Performance Horsemanship opleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Performance Horsemanship opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 21:02

Hi Bokkers,

Heeft een van jullie ervaring met de opleiding 'performance horsemanship' van Irene Smeets? Ik kijk er al een tijdje met een schuin oog naar en het lijkt me toch wel heel erg leerzaam.

Graag zowel jullie positieve als negatieve ervaringen. Tips voor wat betreft andere soortgelijke opleidingen zijn van harte welkom.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:52

Ik volg de opleiding :)
Het is een hele leerzame opleiding, je leert ontzettend veel over je paard maar vooral over jezelf. Ik ben in een jaar tijd veel geduldiger geworden, waardoor mijn paard eindelijk vooruit gaat.
Je gaat wel echt helemaal terug naar de basis, dus dat moet je er wel voor over hebben. Volgens de planning hadden we nu allemaal op L-niveau moeten zitten, in werkelijkheid is de helft nog niet eens aan het rijden (corona kwam er natuurlijk ook tussendoor).
Ik merk ook steeds meer aan de paarden om mij heen en het wordt steeds moeilijker om dingen te doen zoals je ze altijd gedaan hebt, maar het is ook zo voldoenend om te zien hoe de methode werkt op allerlei verschillende paarden en bij hun eigenaren, al heeft niet iedereen het geduld ervoor.

Dus, vraag maar raak :)