Gsm gebruik tijdens longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Gebruik je je gsm tijdens longeren?

Ja altijd
9 (3%)
Soms
76 (31%)
Nooit
158 (65%)

Totaal aantal stemmen: 243


Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:18

:Y) Persoonlijk vind ik dit onrespectvol naar het paard toe, maar dat is mijn gedachten. Je bent er voor het paard en met het paard op dat moment qua focus bezig. :j Even filmpje maken of gebruik voor trainingsdoeleinden, is wat anders. Zeggen dat je het een kan en met het ander tegelijk bezig kan zijn en focus nog bij je paard ligt, bestaat niet. Dan zit je in je hoofd/gedachten, je mind.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:22

Die van mij heeft t door wanneer ik mijn telefoon erbij pak. Gaat gelijk in de ankers. Vind t wel leuk om eens een longe filmpje te hebben, maar dat lukt dus niet. Verder zie ik ook echt de noodzaak er niet van in. Je bent met je paard bezig en niet met tig andere dingen lijkt mij.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:30

Ik maak soms wel eens foto’s, maar ik kan dat met een dubbele longe en zweep in 1 hand en telefoon in de andere hand. Maar andere dingen doe ik er nooit mee.

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:34

Voor foto's of een filmpje pakte ik hem er wel eens bij. Of om de tijd te zien omdat je horloge onder een dikke jas uit pellen onmogelijk is. Maar verder eigenlijk zelden, of er moest iets zijn waardoor ik op een berichtje zat te wachten.

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:39

Vroeger wel, omdat toen longeren voor mij was 'laat het paard maar wat rondhupsen ter beweging'.

Nu weet ik wel beter en longeer ik vrij intensief waardoor mijn gsm echt niet handig is :D

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:42

Nee, ik ben dr voor mijn paard en niet voor mijn mobiel.
En als er iets gefilmd moet worden dan doet iemand anders dat.

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 22:32

Bedankt iedereen voor te stemmen. Het is echt een verduidelijking!

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:42

Willekes schreef:
:Y) Persoonlijk vind ik dit onrespectvol naar het paard toe, maar dat is mijn gedachten. Je bent er voor het paard en met het paard op dat moment qua focus bezig. :j Even filmpje maken of gebruik voor trainingsdoeleinden, is wat anders. Zeggen dat je het een kan en met het ander tegelijk bezig kan zijn en focus nog bij je paard ligt, bestaat niet. Dan zit je in je hoofd/gedachten, je mind.


Precies, als ik het iemand zie doen denk ik ook echt "arm, braaf paard dat braaf zijn rondjes loopt aan een touw :( " en de baas ziet het niet eens en kijkt naar beneden op zijn/haar telefoon. Iedereen kan toch wel een half uurtje zonder telefoon zou je denken. En een foto of filmpje maken is natuurlijk wat anders :o , dat doet iedereen wel eens.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:44

Zodra ik mijn telefoon pak weg kijk of zelfs ergens anders als aan hem DENK heeft hij dat in de gaten en gaat dan stil staan/omdraaien of naar binnen lopen :D
Mijn paard is daar zo bijzonder in hij heeft zelfs eens in me gehapt omdat ik met hem liep en even op mijn telefoon keek.
Foto van hem maken mag dan weer wel dan steekt hij expres zijn tong uit

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:46

Ik maak wel eens een filmpje. Of nja. Een poging tot. Super handig!
En als k wel een belletje krijg dan haal ik t paard naar me toe n ga stappen en bellen. Of zeg dat i terug bel. Ligt er even aan. Of ik pak njet op.
Ik lees soms wel appjes in mn scherm, filteren p belangrijk. Maar meestal is t mket belangrijk genoeg om mn paard er voor te laten stoppen.

Appen, fb oid checken en longeren tegelijk lukt me niet.. :')

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:46

Momenteel heb ik nog niet de kans om even mijn telefoon er bij te pakken. Valentijn is 2,5 en heeft mijn volledige aandacht nodig. We zijn ook nog niet echt op de automatische piloot aan het longeren, vooral de basis en grondwerk. Mijn telefoon pak ik 's avonds in bed wel en voor foto's en filmpjes is mijn vriend super handig.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:52

Cioccolato schreef:
Ik maak wel eens een filmpje. Of nja. Een poging tot. Super handig!
En als k wel een belletje krijg dan haal ik t paard naar me toe n ga stappen en bellen. Of zeg dat i terug bel. Ligt er even aan. Of ik pak njet op.
Ik lees soms wel appjes in mn scherm, filteren p belangrijk. Maar meestal is t mket belangrijk genoeg om mn paard er voor te laten stoppen.

Appen, fb oid checken en longeren tegelijk lukt me niet.. :')


Wie kan het deze oude taart uitleggen...waarom is het zo belangrijk om op dat moment appjes te 'filteren', of te gaan bellen? Dat kan toch gewoon wachten tot je klaar bent?

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:59

Nee nooit, anders zou mijn pony het zich maar wat graag veel te makkelijk maken en zou het longeren dus pure tijdverspilling worden.

Dat en als ik bij mijn pony ben is dat de enige tijd dat ik niet op dat schermpje zit te staren of aan het scrollen ben waardoor ik oprecht kan ontspannen en kan uitklinken uit het dagelijkse leven.

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:08

Die van mij zou direct zeggen: "Niet geïnteresseerd? Dan doe ik ook niet meer mee." Ze zou nogal snel gaan stilstaan, naar het midden komen, of juist haar gekke 5 minuten krijgen.

Maar ben sowieso al niet zo gsm-minded, heb die vaak niet eens bij me op stal (paarden staan aan huis).

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:22

Kinke schreef:
Cioccolato schreef:
Ik maak wel eens een filmpje. Of nja. Een poging tot. Super handig!
En als k wel een belletje krijg dan haal ik t paard naar me toe n ga stappen en bellen. Of zeg dat i terug bel. Ligt er even aan. Of ik pak njet op.
Ik lees soms wel appjes in mn scherm, filteren p belangrijk. Maar meestal is t mket belangrijk genoeg om mn paard er voor te laten stoppen.

Appen, fb oid checken en longeren tegelijk lukt me niet.. :')


Wie kan het deze oude taart uitleggen...waarom is het zo belangrijk om op dat moment appjes te 'filteren', of te gaan bellen? Dat kan toch gewoon wachten tot je klaar bent?


Dat ligt eraan :j
Bij een jong paard lukt dat niet. Mn oude is netjes opgevoed dus die loopt ook gewoon netjes door.
Zo hou ik ook tijd bij en dan met 1 veeg kan ik filteren, das zo weinig moeite.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:36

Sabbientje schreef:
Zodra ik mijn telefoon in mijn hand neem, dan weet mijn paard dat ik niet oplet.
Dus appen, spelletje spelen, of internetten gaat hem echt niet worden. Dan staat hij mij op een gegeven moment aan te kijken. En die blik zegt genoeg :')
Een foto of filmpje maken gaat net.

Precies dit :') Zodra ik er niet meer voor de volle honderd procent bij ben remt paard meteen af en komt naar me toe :j

Zonnetje97
Berichten: 249
Geregistreerd: 06-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:57

Longeren is communiceren op lichaamstaal naar je paard, als je dan op je telefoon gaat zitten heb je geen communicatie dus longeer je ook niet.

Mijn telefoon komt alleen uit mn zak voor een filmpje om later terug te kijken, maar zelfs dan merk ik al dat er een ruis in de communicatie zit tussen mij en mijn paard.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:28

Ik heb soms gestemd.
Als ik longeer dan kijk ik wel regelmatig op mijn gsm om de tijd te weten en zet ik ook een timer op zodat ik mijn paard niet langer dan 30 min cirkels laat lopen. Maar dit is even gsm uit zak, aanknop indrukken en weer weg. Dusja, communicatie is even om zeep maar zou dat ook zijn als ik net zoals ‘vroegah’ op mijn horloge keek.

Soms probeer ik een foto of filmpje te maken, maar dat is vooral als ik twijfel hoe hij loopt of twijfel of een hulpteugel wel helemaal goed zit.

Insta etc doe ik niet op het paard of naast het paard, tenzij soms bij het uitstappen waar ik er gewoon doelloos rondjes naast stap doorheen de piste.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 03-03-21 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:30

Nooit. Als ik longer dan train ik ze serieus, dus let ik op het paard. Nutteloos rondjes rennen doen we niet aan. Daarvoor staan ze in de wei :Y)

Waarom zou je je paard rond laten lopen terwijl je zelf op je mobiel bezig bent? Is dat dan longeren voor alleen de beweging, voor paarden die veel op stal staan ofzo? Zo van, maakt niet uit hoe ze lopen, als ze maar niet stil staan? :o?

LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 00:45

Als ik los longeer dan doe ik dat weleens. Dus paard zonder halster in rondjes om mij heen. Dan pak ik weleens mijn gsm om een filmpje te maken of om even appjes/mailtjes te beantwoorden. Maar als ik los longeer is het puur voor het idee dat ze even de benen strekken en totaal niet serieus.

Zodra ik iets serieuzer longeer, dan pak ik nooit mijn gsm en als ik filmpjes wil dan vraag ik iemand anders of hij/zij kan filmen.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 01:13

Bij mijn huidige paard kan ik dat niet, okal zou ik het willen. Als ik ergens anders mee bezig ben en mijn zicht en of energie van hem afhaal komt hij direct naar mij toe. Als ik een stap te veel doe of te weinig raakt hij erg in de war en begint met het erg verhogen van zijn tempo en raakt hij gespannen. Daar werken we aan, maar zeker niet dat ik ergens anders mee bezig zou kunnen zijn. Het is érg letten op wat ik doe en hoe ik het doe, zoals het hoort...
Ik zou het ook helemaal niet willen want ik vind het longeren heerlijk om te doen. Ik longeer overgens nooit met bijzet, soms dubbele lijnen maar daar heb je ook al je aandacht voor nodig natuurlijk. Zweep heb ik ook niet in mijn hand, absoluut niet nodig. Lichaamstaal is voor de mijne meer dan zat.
Mijn telefoon heb ik ook alleen in mijn zak als ik lang ga wandelen. :)

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 07:50

Ik gebruik hem om de tijd bij te houden. Zodat ik op beide kanten even lang train.

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:36

Cioccolato schreef:
Dat ligt eraan :j
Bij een jong paard lukt dat niet. Mn oude is netjes opgevoed dus die loopt ook gewoon netjes door.
Zo hou ik ook tijd bij en dan met 1 veeg kan ik filteren, das zo weinig moeite.


Maar dat is geen antwoord op de vraag: waarom kun je niet gewoon wachten tot je klaar bent met longeren? Appjes bekijken, bellen....dat kan toch gewoon na het longeren?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 09:22

Kinke schreef:
Cioccolato schreef:
Dat ligt eraan :j
Bij een jong paard lukt dat niet. Mn oude is netjes opgevoed dus die loopt ook gewoon netjes door.
Zo hou ik ook tijd bij en dan met 1 veeg kan ik filteren, das zo weinig moeite.


Maar dat is geen antwoord op de vraag: waarom kun je niet gewoon wachten tot je klaar bent met longeren? Appjes bekijken, bellen....dat kan toch gewoon na het longeren?


Tja. Waarom wachten als het tijdens kan? :') het ligt puur aan dr situatie. Longeer ik met veel overgangen bijvoorbeeld, dan moet ik op t paard letten. Maar tussen dat werk door lopen ze ook wel eens 2 of 3 rondjes gewoon even te draven, dan kan ik makkelijk even kijken een paar tellen. Soms heb ik contact mer de dierenarts, dat vind ik dan belangrijk genoeg om even aan de hand een rondje te stappen. Of ik check even de camera van de drachtige merrie als zij op het eind loopt.
Heb ik niks belangrijks op de planning dan hoef ik ook niet te kijken.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Gsm gebruik tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:54

Maar is je dag dan zo ontzettend volgepland dat het perse op dat moment moet?