Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

hoe leer ik mijn paard vanaf de grond nagevelijk te lopen?

 
Profiel   

hee,
mijn paard vind het nog moeilijk om nagevelijk te lopen, nu is hij dan ook nog wel vrij jong (3), maar ik wil het hem aanleren zodat het later niet meer zo moeilijk is. Hij loopt pas net onzer het zadel en dus zijn we er nog niet zo aan op het focusssen waneer ik rijd, maar zou ik met bepaalde hulpmiddelen doormiddel van grondwerk, het hem kunnen aanleren?
Avlast bedankt! xx
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 21:02 



 
Profiel   

Zoek een instructrice.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 10:56 



 
Profiel   

Door niet zoveel topic te openen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 10:57 



 
Profiel   

Ik dacht dat je geen eigen paard had, maar op een manege reed?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 10:59 



 
Profiel   

Brainless schreef
Ik dacht dat je geen eigen paard had, maar op een manege reed?!

Ze heeft een paard, maar toch niet, heeft een verzorgpaard, maar zoekt een verzorgpaard en is 14 maar toch 12 jaar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:00 



 
Profiel   

paard is 6 en nu 3.... Is het vakantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:01 



 
Profiel   

Brainless schreef
Ik dacht dat je geen eigen paard had, maar op een manege reed?!



Ze heeft ook geen eigen paard, ze opent tientallen onzin topics over van alles en nog wat. In dit topic heeft ze een paard van 3 jaar, in een ander gaat ze naar Spanje (lol, in coronatijd) om daar ter plekke een paard te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:02 



 
Profiel   

Je rijd op een manege? Favo paard is een manege paard van 6 en dan niet je eigen? Vakantie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:04 



 
Profiel   

Een 3 jarige lekker vrij laten lopen buiten in een groep. Enkele keren per week onder GOEDE begeleiding eerst leren in balans te lopen. Nageeflijk komt later wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:14 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met het boek lezen van Karin Leibbrandt. Dan snap je waar nageven vandaan komt. Namelijk als je paard in balans is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 11:18 



 
Profiel   

Spikeandjax schreef
Je rijd op een manege? Favo paard is een manege paard van 6 en dan niet je eigen? Vakantie?

Hee, dat is idd alweer een tijd geleden, heb inmiddels een paard van drie en ga binnenkort naar spaje om voor een 2de te kijken daarnaast rijd ik ook regelmatig paarden van andere bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:11 



 
Profiel   

Mando schreef
paard is 6 en nu 3.... Is het vakantie?

nee, dat was idd in die tijd toen ik op de manege reed mijn favoriete paard inmiddels heb ik een eigen paard van drie en ga ik binnenkort in spanje kijken voor een 2de daarnaast rijd ik regelmatig paarden bij. Vandaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:12 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Brainless schreef
Ik dacht dat je geen eigen paard had, maar op een manege reed?!

Ze heeft een paard, maar toch niet, heeft een verzorgpaard, maar zoekt een verzorgpaard en is 14 maar toch 12 jaar :')

hee ik snap je verwarring hoor, ik heb idd een tijd geleden ergens gezet dat ik op een manege reed. Ik hbe vlak daarna mijn erste eigen paard gekregen die dus nu 3 is. Ik rijd ook idd regelmatig paarden bij maar ben niet (meer) opzoek naar een verzorgpaard. Voor de rest ben ik 14.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:14 



 
Profiel   

Eva_de_Beer schreef
Brainless schreef
Ik dacht dat je geen eigen paard had, maar op een manege reed?!



Ze heeft ook geen eigen paard, ze opent tientallen onzin topics over van alles en nog wat. In dit topic heeft ze een paard van 3 jaar, in een ander gaat ze naar Spanje (lol, in coronatijd) om daar ter plekke een paard te kopen.

hee, ik snap je verwarring idd, ik snapte niet hoe het ier werkte dus excuses hiervoor! Ik wist ook niet dat jullie hier allemaal berichten van kregen. Ik heb inmiddels wel een eigen paard dat ook daadwerkelijk 3 is en ga binnenkort naar spanje om voor een paard te kijken, het is niet echt de bdling om hem meteen mee te nemen maar spanje is een grote afstand waardoor we het wel overwegen om wanneer ik hem echt leuk vind meteen mee te nemen. Wat we uiteindelijk niet gaan doen want we willen hem eerst laten keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:17 



 
Profiel   

Brainless schreef
Ik dacht dat je geen eigen paard had, maar op een manege reed?!

Klopt, dat had ik ook niet en had ik toen ook gepost vlgns mij hier ergens op bokt. Vlak hierna heb ik mijn eigen paard gekregen waardoor ik ben gestopt op de manege maar weet niet hoe ik dat kan veranderen hier op bokt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:18 



 
Profiel   

Je hebt nu 5x hetzelfde gezegd maar anders verwoord, had je ook in 1 berichtje kunnen doen ipv op iedereen hetzelfde reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:52 



 
Profiel   

lekker vriendelijk reageert bokt weer voor op iemand die hier nieuw is en nog niet weet hoe het allemaal werkt. snap heel goed dat bokt een slecht naam heeft wbt community...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 14:25 



 
Profiel   

kaatje1983 schreef
lekker vriendelijk reageert bokt weer voor op iemand die hier nieuw is en nog niet weet hoe het allemaal werkt. snap heel goed dat bokt een slecht naam heeft wbt community...


bijna 3 jaar noem ik niet nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 14:30 



 
Profiel   

ook deze reactie laat weer heel goed zien wat ik bedoel :) waarom meteen in de aanval... we beoefenen allemaal dezelfde sport en zou het niet een stuk gezelliger zijn als we elkaar proberen op te bouwen ipv van kapot te maken... misschien leef ik in een utopie maare #doeeenslief #positievepaardensport

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 15:16 



 
Profiel   

Mijn instructrice zegt altijd, nageeflijkheid is een kadootje dat je paard je geeft, omdat je kennelijk iets goed doet. Oftewel, je paard moet het niet doen, jij moet het doen. Door in balans te zijn, je paard in balans te brengen, ontspanning voor elkaar te krijgen. Bij een driejarige zou ik beginnen met niet te veel van hem te willen. Ga lekker ontspannen dingen doen met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 15:55 



 
Profiel   

Er zijn heel wat topics over dit onderwerp op bokt. Leuk wat leerzaam leeswerk voor de meivakantie. :D

Een driejarige is net kleuter af.
Je vragen geven aan dat het beter is eerst zelf goed wat bij te leren, of een goede instructie te zoeken (en niet eentje die haast heeft) en dan pas te proberen je puber wat te leren. Er zijn ook grondwerkinstructies; vanaf de grond is dat onder andere bij de academisch geschoolden te vinden, die beginnen vanaf de grond en als het paard er klaar voor is, is rechtgericht, en alles snapt volgt het verdere opleiden in het zadel.

[RT-V] [INFO] Aan de teugel

[TVG] Topic over bovenlijn, rechtrichten, wel/geen bijzet

voorbeeld: https://www.avalonsruiterbegeleiding.nl ... -rijkunst/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 16:19 



 
Profiel   

Als eerste is 3 jaar erg jong.

Ten tweede mag nageeflijkheid geen doel zijn, maar het resultaat van een correct bewegend paard. Laat je je paardje eerst maar eens wat ouder worden voordat je van alles gaat vragen van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 16:50 



 
Profiel   

Nageeflijkheid komt vanuit het goed gebruiken van het lichaam.
Paard moet hiervoor zn bekken kantelen, rugspieren ontspannen en buikspieren aanspannen. Dan kan hij via de schouders zijn hals gebogen gaan dragen (weet niet of dat bij iedereen zo is, maar normaal kun je het voelen. Schouders worden dan wat gelift waardoor je (in beeldtaal) op een rechte balk zit (of zelfs iets naar boven vanvoor) ipv van een van voren licht naar beneden hellende balk) en zijn kaak ontspannen. Dan heb je nageeflijkheid :)
Veel mensen krijgen geleerd dat knik in de hals=nageeflijkheid, maar dit is dus niet zo. Het is niet meer dan dat, een knikje, nageeflijkheid is echt het hele paard!

Weet niet of je op tiktok zit, maar Bianca Schoenmakers legt het daarop echt heel goed en simpel uit
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 10:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen