Gelukkig hebben wij een veld gekregen waar we mogen mennen. *\o/*

Was hier ook altijd de regel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:07 



 
Profiel   

AmoorM schreef
cobiie schreef
Hier werden menners tussen ruiters ook niet gewaardeerd, toen zijn er tijden vastgesteld waar menners recht hebben om in de bak te rijden en dat ruiters er dan op "eigen risico"/"verantwoording" bij konden rijden. Dat werkte nog best redelijk op een stalling met weinig menners en veel ruiters.


Dan moet je ook maar net kunnen natuurlijk.

Bij ons is het zo, wil je longeren, grondwerken, lange lijnen, mennen, paard los gooien etc prima, wil er iemand rijden, dan moet je eruit.

Gelukkig hebben wij een veld gekregen waar we mogen mennen. *\o/*

Zo'n regel werkte hier niet, want er is bijna altijd wel een ruiter in de bak met 1 binnen-en buitenbak en erg veel ruiters. Dan was het handiger om bepaalde tijden aan te wijzen waarop er gemend mocht worden en bijgereden kon worden door ruiters.

Wij gingen standaard liever met paard en wagen naar buiten dan in de bak rijden, dus van de bak werd vooral gebruik van gemaakt in de natte wintermaanden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-20 19:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen