Gebruik je je gsm tijdens longeren?
Ja altijd 3%  3%  [ 9 ]
Soms 31%  31%  [ 76 ]
Nooit 65%  65%  [ 158 ]
Totaal aantal stemmen : 243

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Gsm gebruik tijdens longeren

 
Profiel   

Dat maakt toch niks uit? Als het kan, kan het. Snap dat hele probleem niet _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 09:58 



 
Profiel   

Je bent dan niet echt mindfull bezig, ik weet niet maar voor mijn gevoel is het niet eerlijk naar je paard toe. Net zo min als dat je het tijdens een gesprek met iemand anders doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:03 



 
Profiel   

Net alsof een paard denkt: jezus kijkt ze nou weer op haar telefoon, ik voel me echt 2e keus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:05 



 
Profiel   

Ik vind het altijd zo'n triest gezicht meer met je telefoon bezig zijn dan met je paard. Al zou het dat paard een worst wezen.
Meestal is de telefoon een verslaving maar hebben mensen het zelf niet eens door.

Dat ding gaat alleen mee op buitenrit en als ik op stal blijf ligt ie gewoon in mijn tas. Lekker rustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:07 



 
Profiel   

Mijn paard heeft daar echt geen gepasseerd gevoel bij hoor. Vind dat zon bijzondere gedachte gang. Maar dat is prima dat je die hebt, en die volgt!

Ik ben van mening dat die 10 seconden haar niet schaden. En een filmpje maken van werken aan de longe lukt mij zelf niet, maar wel van lopen aan de longe.
Daar zit ook een verschil tussen.

En jij hebt geen idee hoe ik op dat moment bezig ben, dus daar kun je niet over oordelen helaas. Je hebt verschillende mensen, de 1 is handiger dan de ander. En je hebt verschillende dieren die op verschillende manieren worden opgevoed.

Edit. Een quote was handiger geweest. Sorry _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:11 



 
Profiel   

Ik heb soms gekozen want ik film mijn paard weleens tijdens het longeren. Bij mij heeft het dus wel betrekking op t paard, maak foto's, filmpjes maar ga nooit een insta checken oid
Ik ben er voor het paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:14 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Je bent dan niet echt mindfull bezig, ik weet niet maar voor mijn gevoel is het niet eerlijk naar je paard toe. Net zo min als dat je het tijdens een gesprek met iemand anders doet.

Maar ben je nu niet heel erg aan het vermenselijken en invullen?

Ik heb de motoriek niet om beide te doen... dan ligt die mobiel echt in het zand. Een filmpje maken is het hoogst haalbare.

Maar ik denk dat het mijn paard echt niet boeit of ik wel of geen telefoon vast zou hebben. Als ik de hulpen en commando's maar geef zodat hij weet wat de bedoeling is.
Soms wordt er net gedaan alsof je bij alles wat je met je paard doet een of andere magische spirituele connectie moet hebben en niets mag dit doorbreken.

Maar imo als je paard goed opgeleidt is èn jij bent duidelijk in de verwachtingen en grenzen... kan je best even met wat anders bezig zijn omdat het bekend en vertrouwd is en je paard al weet wat je van hem verwacht in een bekende situatie of na een bepaalde hulp.
Als ik hem vraag te draven aan de longe, blijft hij dit doen tot ik wat anders vraag.
Dus stel ik zou even op mijn mobiel willen kijken, zou het theoretisch kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:15 



 
Profiel   

Ik niet want ik longeer mijn merrie met dubbele lijnen en heb de zweep ook nodig. Als ik even niet oplet gaat ze gewoon stil staan en vreten van de heg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:21 



 
Profiel   

Nee, alleen als ik ff enen foto of filmpje wil maken van mijn paard.. Verder ben ik met 'm aan 't werk.. Ik verwacht dat zijn focus op mij ligt, dus mijn focus moet dan ook op hem liggen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:22 



 
Profiel   

In mijn ogen is het niet mogelijk.
als je met andere dingen bezig bent op dat moment, dan met je paard verandert ook je lichaamshouding.

Als jij met een actieve lichaamshouding bezig bent, activeer je automatisch ook het paard, dat is mijn ervaring. Dat lukt mij niet als ik op mijn telefoon met andere dingen bezig bent.

Daar naast vind ik het belangrijk om het paard te observeren tijdens het longeren.

Ik gebruik alleen mijn telefoon om de tijd te checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:34 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Maar ben je nu niet heel erg aan het vermenselijken en invullen?

Ik heb de motoriek niet om beide te doen... dan ligt die mobiel echt in het zand. Een filmpje maken is het hoogst haalbare.

Maar ik denk dat het mijn paard echt niet boeit of ik wel of geen telefoon vast zou hebben. Als ik de hulpen en commando's maar geef zodat hij weet wat de bedoeling is.
Soms wordt er net gedaan alsof je bij alles wat je met je paard doet een of andere magische spirituele connectie moet hebben en niets mag dit doorbreken.

Maar imo als je paard goed opgeleidt is èn jij bent duidelijk in de verwachtingen en grenzen... kan je best even met wat anders bezig zijn omdat het bekend en vertrouwd is en je paard al weet wat je van hem verwacht in een bekende situatie of na een bepaalde hulp.
Als ik hem vraag te draven aan de longe, blijft hij dit doen tot ik wat anders vraag.
Dus stel ik zou even op mijn mobiel willen kijken, zou het theoretisch kunnen.


Helemaal mee eens. Natuurlijk is het een andere zaak als je aan die telefoon hangt van zodra je het erf betreedt en die pas weg legt wanneer je in de auto terug naar huis zit en eigenlijk niet meer goed weet wat je in die tussentijd precies gedaan hebt en of je wel het juiste paard gereden hebt. :D Dan ben je inderdaad niet erg bezig met de zaak.
Maar bij het juiste paard op het juiste moment is het echt geen crime om even je telefoon te checken. En ik ben nu net iemand die de telefoon heel vaak aan de kant legt en wel vaker dagen of the grid is, maar ik kan er echt niet zo een grote betekenis aan vastbinden dat wanneer iemand wel met de telefoon bezig is, dat dat meteen iets negatiefs betekent voor het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 12:01 



 
Profiel   

Cioccolato schreef
Dat maakt toch niks uit? Als het kan, kan het. Snap dat hele probleem niet _O-


Waarom zou je je zo focussen op je telefoon? Als het niks uit maakt, dan kan het toch ook prima na het longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 16:40 



 
Profiel   

Soms probeer ik een filmpje te maken maar eerlijk gezegd mislukt dat 9 van de 10 keer omdat ik al in de knoop kom met de dubbele lijnen en zweep en om dan ook nog mijn mobiel vast te houden... nee. Meestal vraag ik iemand anders om een filmpje te maken als er iemand in de buurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 16:43 



 
Profiel   

Ik gebruik mn telefoon wel eens voor een foto/filmpje. Maar lukt meestal niet, want mn paard heeft direct door dat ik mijn aandacht niet meer bij hem heb en dan gaat ie stappen, of op een andere manier zn eigen ding doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 08:58 



 
Profiel   

Je kan je paard niet longeren als je ook aan het appen of scrollen bent. Dan is het geen longeren, maar rondslingeren en puur benen laten strekken. Maar van gericht trainen of iets kan je dan niet spreken. Is niet erg, rondslingeren is ook wat beweging geven. Maar je kan het geen longeren noemen.

Ik slinger ze ook wel eens rond. Maar moet ze alrijd wel in de gaten houden, dus scrollen zit er niet in, dan gaan ze klieren of stilstaan haha, geef ze eens ongelijk.

Vooral tijdens uitstappen van m'n shet is het wel soms echt verleidelijk. Dst gaat zo traag en is zo saai haha, ik ga daarom altijd maar op het erf uitstappen er naast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 09:25 



 
Profiel   

tja, dat is dan inderdaad benen laten strekken. volgens mij kun je dan beter een wandeling gaan maken, stuk minder eentonig en betere belasting dan dom rondjes lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 10:25 



 
Profiel   

Nee, ik gebruik mijn telefoon alleen sporadisch om even een filmpje te maken. Verder wordt de telefoon snel weer opgeborgen wanneer het filmpje gemaakt is, of ik nou met dubbele of enkele lijn longeer. Ik vind het fijn mijn aandacht bij m’n paard te hebben en te zorgen dat ze niet stilstaan of in het touw stappen doordat ik niet oplet :')
En daarbij, ik zit genoeg op mijn telefoon de hele dag. Tijd met mijn paard wil ik graag van genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 10:54 



 
Profiel   

Nee, vind het onverantwoord. Alleen soms aan het einde om is een filmpje te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 10:55 



 
Profiel   

Ik kan niet fatsoenlijk longeren dus dat gebeurt sowieso niet veel. Tijdens het uitstappen ben ik eigenlijk altijd de knol aan het kroelen. :') Tijdens het borstelen of zadelen zal ik wel eens een foto maken maar de paarden hier vinden het dan vooral boeiend om mijn gsm te onderzoeken. :)) Het komt eigenlijk heel zelden voor dat ik een bericht beantwoord als ik met de paarden bezig ben. Hoogstens naar mijn man. Omdat ik altijd alleen bezig ben stuur ik even wanneer ik start met rijden en ook wanneer ik klaar ben. Als er dan te lang tussen zit weet hij dat er ergens iets mis gegaan is. Maar buiten dat ben ik gewoon heerlijk met mijn dier bezig. Ik heb dan totaal geen nood aan instagram of facebook. Als ze even in de paddock mogen rollen en hun eigen ding aan het doen zijn en ik zit op mijn gsm, dan is het een automatisme om 'm weg te steken zodra ze mijn richting uit komen eigenlijk. :')

Ik begrijp die noodzaak niet zo om op instagram of facebook te zitten terwijl je een prachtig dier vlakbij je hebt. IMO waardeer je dan niet echt het moment en wat je hebt. Een moment vast leggen vind ik dan nog anders dan zitten scrollen op facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 11:06 



 
Profiel   

Als ik er niet mijn hoofd erbij ben kan ik er kanon op zeggen dat mijn paard ermee stopt en mij aan gaat
kijken of ze nog in beeld is. Dus niet. Filmen laat ik door iemand anders doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 11:20 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ik begrijp die noodzaak niet zo om op instagram of facebook te zitten terwijl je een prachtig dier vlakbij je hebt. IMO waardeer je dan niet echt het moment en wat je hebt. Een moment vast leggen vind ik dan nog anders dan zitten scrollen op facebook.


Dat bedoelde ik dus.
Op stal staat altijd de radio aan.
Die zet ik ook weleens zachter omdat je anders ook én met je paard bezig bent én aan het meezingen.
Maar dan heb je toch niet de volle aandacht bij je paard en dat vind ik zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 11:24 



 
Profiel   

Hier hetzelfde, ik ben standaard uitgerust met een mp3 speler omdat mijn hersenen geen geluiden meer filteren. Dus als er te veel omgevingsgeluiden zijn (buren die buiten zijn) dan heb ik mijn mp3 op staan juist om te zorgen dat ik bij mijn paard kan zijn. (muziek staat dan net hard genoeg dat het als soort externe filter werkt op één of andere manier.) Maar als het buiten rustig is dan vergeet ik hem regelmatig op te zetten. _O- Dus dan loop ik wel met oortjes in maar ding staat niet eens op. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 11:37 



 
Profiel   

Ikzelf heb de mijne er wel altijd bij voor wat fotos en videos maar verder gebruik ik het niet
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 11:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen