Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips en tricks werken in vrijheid

 
Profiel   

Ik vind het belangrijk dat ik ook in 'vrijheid' dingen van mijn paard kan vragen, en dat hij niet denkt van "I am freeeeeeeeee" als jullie snappen wat ik bedoel :+

Nu heb ik me laatst eens laten filmen door m'n moeder. Altijd leuk en leerzaam om terug te kijken :D

Mijn jonkie is (bijna) 2,5 jaar oud. Hoeft nagenoeg 1x in de week 'iets' te doen. Ene keer dit, andere keer wat schriktraining, dan eens gewoon een extra tut en poets sessie :+

Maar was eens benieuwd naar de meer deskundige in deze tak van werken. Ik heb er verder niet veel kaas van gegeten, en jullie zien meer als dat ik zie.

Wat ik zelf wel al kan zeggen is dat ik wat consequenter mag zijn. :+

Brand los, hou het wel lief <3

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 10:55 



 
Profiel   

Wat leuk, ik ben op dezelfde manier met mijn jonkie bezig dus ik volg even :) Volgens mij ben je goed op weg, hij reageert goed op je maar het lijkt of het moeilijk is om 'interessant' voor hem te blijven, daar loop ik zelf ook een beetje tegenaan. Die van mij vindt target training helemaal geweldig, dat kan ik goed gebruiken om hem te motiveren misschien is dat ook iets voor jou om te proberen? verder is het natuurlijk het beste om op het juiste moment te stoppen,liefst voor hij zijn interesse verliest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 11:23 



 
Profiel   

Ik kan niet horen of en hoe je je paard beloond, maar ik kan je aanraden met zo'n braverd te gaan clickeren! Die gaat desnoods voor je vliegen als het moet. Je krijgt wat je beloont!
https://www.ingeteblick.be/

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 11:24 



 
Profiel   

Clickeren zat ik laatst ook aan te denken ja, en targeten (ofzoiets) pak ik nu ook al inderdaad op. Als hij iets 'eng' vind, moet hij het van mij aanraken met z'n neus.

Ik beloon veel, of bijna altijd met stem. Goeeeeddzoooooo, en braaaaaaaaaf.
(niet te horen op de video, enkel het getetter van ons mam) :+

Bij echt nieuwe dingen pak ik er een snoepje bij als extra beloning.

Vandemiddag de clicker eens meenemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 11:30 



 
Profiel   

Let goed op de timing bij clickeren! Daar draait alles om. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 11:39 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Je ziet dat hij rechtsom heel erg lastig vindt. Probeer ipv de druk op te voeren om hem rechtsom te laten gaan kortere stukjes te pakken en eerder te belonen. Zo krijgt hij meer zelfvertrouwen rechtsom, nu blijft hij bezig met uitbreken de andere kant op. Zelf zou ik met mijn gezicht naar hem blijven en achteruit lopen om hem bij je te vragen. En ik zou een clicker gebruiken om juist de momenten te highlighten dat hij het snapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:01 



 
Profiel   

bedankt voor de tips! ga hier zeker wat mee doen. :)

ik denk inderdaad dat met die clicker hij meer zelfvertrouwen zou kunnen krijgen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 12:14 



 
Profiel   

Als je het clickeren goed is gaat het (lijkt mij) echt goed.
Wel echt een leuk paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 15:17 



 
Profiel   

Pfoe, toenstraks de klikker erbij gehaald :+

Eerst dus click - > snoepje
Nou die verschoot z'n eigen lens van dat ene klikje _O- dus eventjes dat ding een paar keer moeten klikken dat ie dat ding niet meer eng vond klinken _O-

Na 2 snoepjes was de link wel heel vlug gelegd :=

Eventjes een paar rondjes laten lopen, en daarna het HO knopje eens proberen te verfijnen. Hij liep dus net zo hard weg om weer net zo hard te kunnen stoppen op ho om dus z'n snoepje te krijgen _O-

Op dn duur verslikte hij zich zelfs in een snoepje, dus even rustig aan... Pfff :') wat ze wel niet doen voor een snoepje _O- :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 19:28 



 
Profiel   

Op YT zijn filmpjes van onder andere shawna karrasch hoe je correct begint met clickeren.
https://www.youtube.com/watch?v=R_V64iUnc6Y

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 20:39 



 
Profiel   

Ook het kanaal “Amable Paard en Inzicht” gaat echt (bijna) alleen maar over grondwerk en veel over clickertraining, heel informatief!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen