Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

beginnen met grondwerk voor een betere band

 
Profiel   

hoi ik heb nu een jaar mijn 5 jarige tinker pony en we hebben echt al wat bereikt in het jaar en onze band is ook echt wel gegroeid maar de laatste tijd merk ik dat we vast lopen; als ik les krijg met haar dan snappen we elkaar op dat moment wel beter maar als we dingen dan weer samen moeten doen dan lijkt het net alsof we elkaar niet helemaal begrijpen, geef ik geen duidelijke hulpen?, probeert ze me misschien gewoon een beetje uit?, of ligt het aan het feit dat we soms te snel dingen willen en daar te weinig geduld in stoppen?. ik weet het niet ik wil alle tijd voor haar nemen en kwam zo op het idee door anderen om te beginnen met grondwerk om zo elkaar beter te leren begrijpen en om onze band weer te versterken. maar nu is mijn vraag hoe begin je, waar begin je, welke methodes kan ik het best volgen? heeft iemand hier tips voor of ervaring mee? p.s. ik kan wel les nemen maar met verband van de regels mag er bij ons op stal maar 1x per week iemand op stal komen die je les geeft dus is dat bijna niet mogelijk:(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 10:49 



 
Profiel   

Hoihoi!

Hoe begin je, waar begin je... nou, ik zou altijd adviseren om toch te zoeken naar iemand die jou les kan geven! Net zoals dat rijden iets is waar je les voor krijgt om beter te worden, geldt dat voor werken op de grond met je paard ook. Als je paard je niet zo goed begrijpt, is het aan jou om het beter of op een andere manier uit te leggen om het duidelijk te maken, maar dat is soms helemaal nog niet zo makkelijk. Om precies te zien wat er mis gaat in je huidige communicatie, is het fijn als er iemand op de grond met je meekijkt.

Als dat echt niet mogelijk is, kun je ook dingen zelf proberen met behulp van een online lesmethode zoals de Parelli Savvy Club of de methode van Warwick Schiller. Daar kun je lid van worden en daar staan dan heel veel video's online om je te helpen beter te worden.

Ook zijn er grondwerkinstructeurs die ook feedback geven op ingezonden video's als soort digitale les, dus je zou ook zo iemand kunnen zoeken en dan het probleem kunnen filmen.

Heel veel succes, en als je meer hulp wil mag je me altijd een pb'tje doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen