Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Minimale afmeting grondwerkruimte shetlander

 
Profiel   

Hoi Bokkers!

In onze paddock of aangrenzende weide wil ik graag een ruimte creƫren om wat grondwerk te doen met een van onze shetlanders. Dit om haar wat meer uitdaging te bieden want ze is heel nieuwsgierig en leergierig. Tevens om wat extra beweging te geven (naast de beweging die ze al krijgt van af en toe een wandeling en het leven op een paddock paradise) door bijv. te longeren.

Ook wil ik deze ruimte gebruiken om een van de andere paarden rustig te laten eten als ze bijgevoerd moeten worden, of voor bezoek van de DA/tandarts/bekapper.

De ruimte is echter beperkt ivm de aanleg van een poel en heuvel. Aangezien het voornamelijk in gebruik genomen wordt voor de shetlander is een wat kleinere roundpen misschien al voldoende?

Ik hoor graag jullie mening omtrent ideale/minimale afmetingen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 03:53 



 
Profiel   

Hoi TS
Natuurlijk heeft een Shetlander minder ruimte nodig dan een paard, maar dat betekent niet dat hij in een schuurtje moet wonen en een paard in een villa (als je snapt wat ik bedoel)
De afmetingen zijn: wat jullie het fijnst vinden, zorg dat je in je eigen space kan zijn en de pony ook.
Maar je moet ook(bijna) meteen contact kunnen maken wanneer jij dat wilt. Zelf zou ik de afmetingen niet zeggen in meters, maar in gevoel. Vind je het genoeg ruimte? Of wil je graag wat meer ruimte, of wil je juist een iets kleinere ruimte hebben omdat je niet snel/goed contact kan maken. Kijk wat jullie fijn vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 19:44 



 
Profiel   

Met mijn Welsh (1.20m) werkte ik in 14x14m, dat was voor ons prima. Kleiner zou ik niet willen, bij het uitkomen van de bocht wil je dat ze zich ook weer recht kunnen maken. Althans, dat wilde ik wel graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 19:55 



 
Profiel   

We hadden hier een "binnenbak" van 8 bij 8 voor de lesjes met kleine kinderen op a pony's aan de longeerlijn voor als het buiten slecht was. Voor stap en af en toe een rondje draven was dat prima maar voor trainen was het klein. 14 bij 14 is prima voor een kleine pony maar als je gaat trainen let ook op je ondergrond. Met die kleintjes op een hele zware ondergrond trainen is ook niet fijn, ongeacht je ruimte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-21 20:15 



 
Profiel   

Dank voor de reacties!
Ik heb je raad opgevolgd @Kerst1234, en ben in de wei aan t grondwerken gegaan en heb gekeken naar de ruimte die we dan zo'n beetje gebruikten. 11 x 11 lijkt een mooie afmeting!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:17 



 
Profiel   

Als dat een fijne afmeting is voor jullie beiden, is dat prima!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 09:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen