Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

een 2 jarige shetlander trainen

 
Profiel   

Hoi, wij zijn momenteel bezig met mijn pony te trainen (qwa longeren, meelopen aan het touw, en andere basis dingen).
Nog even en dan kunnen we beginnen met beleren (rond juli-augustus).
Hebben jullie nog tips voor ons hoe we het beste kunnen oefenen met longeren?
alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:16 



 
Profiel   

Eeuh niet?
Beestje is 2.

10 minutes wandelen, braaf overal geborsteld kunnen worden, voetjes geven is voldoende voor een paard/pony van 2.
Voor de rest hoort hij lekker de hele dag met vriendjes te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:21 



 
Profiel   

een 2 jarige shetlander beleren rond juli-augustus?

Lijkt mij geen goed plan. Lekker laten staan of wandelen en poetsen/1 keer per week beginselen maken met longeren voor 15 minuten. Lichamelijk wil je het dier nog niet te veel belasten en waarschijnlijk is het mentaal gezien ook nog niet klaar om aan echt werk te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:34 



 
Profiel   

Hoe oud is die nu? Wordt die 3 in juli?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:36 



 
Profiel   

Ik neem dat het diertje dit jaar 3 wordt? Dan is het niet zo gek om hem de basisdingen aan te leren. Longeren doe je het beste met dubbele lijnen, ook omdat je dan direct de basis van het sturen erbij pakt wat natuurlijk je straks voor de kar en onder het zadel heel veel werk scheelt. Daarvoor kan je het beste een lesgever erbij vragen. Desnoods neem je voorlopig om de maand les hierin. Een grondige basis scheelt veel pijn en moeite straks

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:36 



 
Profiel   

In juli/augustus is het diertje 3 jaar als ik het goed heb. Dan kan je nu best inderdaad wat stukjes longeren oefenen naar mijn mening. Niet te vaak, een keertje per week en niet te lang. Verder kan je natuurlijk wel veel wandelen alvast, leren netjes naast je te lopen en te stoppen. Wat grondwerk etc. :j Er zijn genoeg instructrices die je daarbij kunnen begeleiden als je dat wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:37 



 
Profiel   

Ook al zou het nu kunnen, waarom zoveel haast?

Mijn shet wordt 4 dit jaar en ben ik nu langzaam aan het oppakken met longeren.

Hij gaat al wel ruim 2 jaar mee op wandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-21 10:39 



 
Profiel   

Momenteel is ze verkocht, weet niet waar ze is, is volgens paspoort net 5, ze is beleerd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 09:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen