Ervaringen online Featherlight Academy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:26

Volgens mij is alles ook in het Engels?

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:52

Ik ben nu 3 maanden lid. Twijfelde te vernieuwen omdat ik er echt tegen aanloop dat mijn paard anders reageert en er geen ingang is daar iets over te vragen. Ja een masterclass van een paar dagen en een paar honderd euro. Als je mailtje krijgt je geen antwoord, of dat je naar de masterclass moet.
Uiteindelijk toch vernieuwd gister, ook andere video's gekeken dan alleen de course ik volgde en heb er toch wel wat van opgestoken. We gaan lang niet zo hard als in de video's maar vind het wel erg leuk zo te werken. Er wordt door Yvet veel gedaan met haar pony Mellow, dan zegt ze (even heel overdreven) let op je voeten kijk hij volgt, maar die pony is zo op haar ingespeeld dat dit natuurlijk totaal niet overeenkomt met hoe een zou reageren waar je net mee begint.

Het is wel allemaal in het Engels inderdaad.

Al met al, ik ben wel tevreden en zit nu net op een punt dat ik iets meer ga verdiepen waardoor ik niet wil overstappen. Maar een week terug dacht ik nog te stoppen en een ander te proberen om bovenstaande redenen.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:22

Laat ze in het platform wel eens dingen zien die ze fout doet of fout gedaan heeft?
Wat mij tegen staat is dat alles zo perfect lijkt te gaan bij haar waarvan ik denk, niemand kan altijd een goede dag hebben of dingen altijd maar goed inschatten.

Bovendien is ze echt wel flink aan de prijs in vergelijking met andere aanbieders.
Natuurlijk hoeft ze het niet gratis te doen, maar voor iemand die zegt dat ze paarden wilt helpen botst dat voor mij.

Ik heb dus geen ervaring met haar behalve de filmpjes die ze op sociale media zet. Neem mijn reactie dus met een korrel zout want ik kan er helemaal naast zitten.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 10:39

Maar dat is het hele idee er achter. Er is niks goed of fout.....
Als jij duidelijk bent in wat je wilt, en van daaruit handelt, kan het paard wel eens een andere reactie geven als misschien de bedoeling was, maar dat is niet fout.
Dan geef je opnieuw je hulp tot je wel een reactie krijgt die in de buurt komt van wat je bedoelt.

Je stelt een vraag, en wacht tot het paard gaat zoeken naar het juiste antwoord. Dus het gaat niet altijd perfect, maar ze weet welke hulp ze geeft en weet wanneer het paard in de juist richting antwoord en daar speelt ze dan op in.

Nu moet ik wel zeggen, dat mijn pony bijvoorbeeld wel anders reageert (hij is van de "fight" in plaats van flight) en dan vind ik het wel heel moeilijk. De paarden in haar fimpje zijn meestal bang en proberen weg te komen. Dat is toch heel anders dan een dier die juist naar je vlag toe komt als hij er onzeker over wordt. En op zulke momenten is het wel jammer dat je geen reactie krijgt als je daar een vraag over stelt.

Ik heb een jaarabonnement en denk dat ik die hierna wel op ga zeggen. Je hebt wel zo'n training 2 daagse, maar dat kost dan gelijk 700 euro, dat vind ik nogal wat. (350 euro per dag, en dan moet je nog voor jezelf een hotel etc. regelen, de diesel om er te komen) Dus als ik daar heen zou willen, kost me bijna 1000 euro voor 2 dagen. Dat vind ik te gek en kan, of liever gezegd wil ik niet in 2 dagen kwijt zijn.

Tot nu toe heb ik er wel veel aan gehad hoor, want mijn pony reageert op de meeste dingen echt wel goed. Dus de dingen die ik geleerd heb vind ik erg prettig, maar of het me 400 euro per jaar waard gaat zijn, dat denk ik niet (ik heb ook gewoon te weinig tijd/neem te weinig tijd om de filmpjes te bekijken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 13:24

Mag ik mee volgen?

Ben een groot fan van Yvet!

Dit jaar heb ik een 2 jarige gekocht die ikzelf wil gaan opleiden.

Mijn merrie:Afbeelding
Afbeelding

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 14:54

welkom

ben je ook al lid van haar online training?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:37

Vanmorgen was ik mij aan het aanmelden en dacht dat het goed gelukt was maar is toch niet goed gegaan met Ideal. Ik ga vd week even via internetbankieren het lidmaatschap in orde maken. Ik dacht gewoon voor een jaar te doen voor 300 maar lees hier toch wat tegenstrijdige berichten. Misschien kan ik beter eerst een proefmaand nemen.

De Masterclass die mij leuk lijkt is 700 geloof ik en is op een woensdagavond. Dat gaat over het zadelmak maken. Wel irritant omdat ik 2,5 uur rijden er vandaan woon. Hoe doen anderen dat?

Tot nu toe heb ik dus alleen via Facebook mee gekeken naar de trainingsfilms. Wat mij vooral aanspreekt is dat zij weinig tot geen druk uitoefend in het contact en kleine bewegingen maakt. Best lastig om zelf ook te doen, moet ik zeggen.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:56

Een masterclass van €700? Dat klopt denk ik niet :) Ze heeft nu wel een 4-delige masterclass van €285, denk dat je die bedoelt? Die is 4 woensdagavonden. Kan me wel voorstellen dat dat behoorlijk ver is als je een maand lang elke woensdagavond daarheen moet.
De trainingsdagen zijn 2 hele dagen achter elkaar en wel €700.

Ik vind het jaarlijkse abonnement het wel waard, maar ik betaal maar 150 euro per jaar. Dus dat is wel goed te doen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:16

Wat een geld trouwens, schandalig die prijzen eigenlijk.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:25

Hannanas schreef:
Wat een geld trouwens, schandalig die prijzen eigenlijk.

Kom je nu echt in dit topic om alleen dat te zeggen :+

Ik geef haar groot gelijk, ze biedt iets waar gigantisch veel vraag voor is. Het is erg risicovol werk dat je waarschijnlijk niet tot je 60+ kan doen. Dus als mensen het ervoor over hebben, vind ik het zakelijk heel slim om het wel te vragen.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:34

Misschien een tip voor de mensen die het veel geld vinden... Zo nu en dan heeft ze kortingsacties waarbij ze bijv. 30,- korting geeft. Zo ben ik al een paar keer 1 maand voor 10,- geabonneerd geweest :) Ik meld me gewoon voor het einde vd maand dan weer af.

manzano

Berichten: 23938
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 23:01

Een werkgerelateerde cursus kost ook makkelijk honderden euro's per dag. En dan zit je vaak nog in grote groepen. Dus wat dat betreft...

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 23:14

xLoki schreef:
Misschien een tip voor de mensen die het veel geld vinden... Zo nu en dan heeft ze kortingsacties waarbij ze bijv. 30,- korting geeft. Zo ben ik al een paar keer 1 maand voor 10,- geabonneerd geweest :) Ik meld me gewoon voor het einde vd maand dan weer af.


Dat is een goeie! Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:18

xLoki schreef:
Misschien een tip voor de mensen die het veel geld vinden... Zo nu en dan heeft ze kortingsacties waarbij ze bijv. 30,- korting geeft. Zo ben ik al een paar keer 1 maand voor 10,- geabonneerd geweest :) Ik meld me gewoon voor het einde vd maand dan weer af.


Wat een leuke tip!

Over de masterclass, dan bedoel ik idd de trainingsdagen zadelmak maken ja. Goed gezien!

Mijn merrie loopt in de wei de hele tijd achter mij aan en staads steeds bij het lijntje op mij te wachten. Ik oefen nu met kleine signalen wat afstand te nemen. De bewegingen probeer ik steeds kleiner te maken. Ze is nog heel jong dus we staan volledig op blanco papier samen. Genoeg te oefenen dus.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:31

Ik vind haar echt goed en leuk met zadelmakmaken, maar ik vind haar filmpjes met uitleg matig. Als ik heel eerlijk ben, vind ik haar meer een trainer dan een instructeur.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 11:38

sanne83 schreef:
Ik vind haar echt goed en leuk met zadelmakmaken, maar ik vind haar filmpjes met uitleg matig. Als ik heel eerlijk ben, vind ik haar meer een trainer dan een instructeur.


Dit ben ik wel een beetje met je eens. is ook heel moeilijk als je zoveel op/met gevoel doet natuurlijk.
Leg gevoel maar eens uit....

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:14

Ik vind zelf dat ze het met de trainingsdagen heel goed weet uit te leggen. Beter dan elke instructrice die ik heb gehad :) Dat is al heel lastig live, laat staan online op een filmpje.
Ben het wel met jullie eens dat er daardoor nog wel eens wat mist in de filmpjes. Kan er zelf wel goed mee overweg, maar heb zelf al best wat ervaring met grondwerk dus dat scheelt ook. En een stalgenoot die daar werkt, dus soms vraag ik hoe Yvet dat dan doet als ik ergens niet helemaal uitkom :))

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 13:33

Ik volg de online trainingsfilmpjes al vanaf het begin en ik ben ook weleens bij een trainingsdag geweest. Dan word alles wel heel duidelijk omdat je dan vragen kan stellen en je een duidelijke uitleg krijgt.
Voor mij heeft het duidelijk gemaakt dat ik mijn eigen gevoel en energie moest ontwikkelen en gebruiken en niet moet proberen Yvet na te doen.
Ik vind dat ze enorm veel gevoel heeft en dat vind ik echt bewonderenswaardig.
Wat ik jammer vind is dat ze zoveel geld heeft geïnvesteerd in haar accomodatie maar dat het nog steeds boxen en paddocks zijn. Ze had op z’n minst voor haar eigen paarden wat meer verrijking toe kunnen passen. Ik hoop dat ze daar nog wat aanpassingen gaat doen in de toekomst.

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:44

Ik kom hier even volgen, want sta zelf ook net op het punt om een abonnement te nemen en kom me hier wat inlezen.
Ik was eigenlijk, net als TS, op zoek naar een programma met goed uitgelegde instructies en een duidelijke structuur. Als ik dat wil, dan is zo te lezen Tristan Tucker die hier ook genoemd is, misschien dan toch ook meer iets voor mij dan Featherlight ...
Ben sowieso wel van zin om eerst een kort abonnement te nemen om te zien of het wat voor me is.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 14:47

Ik denk dat om het systeem van Featherlight te kunnen volgen, je zelf wel een beetje gevoel moet hebben. Want het is niet echt, eerst doe je dit, en dan doe je dat zeg maar.
Het gaat iets dieper dan dat, en ik denk dat als iemand weinig gevoel /zelfreflectie daarin heeft het vrij moeilijk is om op te pakken.
Je zou ook altijd eens filmpjes van Warwick Schiller kunnen kijken (YouTube), die heeft mij ook echt wel een paar aha momenten bezorgd :-)

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 14:51

Het leuke bij TRT vind ik dat je zelf filmpjes in kan sturen en je ook filmpjes van anderen kunt bekijken, daar leer je echt van hoe je timing moet zijn. Ook geeft Tristan advies als je je filmpje instuurt.
Warwick Schiller is inderdaad interessant om te bekijken

Marilu
Berichten: 1246
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:41

Warwick Schiller is inderdaad ook heel goed, daar heb ik op YouTube al wel wat filmpjes van gezien.

Maar ik ben inderdaad ook iemand, die niet begiftigd is met een aangeboren 'gevoel voor paarden'. Ik heb al wel jaren ervaring met paarden, maar ik blijf het moeilijk vinden om in spannende situaties juist te reageren. Met schrikreacties van een paard kan ik dus absoluut niet omgaan, omdat ik op zo'n moment ook altijd zelf in een angstreflex verval, terwijl een paard dan net zijn/haar leider nodig heeft.

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:45

Marilu schreef:
Warwick Schiller is inderdaad ook heel goed, daar heb ik op YouTube al wel wat filmpjes van gezien.

Maar ik ben inderdaad ook iemand, die niet begiftigd is met een aangeboren 'gevoel voor paarden'. Ik heb al wel jaren ervaring met paarden, maar ik blijf het moeilijk vinden om in spannende situaties juist te reageren. Met schrikreacties van een paard kan ik dus absoluut niet omgaan, omdat ik op zo'n moment ook altijd zelf in een angstreflex verval, terwijl een paard dan net zijn/haar leider nodig heeft.


Tristan tucker vind ik heel leerzaam.
Bij hem kon je ook een lidmaatschap voor het leven afnemen voor iets van 300 a 350.
Heb ik vorig jaar gedaan dus ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Wel zou ik bij hem meer basis dingen willen zien.
Leuk dat je de piaffe via zijn methode kunt aanleren, maar ik wil juist meer nadenken en bijleren over het opvoeden en aanleren van de basis zelf.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 15:48

ja en dat is inderdaad best lastig. Omdat je dan eigenlijk theoretische handvaten nodig hebt om op zulke momenten in stapjes te gaan denken waardoor je eigenlijk even op verstand blijft werken in plaats van op gevoel (omdat jouw gevoel dus blijkbaar ook angst is, is jouw gevoel in dat geval geen goede raadgever).
En Yvet alles op gevoel doet, maar je krijgt niet echt theoretische stappen. Dat was wel iets wat ik bij de filmpjes van Warwick fijner vond, het stuk theoretische gedachte erachter.....

Achterom
Berichten: 23032
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:13

Kennen jullie de filmpjes van Ryan Rose op youtube? Die legt echt heel duidelijk uit wat hij doet en waarom.