Gebruik je je gsm tijdens longeren?
Ja altijd 3%  3%  [ 9 ]
Soms 31%  31%  [ 76 ]
Nooit 65%  65%  [ 158 ]
Totaal aantal stemmen : 243

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gsm gebruik tijdens longeren

 
Profiel   

In vroegere tijden longeer ik elk paard goed met teugel in ene hand en zweep in andere hand. Gsm vroeger was toen nog gewoon voor bellen of sms sturen. Nu zijn de gsm eigenlijk smartphones geworden waarmee je foto’s kan trekken en surfen op internet.
Laatste tijd zag ik meer longeerders die tijdens longeren hun gsm nemen om eff e-mail, surfen, spelletje spelen. En het paard loopt maar gewoon rond. Zijn we allemaal beetje lui geworden? Ik betrap mezelf soms ook beetje op. Alleen bij lui paard doe ik dat minder.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:37 



 
Profiel   

In mijn ogen doe je dat alleen wanneer het werken met het paard je niet interesseerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:39 



 
Profiel   

Euh, nouja om een filmpje te maken van mijn knappe knol.. _O-
Verder niet, nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:39 



 
Profiel   

Ik zit nu al te vaak met de zweep of het touw in de knoop dat ik het knap vind dat iemand ook nog wat met zijn telefoon kan doen :')

Ik vind het wel inderdaad soort van lui als iemand inderdaad mailtjes aan het beantwoorden is ofzo tijdens longeren. Je kan zoveel zien en doen met longeren dat ik er echt altijd mijn aandacht voor heb :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:40 



 
Profiel   

Zeker niet. Eventueel een stukje filmen en ik gebruik hem als interval-timer, maar dat is toch een heel ander soort gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:40 



 
Profiel   

Ik wou dat ik het kon _O-
Nee zonder gekheid, ik heb echt mijn hele lichaam nodig om duidelijk te maken wat ik wil. Ik kan niet eens fatsoenlijk een foto of filmpje maken tijdens het longeren, laat staan emailen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:41 



 
Profiel   

Ik probeer wel eens een filmpje te maken, maar mijn paard draait zich direct om als ik mijn aandacht niet meer op hem heb gericht. Dus appen en longeren lukt echt niet tegelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:42 



 
Profiel   

Mizora schreef
Zeker niet. Eventueel een stukje filmen en ik gebruik hem als interval-timer, maar dat is toch een heel ander soort gebruik.


Dit, maar soms ben ik wel aan het bellen, maar dan heb ik alsnog meer aandacht voor m’n paard :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:49 



 
Profiel   

Huh wat? Dat vind ik echt niet oké naar het paard!

Als ik m'n paard longeer, ben ik met hem in interactie. M'n telefoon blijft dan gewoon in m'n zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:52 



 
Profiel   

Ohh ik deed het wel eens hoor. Als k hem even longeerde om de benen te strekken, dus even 20 minuutjes simpel bewegen keek ik rustig even op instagram oid :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:53 



 
Profiel   

Als je een paard aan een longeerlijn hebt lopen en tegelijk op je telefoon iets doet (behalve misschien filmen of een foto maken), dan ben je niet aan het longeren. Dan ben je je paard rondjes aan het laten lopen. Ik kan me hier echt niks bij voorstellen eerlijk gezegd, vind het ook vrij onbeleefd naar het paard toe, die weet heel goed waar jij met je aandacht zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:54 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Ohh ik deed het wel eens hoor. Als k hem even longeerde om de benen te strekken, dus even 20 minuutjes simpel bewegen keek ik rustig even op instagram oid :+


Ja dat kan ik me wel voorstellen, maar als je met twee touwen en een zweep in je handen staat.. :Y) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:54 



 
Profiel   

Pppfffttt nog nooit gezien en zou ik ook nooit doen. Je wilt toch zien wat je paard doet? Ik film soms wel even een kort stukje maar meer niet.
En ik vraag me af hoe dan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:55 



 
Profiel   

Ik vraag me af in hoeverre de stelling klopt. Ik zie eigenlijk niemand die echt tijdens het longeren zijn gsm gebruikt om "grote" dingen te doen zoals spelletjes te spelen of mails te versturen. Hoogstens, en dan nog heel zelden, om even een appje te lezen/sturen wanneer je aan je zevende paard van die dag bezig bent of tijdens het uitstappen een minuut ofwat door insta te scrollen. Maar zoals ik zei, de meeste mensen die ik zie longeren, zijn daadwerkelijk bezig met het longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 19:58 



 
Profiel   

Nooit.
Heb ook geen data dus geen Whatsapp mogelijk in de bak. Bellen of gebeld worden is ook maar een paar keer per maand en kan wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:00 



 
Profiel   

Ik zeg eerlijk ik doe dat wel eens met het uitstappen vind dat zo saai :+
Dan stuur ik vaak alvast een berichtje naar de eigenaar van mijn bijrijpaard hoe het is gegaan. En de eigenaar weet dat ook hoor. Voor de rest maak ik wel eens een filmpje als ze niet goed lopen of iets voor de eerste keer doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:00 



 
Profiel   

Wat is dan je doel met het longeren? Gewoon suf rennen? Ik wil dat mijn paard goed ondertreed, nette overgangen maakt, op een correct tempo loopt en goede stelling heeft. Dus let ik daar elke pas op en ben ik hem constant aan het bijsturen of aan het belonen. Ik heb geen tijd voor andere dingen dan. Gewoon rondrennen doet hij wel in de weide met zijn vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:06 



 
Profiel   

Ik doe dat nooit. Zodra ik op iets anders let dan mijn paard, of de zweep weghaal/laag houd gaan ze dus mooi hun eigen ding doen :')

Alleen op het paard tijdens het uitstappen maak ik nog wel eens een filmpje of antwoord een berichtje mocht die dringend zijn. Maar dat is ook verwaarloosbaar hoe vaak dat gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:10 



 
Profiel   

Alleen om de tijd bij te houden met stopwatch, maar verder nee. Mijn beide paarden trekken ook direct hun eigen plan als ik mijn aandacht er niet bij heb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:22 



 
Profiel   

Nee nooit. Ik longeer alleen kort en serieus, dus dan heb ik mijn aandacht er bij. In/uitstappen doe ik in de stapmolen.

Met rijden heb ik niet eens een telefoon bij me. Dat schut zo irritant in m’n zak met doorzitten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:29 



 
Profiel   

Roos_lover schreef
Huh wat? Dat vind ik echt niet oké naar het paard!

Als ik m'n paard longeer, ben ik met hem in interactie. M'n telefoon blijft dan gewoon in m'n zak.

Kan het paard niet zoveel schelen denk ik :P

Maar moet wel toegeven dat longeren niet echt longeren is als je op je telefoon staat te kijken. Het is wel meer dan wat rondjes tjokken.
Een filmpje maken of even berichten checken tijdens het uitstappen doe ik ook wel eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:34 



 
Profiel   

Ik film mijn paard regelmatig tijdens het longeren maar dit is omdat wij in een revalidatie traject zitten en de behandelaars graag beeldmateriaal hebben hoe hij loopt. Verder nooit bezig met mijn telefoon tijdens het longeren. Soms tijdens het wandelen (moest 2-3x daags 20-30 min) wel gebeld met mensen ofzo maar dan met oortjes in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:38 



 
Profiel   

Nee, ik gebruik mijn telefoon niet tijdens het longeren. En al helemaal niet tijdens het rijden trouwens.

Of nouja, ik check alleen de tijd want ik heb geen horloge en er hangt nergens een werkende klok op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 20:49 



 
Profiel   

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je kan longeren en appen tegelijkertijd. Bij longeren let ik non-stop op mijn eigen lichaamstaal, de houding van het paard, en onze interactie. Ik ben telkens bezig met reageren op de signalen die hij geeft en aan het zorgen dat hij zijn lijf zo goed mogelijk gebruikt.
Dat is toch niet mogelijk als je je aandacht er helemaal niet bij hebt? Dan is het meer ongeïnteresseerd rondslingeren aan een touwtje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 21:05 



 
Profiel   

Zodra ik mijn telefoon in mijn hand neem, dan weet mijn paard dat ik niet oplet.
Dus appen, spelletje spelen, of internetten gaat hem echt niet worden. Dan staat hij mij op een gegeven moment aan te kijken. En die blik zegt genoeg :')
Een foto of filmpje maken gaat net.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen