Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wandelen met touwhalster ipv met hoofdstel?

 
Profiel   

Misschien meer als ze er vandoor gaan en dan op het touw gaan staan, dan krijgen ze wel een klap op die wervels. met bit krijgen ze die klap in hun mond grotendeels.....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:16 



 
Profiel   

Voor mij is het secundair wat je aan het hoofd van een paard hangt. Opvoeding (basisregels) en handig zijn met je eigen positie vind ik veel belangrijker. Eerder werd benoemd dat je 'een paard om moet kunnen trekken'.
Maar veel meer controle over je paard heb je op de schouder en de heupen. Zoek eens op disengage en parelli. Nee, ik ben geen parelli fan maar dit is een hele goeie om 'in te programmeren'. Zo zorg je ervoor dat het leiden geen touwtrekken wordt, want dat verlies je per definitie. Het is geen wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:28 



 
Profiel   

Ik wandel met mijn jonge paard met een hoofdstel (met bit) en een longeerlijn, omdat ze nog wel eens wil schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:14 



 
Profiel   

Bedankt weer voor alle reacties.
Vandaag een stukje gewandeld aan het touwhalster. Eerst in de bak en daarna een stukje in de buurt gelopen. Ze was heel braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:19 



 
Profiel   

Wandelen met mijn haf doe ik met een gewoon halster, of m'n biothane halster of met een touwhalster.

Wanneer ik hem mee neem naast de fiets altijd hoofdstel met bit in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:25 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd een touwhalster. Omdat ik dat veel gebruik bij grondwerk en wandelen is ook grondwerk. En oefenen, oefenen, oefenen. Afspraken maken met je paard. Met een bit heb je niet meer controle, je geeft er wel een sterke pijnprikkel mee af als je eraan trekt of het paard trekt eraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:38 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Bedankt weer voor alle reacties.
Vandaag een stukje gewandeld aan het touwhalster. Eerst in de bak en daarna een stukje in de buurt gelopen. Ze was heel braaf.


Fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:45 



 
Profiel   

Ik heb enkel nog gewone halsters voor het geval ze ooit een halster op moeten houden in de wei ofzo, maar gebruik al vele jaren overal mijn touwhalsters voor. Grondwerk, rijden, wandelen, alles. Mijn paarden zijn daarop beleerd, dus snappen de hulpen en dus ook de rem heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:49 



 
Profiel   

Sky_As schreef
Ik vraag mezelf eigenlijk altijd nog de reden af waarom de ring bij paarden onder zit. Koeien halsters hebben de ring om het touw aan vast te doen bovenop. En dan heb je veel meer te zeggen, dan kun je het hoofd sturen namelijk. Bij het touw aan de onderkant kan het dier er aan gaan hangen.

Misschien weet iemand het antwoord hier op?

Met longeren reageert mijn paard prima op een kaptoom, maar met wandelen ernaast snapt ze er niks van..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen