Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips voor grondwerk

 
Profiel   

Hoi hoi!

Al jaren lees ik mee op bokt maar sinds kort heb ik toch maar eens een account aangemaakt. :)

Ik vind grondwerk erg interessant en wil er graag meer over leren. Helaas heb ik op t moment niet het budget voor grondwerk lessen. Ook weet ik niet wie bij mij zou passen hierin, zoveel aanbod..

Maar voor nu wil ik me hier dus wel meer in gaan verdiepen en informatie winnen. Ik hoop dat ik al veel van online/offline kennis kan leren. In de praktijk is natuurlijk vaak effectiever en duidelijker maar dat is dus iets voor een later moment.

Ook ben ik op zoek naar mooie, goede, tijdloze boeken over het lichaam van een paard. De anatomie, biomechanica, gedrag en zintuigen etc.

Hebben jullie tips voor goede boeken, websites, YouTube pagina's etc. waar ik veel van kan leren?
Het liefst wel boeken, al is Youtube natuurlijk ook wel makkelijk om het in voorbeeld te zien.


Laatst bijgewerkt door Kaasgek op 03-05-21 20:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 20:05 



 
Profiel   

Ik zou eens op YouTube wat filmpjes van Warwick Schiller kijken. Hij kan goed en duidelijk uitleggen wat hij doet en waarom hij het doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 20:08 



 
Profiel   

Op mijn youtube kanaal geef ik veel uitleg over grondwerk en gedrag www.youtube.com/amablepaardeninzicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:32 



 
Profiel   

Oke! Bedankt voor de tips. :) Verder geen boeken die jullie aanraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:02 



 
Profiel   

"Werk aan de hand" van Richard Hinrichs. Het is wel een wat ouder boek, maar er staat goede informatie in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 13:24 



 
Profiel   

Heb je enig idee van het type grondwerk wat je wil leren? Er is zoveel namelijk en best wel uiteenlopend. Als je zelf iets meer een beeld hebt van in welke richting je het zoekt is het misschien mogelijk je iets gerichter te adviseren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 14:22 



 
Profiel   

Sadira schreef
Heb je enig idee van het type grondwerk wat je wil leren? Er is zoveel namelijk en best wel uiteenlopend. Als je zelf iets meer een beeld hebt van in welke richting je het zoekt is het misschien mogelijk je iets gerichter te adviseren :)



Oh, ik wist niet dat er meerdere soorten grondwerk waren. Dacht dat bepaalde dingen gewoon basis waren en ver gevorderde soorten etc. :o

Ik ben op zoek naar meer info over ik denk de basis? Respect aan de hand en voor mijn persoonlijke ruimte (en dus niet opdringend bijna over me heen lopen), volgen, en om mij heen lopen op een cirkel etc. Dat soort dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 13:17 



 
Profiel   

Sorry, ik was dit topic even uit het oog verloren.

Je zou kunnen proberen lid te worden van de online omgeving van Parelli: de Parelli Savvy Club. Voor een redelijk klein bedrag per maand krijg je daar toegang tot massa's video's met het type informatie waar je naar op zoek bent. Erg leerzaam!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 13:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen