Ervaringen online Featherlight Academy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 07:06

Ik heb eindelijk ook 1 maand afgesloten. Ben begonnen met het mindset stukje. Dat dit mooi in elkaar en past helemaal hoe ik erbij denk. Ik hoop dat ik er bij de rest ook zo over denk. Ik werk al veel met intentie en krijg daarmee alles gedaan, maar merk dat ik niet bewust genoeg ben waardoor ik afgeleid raak als ik niet alleen ben. Dan komt er ruis op de lijn. Zonde. Hoop dat dit wat bewustzijn gaat brengen.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 18:09

Hoe is het de bedoeling dat je de onderwerpen gebruikt? Moet je de volgorde aanhouden of zijn het op zichzelf staande thema’s die toevallig een nummer hebben?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 21:41

Ik heb ook maar eens een maandabonnement genomen, was toch wel nieuwsgierig en meteen een interssante casus gevonden dus die ga ik eens bekijken :D

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:32

Ik ben eerst losse filmpjes gaan kijken, maar aangezien een van mijn grootste struikelblokken is om me niet voor te bereiden en niet door te zetten, dus met andere woorden volgens Yvette; niet met de juiste intentie werken, ben ik nu begonnen vanaf het begin :P
En ik raakte direct geëmotioneerd door het stukje over intentie. Want nu begrijp ik ineens mijn eigen weg. Vanuit gevoel en autodidactiek kwam ik altijd wel een eindje, maar ik liep ook snel vast. Omdat ik niet wist wat mijn intentie was. En daar kwam ik laatst ook achter, ik begin nooit bij het 'begin', maar altijd middenin waardoor ik vaak niet slaag. Dat is met veel dingen zo, ik durf niet te investeren in voorbereiding, in oefening, in fouten maken. Daardoor ga ik gegarandeerd op mn plaat natuurlijk, want er is geen basis. Ofwel, geen juiste intentie...
Ik ben nu al fan, want ik leer meer dan ik had verwacht.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 21:48

Ik heb nu ook al ontdekt waarom ik me als ik in m’n eentje ben super goed ermee kan redden en als er mensen bij zijn of het ineens “moet” dat dan onze connectie wordt verbroken. Dan ben ik de focus en dus de intentie kwijt. Ik vind de filmpjes tot nu toe heel erg inspirerend. Heb de basics gekeken en de trailer laden serie. Al vind ik wel dat ze bij het trailer laden op een bepaald moment te lang doorging. Op het moment dat ik dacht dit is het perfecte moment om te stoppen voor dit moment ging ze door en daarna kwam het paard in verzet. Dat had ik persoonlijk liever anders gezien. Maar ze zal wel weten wat ze doet laten we maar zeggen ;)

Ik dacht mezelf dit als cadeautje te geven omdat ik niet mobiel ben door een blessure. Ik dacht ik kan toch niks dus ik ga maar mooi die filmpjes kijken dan. Maar dat is een slecht idee. Ze zijn zo inspirerend dat ik het liefst meteen zelf zou uitproberen :D

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 22:14

pluisje88 schreef:
Ik heb nu ook al ontdekt waarom ik me als ik in m’n eentje ben super goed ermee kan redden en als er mensen bij zijn of het ineens “moet” dat dan onze connectie wordt verbroken. Dan ben ik de focus en dus de intentie kwijt. Ik vind de filmpjes tot nu toe heel erg inspirerend. Heb de basics gekeken en de trailer laden serie. Al vind ik wel dat ze bij het trailer laden op een bepaald moment te lang doorging. Op het moment dat ik dacht dit is het perfecte moment om te stoppen voor dit moment ging ze door en daarna kwam het paard in verzet. Dat had ik persoonlijk liever anders gezien. Maar ze zal wel weten wat ze doet laten we maar zeggen ;)

Ik dacht mezelf dit als cadeautje te geven omdat ik niet mobiel ben door een blessure. Ik dacht ik kan toch niks dus ik ga maar mooi die filmpjes kijken dan. Maar dat is een slecht idee. Ze zijn zo inspirerend dat ik het liefst meteen zelf zou uitproberen :D


Haha dat laatste heb ik ook, ik wil het liefst morgen weer aan de slag. :P

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 16:03

Ik sluit hier even aan.

Ben ook op zoek naar inspiratie/oefenmateriaal/'leervoer'. :)

Heb al wel ervaring met grondwerk/werken aan de hand maar wil heel graag doorleren.
Ik heb vooral met Parelli gewerkt, ben daar voor een groot deel bekend mee maar de Savvy Club lijkt niet meer te bestaan en ben dus op zoek naar een ander inspirerende werkwijze. Ik volg Featherlight al een tijdje en zag nu dus ook de online course.


Ik ga eens rustig dit topic doorlezen om te kijken wat jullie ervaringen zijn. :D

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:36

@Muurp: hoe bedoel save club lijkt niet te bestaan? Ik kan er nog gewoon op

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:23

Erres schreef:
@Muurp: hoe bedoel save club lijkt niet te bestaan? Ik kan er nog gewoon op


Ik kan me nergens meer aanmelden als nieuw lid... Krijg overal een foutmelding dat de site niet bereikbaar is -O- Maakt niet uit via welke weg of op welke manier, ik kan me gewoonweg niet meer aanmelden.
Het bestaat idd nog wel, maar het lijkt erop dat het alleen nog voor bestaande leden is.

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:13

Muurp schreef:
Erres schreef:
@Muurp: hoe bedoel save club lijkt niet te bestaan? Ik kan er nog gewoon op


Ik kan me nergens meer aanmelden als nieuw lid... Krijg overal een foutmelding dat de site niet bereikbaar is -O- Maakt niet uit via welke weg of op welke manier, ik kan me gewoonweg niet meer aanmelden.
Het bestaat idd nog wel, maar het lijkt erop dat het alleen nog voor bestaande leden is.


Er zijn wel eens vaker dat soort probleempjes, geloof ik. Gewoon even een mailtje sturen, lossen ze heel snel en vriendelijk op.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:07

Ik heb via de kortingsactie een maand abbo afgesloten bij feather light maar ik heb spijt. Ik ben filmpjes aan het kijken maar de content is zo waardevol! Er staat zo veel op dat je dat onmogelijk in een maand weggekeken krijgt (ik werk gewoon) je kunt hem volgens mij niet verlengen voor het kortings bedrag dus ik ga nu kijken wat ik kan en later nog maar eens een keer een maandje doen.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 23:10

Ik ook via kortingscode geabonneerd maar vind het dubbel en dwars waard. Tipt natuurlijk nooit aan echte lessen. Maar goede filmpjes, goede uitleg. Nu zelf nog handigheid in krijgen en kijken of ik het ook toegepast krijg. Inderdaad meer dan genoeg materiaal. Maar een heel kundig persoon die yvette. Heb ook wel af en toe dat ik denk... Ik was hier al gestopt... Maar dat is niet erg. Want tijdens werken met paarden maak je nou eenmaal foutjes. Ik vind het een aanrader als je al redelijk iets kennis hebt. Anders lijkt het mij wel vrij ingewikkeld concept.

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:07

Je moet inderdaad wel feeling hebben met horsemanship, timing en een scherp oog. Anders raak je verdwaald. Mijn maand is bijna om. Nog 3 dagen. Hoop dat ik nog een eind kom om nog zo veel mogelijk te kijken..

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:56

Moet je je niet afmelden? Ik heb aan het begin een jaarabonnement genomen en tot nu toe wordt elk jaar gewoon het bedrag waarvoor ik toen heb aangemeld afgeschreven.

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:10

mooney schreef:
Moet je je niet afmelden? Ik heb aan het begin een jaarabonnement genomen en tot nu toe wordt elk jaar gewoon het bedrag waarvoor ik toen heb aangemeld afgeschreven.

Jawel, maar na de eerste maand schrijven ze normale tarief af.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:49

Ik vind het jammer dat je het niet levenslang af kan kopen. Ik heb een jaar abbo gehad, maar door drukte maak ik er gewoon te weinig gebruik van.
Nu weer een maand gekocht met de korting, maar loop dan weer tegen hetzelfde aan en dan vind ik het toch te duur om te verlengen

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:07

loulou schreef:
Ik vind het jammer dat je het niet levenslang af kan kopen. Ik heb een jaar abbo gehad, maar door drukte maak ik er gewoon te weinig gebruik van.
Nu weer een maand gekocht met de korting, maar loop dan weer tegen hetzelfde aan en dan vind ik het toch te duur om te verlengen

Inderdaad, daar loop ik ook tegenaan. Soms een tijdje niks gedaan ivm andere bezigheden.
Zou een goed idee zijn :j

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:23

Dat is commercieel niet zo handig een levenslang abonnement.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:25

TRT doet het ook, dus ik denk dat het best kan commercieel gezien

pluisje88

Berichten: 8077
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:27

loulou schreef:
TRT doet het ook, dus ik denk dat het best kan commercieel gezien


Die is ermee gestopt toch?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:29

Dat anderen het doen betekent niet dat het handig is. Commercieel gezien is oneindig voor 1 bedrag niet praktisch, er blijft namelijk wel altijd werk in zitten (tenzij je dus een product hebt waar je geen nieuwe content voor maakt) dus je hebt terugkerende inkomsten nodig om zoiets te maken.
Dat is waarom je ook geen netflix oid kan afkopen voor je hele leven.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:30

Ik denk altijd reken maar uit. Of je eenmalig 200 a 300 euro betaald of 100 per jaar bv. Dat heb je er zo uit.

Wat ik vooral ook interessant vind bij de video's bij featherlight zijn de video's dat ze les geeft aan de eigenaar. Dan zie je toch dat het gevoel stuk, wat Yvet briljant heeft, vaak ontbreekt. Totaal ander beeld.
De taal vind ik goed te volgen overigens

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:41

pluisje88 schreef:
loulou schreef:
TRT doet het ook, dus ik denk dat het best kan commercieel gezien


Die is ermee gestopt toch?

Met levenslang aanbieden? Geen idee.

Maar nu koop ik niks meer, en als je het levenslang aanbiedt zou ik het wel overwegen, dus dat is ook een keus.

Wat mij betreft koop ik dan alleen de huidige content af en moet ik bijbetalen voor nieuwe. Maar dit werkt in ieder geval niet voor mij, dus ik sluit geen abonnementen meer af.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:19

Siem is dat een aanrader? Die lessen die ze andere eigenaren geeft?

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Ervaringen online Featherlight Academy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:52

Ja vind ik zelf van wel. Nu nog maar 1 bekeken online. Je ziet dan wanneer de eigenaar wat fout doet hoe het paard reageert. Je ziet het niet-foutloos leren. Terwijl ik dat bekijk denk ik dan ''oh dat zou mij ook gebeuren''. Vind ik fijn om het proces te zien.
En aan de andere kant kun je dan bekijken hoe het paard is als Yvet met het paard werkt, in mijn ogen, wel met foutloos leren.