Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wipwap voor paarden.

 
Profiel   

Vind je niet erg toch Odi?
:o
Het ziet er zo relaxed uit in je filmpjes.

Traingsplan? Is dat om het paard eerst te laten wennen?

Mijne stapt er zo op en geniet er zichtbaar van. Haar borstspieren gaan behoorlijk te keer.

Doe haar er max een minuut of 6-7 in totaal op, tussendoor even er vanaf.

Als ze erop staat hoef ik bijna niks te doen want ze laat het uit zichzelf al wipwappen.

Ik ga ff googlen op die naam,dank je!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 16:38 



 
Profiel   

O zeker niet erg, leuk juist.

Trainingsplan schrijf ik om in het oog te houden welke stappen er zijn gemaakt, waar ik op moet letten.
Zet het paard altijd hetzelfde voor- en achterbeen verder naar voren. Waar wil ik het hoofd hebben, laag / hoog / midden. Ik hou bij wat ik zie? Spannen de buikspieren aan, bolt de rug iets?
Hoe zet het paard de wip in beweging? Maar inderdaad ook het opstappen hoort zeker bij het trainingsplan.

Zo schrijf ik mijn ideaalbeeld uit wat ik als eindresultaat wil en daar probeer ik naartoe te werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 17:13 



 
Profiel   

Dat klinkt een stuk professioneler dan mijn -jippie ze staat erop en ze schommelt versie- :+

Aangezien de deur niet helemaal in het midden lag merkte ik al wel dat ze vanaf de ene kant veel makkelijker wipt dan vanaf de andere kant.

Maar met jou voorbeelden kan ik op extra dingen letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 17:49 



 
Profiel   

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 18:47 



 
Profiel   

tip om um anti slip te maken, neem oude pot verf (nieuw mag ook hoor) verf um nat, goed dik en strooi daar zand of zaagsel overheen tot er overal zand/zaagsel op zit. Als ie droog is overtollige eraf vegen en nog een x verven, weer laten drogen en je hebt een anti slip vlak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:08 



 
Profiel   

Ik heb ook een duidelijk beeld voor me. Maar schrijf nooit trainingsplannen. Voor mij werkt dat weer totaal niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:09 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip speurneusc.

Ik had bij de action ook een paar anti slip matten gekocht, die wil ik er van de week ff op plakken.

Vandaag een iets hogere balk eronder gedaan waardoor het iets "moeilijker"wordt.

Paard gaf dat na enkele minuten ook aan - ze gaat dan op m'n mouw sabbelen en beet pakken,een teken dat ze geestelijk wat vol begint te raken-

De wipwap zorgt er wel voor dat ze veel meer spieren aan het gebruiken is dan op de pads.

De kliniek vind het gaaf zoals ze reageert,ik had ook een filmpje meegestuurd waarbij ik haar borst had gefilmd. Die gaat flink tekeer net als haar rug en kont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 21:09 



 
Profiel   

Kan het vorige bericht niet meer wijzigen.

Maar hier een filmpje van de iets hogere wipwap en je ziet duidelijk dat ze uit haarzelf gaat wipwappen.

Vreemd genoeg trekt ze linksachter wel op...


https://youtu.be/sD-RO16aGyk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen