Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Goede boeken over grondwerk

 
Profiel   

Hebben jullie goede tips voor interessante, inspirerende en ook instruerende boeken over grondwerk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 23:03 



 
Profiel   

Ik heb zelf het boek van Inge Teblick: Grondwerk met paarden
fijn boek, maar ik zie hem zo 1, 2, 3 niet meer nieuw aangeboden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 13:47 



 
Profiel   

Dat hangt er ook vanaf wat je onder "grondwerk" verstaat en waar je naar op zoek bent. Kun je daar iets meer over toelichten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 13:50 



 
Profiel   

Connection training

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 14:07 



 
Profiel   

Ja, goede vraag. Ik heb het bewust een beetje open gelaten. Ik ben nog helemaal nieuw op dit gebied maar laat me inspireren door bijvoorbeeld Romy Huisman en Jolanda Adelaar.

Als ik aan grondwerk denk denk ik aan de gewone basis in de zin van vooruit lopen, achteruit, opzij, halthouden, maar ook aan zijgangen en dressuur vanaf de grond. En een paar leuke trucjes zoals compliment en op een pedestal staan en liggen is natuurlijk ook altijd heel leuk.

Ik vind het heel interessant om te leren hoe paarden leren. En dan op een paardvriendelijke manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 19:34 



 
Profiel   

Caira schreef
Connection training


Hier ga ik mee. Een ontzettende eyeopener, dit boek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 19:38 



 
Profiel   

Zen mens, Zen paard is een fijn boek denk ik zo. Alle boeken van Mark Rashid zijn fijn om te lezen maar meer verhalend dan vanuit instructie geschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:58 



 
Profiel   

Connection Training ziet er idd interessant uit! Kost het boek idd rond de 40€? Of zit ik verkeerd te kijken?

En Mark Rashid heeft me al eerder iemand aanbevolen. Was ik helemaal vergeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 23:02 



 
Profiel   

Het is een prijzig boek, inderdaad. Persoonlijk vind ik m wel het geld waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 08:02 



 
Profiel   

Op mijn literatuurlijst paarden kun je er een aantal vinden (rechts onderin de juiste categorie). Van Horsetraining in Hand en Longeren met Takt heb ik ook een boekbeschrijving geschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 09:03 



 
Profiel   

Huh? Horse training in hand, Ellen Schuthof-lesmeister & Kip Mistral is op amazon 512,99€. Ik denk toch dat er iets niet klopt.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 10:16 



 
Profiel   

Sommige boeken zijn alleen nog 2e hand te krijgen en gaan echt voor grof geld over de toonbank.... Dan doe mij maar een digitale versie :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 10:31 



 
Profiel   

karpouzi schreef
Huh? Horse training in hand, Ellen Schuthof-lesmeister & Kip Mistral is op amazon 512,99€. Ik denk toch dat er iets niet klopt.

[ [url=m/LYoFMH.png]Afbeelding[/url] ]

Oeps .....
Ik vind het echt een fantastisch boek maar dat is toch een beetje te :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 11:48 



 
Profiel   

karpouzi schreef
Huh? Horse training in hand, Ellen Schuthof-lesmeister & Kip Mistral is op amazon 512,99€. Ik denk toch dat er iets niet klopt.

[ [url=m/LYoFMH.png]Afbeelding[/url] ]



Als e-book op bol.com voor €12,99

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 11:27 



 
Profiel   

https://www.bol.com/nl/p/horse-training ... 022259602/ ook het boek is te pre-orderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 11:48 



 
Profiel   

Ik mag zelf graag kijken naar Clinton Anderson. Geen zweverig gedoe, en erg duidelijk. Er zijn talloze video's te vinden op Youtube.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 11:58 



 
Profiel   

Matheno schreef
Ik mag zelf graag kijken naar Clinton Anderson. Geen zweverig gedoe, en erg duidelijk. Er zijn talloze video's te vinden op Youtube.


Dan heb ik liever warwick schiller, ikzelf vind Clinton vaak onnodig hard. Maar dat is misschien persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:13 



 
Profiel   

Ik heb de boeken van Emiel Voest over Freestyle methode. Zowel de 3 losse delen als het volledige nieuwe deel waarin ook het rijden wordt behandeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:29 



 
Profiel   

Caira schreef
Matheno schreef
Ik mag zelf graag kijken naar Clinton Anderson. Geen zweverig gedoe, en erg duidelijk. Er zijn talloze video's te vinden op Youtube.


Dan heb ik liever warwick schiller, ikzelf vind Clinton vaak onnodig hard. Maar dat is misschien persoonlijk.


Dat lees/hoor ik vaker. Ik vind hem juist niet hard, tenzij het nodig is in gevaarlijke situaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:41 



 
Profiel   

Dvd's mogen die ook ? Die van Piet Bakker gaan over lange teugelen.
boek van Hinrichts, werk aan de hand.
En idd de boeken van Emiel Voest. Zo leuk om te doen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:48 



 
Profiel   

Matheno schreef
Dat lees/hoor ik vaker. Ik vind hem juist niet hard, tenzij het nodig is in gevaarlijke situaties.

Een 2-jarige inrijden met een twister wire om hem zo zacht mogelijk in de mond te krijgen valt bij mij absoluut onder onnodig hard. Zeker met de hulpen die hij daar mee geeft.

En dat is niet bepaald het enige voorbeeld dat buiten de grenzen van het acceptabele voor mij valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:50 



 
Profiel   

Mizora schreef
Matheno schreef
Dat lees/hoor ik vaker. Ik vind hem juist niet hard, tenzij het nodig is in gevaarlijke situaties.

Een 2-jarige inrijden met een twister wire om hem zo zacht mogelijk in de mond te krijgen valt bij mij absoluut onder onnodig hard. Zeker met de hulpen die hij daar mee geeft.

En dat is niet bepaald het enige voorbeeld dat buiten de grenzen van het acceptabele voor mij valt.


En dat leren stoppen tegen de muur bij 2 jarigen, ik word er voornamelijk heel verdrietig van.

Dan zijn er leukere trainers om te volgen.

Onmisbaar boek vind ik ook:

Kalmerende signalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:18 



 
Profiel   

Maartje_M schreef
Ik heb zelf het boek van Inge Teblick: Grondwerk met paarden
fijn boek, maar ik zie hem zo 1, 2, 3 niet meer nieuw aangeboden


Dat komt omdat Grondwerk niet meer uitgegeven wordt dacht ik, want Inge staat niet meer achter alle adviezen in Grondwerk. Ze heeft wel een nieuwer boek, Denkwerk, wat ik echt een aanrader vind. Het gaat over de ethologie en psychologie van het paard, leertheorie en je training opzetten voor succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:43 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Ik heb deze vraag eens gesteld aan mijn instructrice voor grondwerk. Zij adviseerde deze en zei: “Bent Branderup is echt de grootmeester in de academische rijkunst en grondwerk”.

Boek is wel Engels, maar inderdaad: super duidelijk uitgelegd met veel plaatjes.

Ik heb het boek dubbel, dus nog 1 in de verpakking. Als je interesse hebt, dan mag je hem voor een leuk prijsje overnemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 15:15 



 
Profiel   

Heb ook het boek Werk aan de hand van Hinrichts, zijn vrij zeldzaam dus erg prijzig. Eventueel ter overname mocht iemand hem echt willen hebben. Wil ook het boek hierboven wel eens proberen, ziet er interessant uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 16:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen