Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoofd naar beneden bij een tuiger

 
Profiel   

Hallo,

Hoe krijg ik mijn tuiger haar hoofd en hals naar beneden?
Los longeren: hoofd en hals hoog, neus naar voren.
Met longeerhulp (tussen de benen): hoofd en hals hoog, neus iets naar binnen.
Elastieken: hoofd en hals hoog, neus iets naar binnen, zeer gespannen.
Touwtjes: hoofd en hals hoog, neus iets naar binnen, zeer gespannen en loopt niet door.


Onder het zadel precies hetzelfde.
Ik wil haar wel lang en laag kunnen laten lopen, om haar rugspieren te kunnen trainen en omdat ik haar dressuurmatig wil rijden.
Heeft iemand dé tip?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:29 



 
Profiel   

Misschien moet je je realiseren dat een tuiger niet per sé een dressuur paard is?
Ik heb indertijd mijn tuiger nooit echt naar beneden gekregen.
Ik heb wel dressuur lessen met hem gevolgd.

Toen ik 'm meenam naar de basis-instructeurs cursus, vroeg onze docent, Michiel Brons, vriendelijk om voor het examen een paard mee te nemen dat niet de hele tijd zijn hoofd "bij onze lieve heer op schoot legde". ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:35 



 
Profiel   

pjotrg schreef
Misschien moet je je realiseren dat een tuiger niet per sé een dressuur paard is?
Ik heb indertijd mijn tuiger nooit echt naar beneden gekregen.
Ik heb wel dressuur lessen met hem gevolgd.

Toen ik 'm meenam naar de basis-instructeurs cursus, vroeg onze docent, Michiel Brons, vriendelijk om voor het examen een paard mee te nemen dat niet de hele tijd zijn hoofd "bij onze lieve heer op schoot legde". ;-)


Hoeft ook echt geen wedstrijden te rijden, maar ik wil wel graag dat ik haar niet in de neus kan kijken, als ik haar rij :')
Ik kan haar nog net niet een aai over haar neus geven, als ik op haar zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:38 



 
Profiel   

Alle hulpmiddelen in de prullenbak gooien en les nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:42 



 
Profiel   

Caira schreef
Alle hulpmiddelen in de prullenbak gooien en les nemen.

Heb ik al, op de manier van Haanstra

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:43 



 
Profiel   

KuilderR schreef
Caira schreef
Alle hulpmiddelen in de prullenbak gooien en les nemen.

Heb ik al, op de manier van Haanstra


En die kan jou niet helpen het paard met een DL over de rug te laten lopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:45 



 

Zat tuigers in de sport tot grand prix aan toe
Zet er eens goede ruiter op die je daarna les geeft om het na te rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:50 



 
Profiel   

Ik vind de informatie uit de openingpost niet echt heel duidelijk genoeg om er goed wat van te kunnen zeggen, maar heb je al je paard na laten kijken? Gekeken waar de spanning en moeilijkheid vandaan komt? Een osteopaat langs laten komen? Gekeken naar de oorzaken van de spanning (gedrag)? Longeren alleen gaat niet helpen hier. En lang en laag gaan zal bij een tuiger wat moeilijker zijn door de bouw, maar zeker niet onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:52 



 
Profiel   

Ik wou dat die van mij anders eens d'r neus uit het zand haalde :') ze kunnen het zeker, maar de mijne doet het dus helemaal vanzelf, dus geen tips van mij verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:53 



 
Profiel   

Les nemen!!!

Een tuiger is dan geen "ideaal" dressuur paard voor velen, maar de basis blijft hetzelfde. Nageeflijkheid komt voort uit goed losrijden en het paard klaar maken om na te geven.

Met afdwingen krijg je alleen ellende, dus niet gaan dwingen en vastzetten aan de longe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:57 



 
Profiel   

Caira schreef
[quote= 'KuilderR"]
Heb ik al, op de manier van Haanstra


En die kan jou niet helpen het paard met een DL over de rug te laten lopen?[/quote]

Zijn we mee bezig, ze loopt wel steeds ontspannender, maar pas helemaal op het einde begint ze pas mooi over de rug te lopen en haar nek te ontspannen. Probleem is alleen dat ze dan al buiten adem en (vaak) bezweet is.
Er zit alleen nog geen vooruitgang in, staan vast op 1 punt.

Ik ben alleen benieuwd of iemand ideen heeft die ik misschien, samen met mijn instructrice, kan proberen (of juist niet).
Ik longeer haar soms ook zonder begeleiding, dan probeer ik ook minder nieuwe dingen, maar als iemand tips heeft die niet kwaad kunnen, zoals iets aan mijn eigen houding veranderen (hand laag/hoog, etc.) of iets wat niet in de weg kan zitten bij het paard, etc.

Ik wil haar zó graag een keer mooi, ontspannen over de rug zien lopen, met haar koppie naar beneden... Maar tot nu toe zie ik alleen iets in die richting wanneer ze zo'n beetje bekaf is. Daar schiet ik niet veel mee op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:58 



 
Profiel   

heidy_wilco schreef
Ik vind de informatie uit de openingpost niet echt heel duidelijk genoeg om er goed wat van te kunnen zeggen, maar heb je al je paard na laten kijken? Gekeken waar de spanning en moeilijkheid vandaan komt? Een osteopaat langs laten komen? Gekeken naar de oorzaken van de spanning (gedrag)? Longeren alleen gaat niet helpen hier. En lang en laag gaan zal bij een tuiger wat moeilijker zijn door de bouw, maar zeker niet onmogelijk.


Ze is hartstikke gezond, maar heeft 18 jaar lang met haar koppie omhoog gelopen. Nu vraag ik haar naar beneden (ik zet de [*]hulp[*]teugels ook echt niet op standje rollkur/dwang, gewoon net strak genoeg dat ze het voelt, maar niet dat ze gedwongen word).

[*]Longeren alleen gaat niet helpen hier.[*]
Wat zou jij nog meer doen dan? Welke oefeningen, etc.?


Laatst bijgewerkt door KuilderR op 05-10-21 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:01 



 
Profiel   

KuilderR schreef
Zijn we mee bezig, ze loopt wel steeds ontspannender, maar pas helemaal op het einde begint ze pas mooi over de rug te lopen en haar nek te ontspannen. Probleem is alleen dat ze dan al buiten adem en (vaak) bezweet is.
Er zit alleen nog geen vooruitgang in, staan vast op 1 punt.

Ik ben alleen benieuwd of iemand ideen heeft die ik misschien, samen met mijn instructrice, kan proberen (of juist niet).
Ik longeer haar soms ook zonder begeleiding, dan probeer ik ook minder nieuwe dingen, maar als iemand tips heeft die niet kwaad kunnen, zoals iets aan mijn eigen houding veranderen (hand laag/hoog, etc.) of iets wat niet in de weg kan zitten bij het paard, etc.

Ik wil haar zó graag een keer mooi, ontspannen over de rug zien lopen, met haar koppie naar beneden... Maar tot nu toe zie ik alleen iets in die richting wanneer ze zo'n beetje bekaf is. Daar schiet ik niet veel mee op.


Maar als je instructie hebt en het wordt niet beter, kan je het ook echt niet via internet oplossen.

Ja, misschien moeten je handen anders. Misschien zit je niet goed. Misschien zijn je hulpen niet correct. Alles kan............Maar dat kan je alleen maar zien en niet zo via internet oplossen.

Hoeveel uren les heb je al gehad? Van 1 en dezelfde instructie? Vaak kosten dingen tijd, zeker na 18jr niet dressuurmatig gereden worden.
Zou ook niet eerlijk zijn voor het paard.

Wat je wel kan doen is heel veel losrijden. Ga slangevolte's rijden. Maak grote en kleine volte's. Pak de binnen hoefslag en veel afwisselen van linksom en rechtsom.
Let goed op je functies van de buitenhand en binnenhand.

Rij overgangen en dat kunnen allerlei overgangen zijn. Zet je handen niet vast. Als een paard angst krijgt of heeft voor de hand, worden ze wat stug. Dus ipv trekken, echt terug rijden op zit, op een volte zetten etc.

Een mooie oefening vind ik zelf ook een klavertje, maar die vinden mensen wel lastig en het makkelijkste legt dat uit met een tekening en of in de bak.

Maar als je veel uren maakt, paard is fysiek goed en je komt geen steek verder, moet je over de instructie gaan nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:11 



 
Profiel   

Sowieso niet proberen af te dwingen. Mijn tuiger is een best gevoelig beestje, en die van jou zo te lezen ook wel iets. Als het niet lukt op de manieren waarop je nu geprobeerd hebt (en dus ook via de Lammert Haanstra manier) moet je jezelf eens afvragen of je het niet anders moet aanpakken. Probeer eerst grondwerk te doen, vanuit daar ontspanning opzoeken en uiteindelijk ook longeren vanuit ontspanning. Je mag haar best helpen he, en lichaamstaal vanuit jezelf kan ook een hoop doen! Ik weet iig dat bij tuigers afdwingen vaak alleen maar tot problemen leidt (en bij andere paarden ook maar daar gaat het nu even niet om), ze zijn super gevoelig en hun voorkeurshouding zit vaak bovenin.

Mijn tuiger longeer ik nu meestal op een kaptoom en ze is nu super ontspannen aan de longeerlijn, zo nu en dan longeer ik eens met longeerhulp, maar dat vind ze prima. 4 jaar geleden ging het longeren (oa met bijzet) ook niet van een leijen dakje maar met rust & geduld kom je al heel ver!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:15 



 
Profiel   

superpony schreef
KuilderR schreef
Zijn we mee bezig, ze loopt wel steeds ontspannender, maar pas helemaal op het einde begint ze pas mooi over de rug te lopen en haar nek te ontspannen. Probleem is alleen dat ze dan al buiten adem en (vaak) bezweet is.
Er zit alleen nog geen vooruitgang in, staan vast op 1 punt.

Ik ben alleen benieuwd of iemand ideen heeft die ik misschien, samen met mijn instructrice, kan proberen (of juist niet).
Ik longeer haar soms ook zonder begeleiding, dan probeer ik ook minder nieuwe dingen, maar als iemand tips heeft die niet kwaad kunnen, zoals iets aan mijn eigen houding veranderen (hand laag/hoog, etc.) of iets wat niet in de weg kan zitten bij het paard, etc.

Ik wil haar zó graag een keer mooi, ontspannen over de rug zien lopen, met haar koppie naar beneden... Maar tot nu toe zie ik alleen iets in die richting wanneer ze zo'n beetje bekaf is. Daar schiet ik niet veel mee op.


Maar als je instructie hebt en het wordt niet beter, kan je het ook echt niet via internet oplossen.

Ja, misschien moeten je handen anders. Misschien zit je niet goed. Misschien zijn je hulpen niet correct. Alles kan............Maar dat kan je alleen maar zien en niet zo via internet oplossen.

Hoeveel uren les heb je al gehad? Van 1 en dezelfde instructie? Vaak kosten dingen tijd, zeker na 18jr niet dressuurmatig gereden worden.
Zou ook niet eerlijk zijn voor het paard.

Wat je wel kan doen is heel veel losrijden. Ga slangevolte's rijden. Maak grote en kleine volte's. Pak de binnen hoefslag en veel afwisselen van linksom en rechtsom.
Let goed op je functies van de buitenhand en binnenhand.

Rij overgangen en dat kunnen allerlei overgangen zijn. Zet je handen niet vast. Als een paard angst krijgt of heeft voor de hand, worden ze wat stug. Dus ipv trekken, echt terug rijden op zit, op een volte zetten etc.

Een mooie oefening vind ik zelf ook een klavertje, maar die vinden mensen wel lastig en het makkelijkste legt dat uit met een tekening en of in de bak.

Maar als je veel uren maakt, paard is fysiek goed en je komt geen steek verder, moet je over de instructie gaan nadenken.


Bedankt!
Ik zal meer figuren gaan rijden (ik moet eerlijk zeggen dat ik dat de laatste tijd bijna niet meer gedaan heb). Klavertje heb ik nog nooit van gehoord, ga ik opzoeken :j

Aantal uren les gehad... heb ik eigenlijk niet op gelet, half uur/45 minuten per keer... elke keer zelfde instructrice, nu ik er over nadenk is dat misschien niet heel handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:16 



 
Profiel   

Hootje schreef
Sowieso niet proberen af te dwingen. Mijn tuiger is een best gevoelig beestje, en die van jou zo te lezen ook wel iets. Als het niet lukt op de manieren waarop je nu geprobeerd hebt (en dus ook via de Lammert Haanstra manier) moet je jezelf eens afvragen of je het niet anders moet aanpakken. Probeer eerst grondwerk te doen, vanuit daar ontspanning opzoeken en uiteindelijk ook longeren vanuit ontspanning. Je mag haar best helpen he, en lichaamstaal vanuit jezelf kan ook een hoop doen! Ik weet iig dat bij tuigers afdwingen vaak alleen maar tot problemen leidt (en bij andere paarden ook maar daar gaat het nu even niet om), ze zijn super gevoelig en hun voorkeurshouding zit vaak bovenin.

Mijn tuiger longeer ik nu meestal op een kaptoom en ze is nu super ontspannen aan de longeerlijn, zo nu en dan longeer ik eens met longeerhulp, maar dat vind ze prima. 4 jaar geleden ging het longeren (oa met bijzet) ook niet van een leijen dakje maar met rust & geduld kom je al heel ver!


Ik dwing niet, misschien dat ik wel een beetje tegen haar loop te zeuren soms, maar ik dwing haar niet in een bepaalde houding.

Op de 1 of andere manier durf ik geen kaptoom te gebruiken, wat eigenlijk vrij belachelijk is denk ik..
Ik kan wel opzoek gaan naar een foto waar haar houding goed te zien is, maar weet niet zeker of ik er 1 heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:18 



 
Profiel   

KuilderR schreef
heidy_wilco schreef
Ik vind de informatie uit de openingpost niet echt heel duidelijk genoeg om er goed wat van te kunnen zeggen, maar heb je al je paard na laten kijken? Gekeken waar de spanning en moeilijkheid vandaan komt? Een osteopaat langs laten komen? Gekeken naar de oorzaken van de spanning (gedrag)? Longeren alleen gaat niet helpen hier. En lang en laag gaan zal bij een tuiger wat moeilijker zijn door de bouw, maar zeker niet onmogelijk.


Ze is hartstikke gezond, maar heeft 18 jaar lang met haar koppie omhoog gelopen. Nu vraag ik haar naar beneden (ik zet de [*]hulp[*]teugels ook echt niet op standje rollkur/dwang, gewoon net strak genoeg dat ze het voelt, maar niet dat ze gedwongen word).

[*]Longeren alleen gaat niet helpen hier.[*]
Wat zou jij nog meer doen dan? Welke oefeningen, etc.?



Wat ze al 18 jaar doet verander je niet in 2 weken.
Geduld, goede les, en tijd heel veel tijd. Kleine stapjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:20 



 
Profiel   

KuilderR schreef
Hootje schreef
Sowieso niet proberen af te dwingen. Mijn tuiger is een best gevoelig beestje, en die van jou zo te lezen ook wel iets. Als het niet lukt op de manieren waarop je nu geprobeerd hebt (en dus ook via de Lammert Haanstra manier) moet je jezelf eens afvragen of je het niet anders moet aanpakken. Probeer eerst grondwerk te doen, vanuit daar ontspanning opzoeken en uiteindelijk ook longeren vanuit ontspanning. Je mag haar best helpen he, en lichaamstaal vanuit jezelf kan ook een hoop doen! Ik weet iig dat bij tuigers afdwingen vaak alleen maar tot problemen leidt (en bij andere paarden ook maar daar gaat het nu even niet om), ze zijn super gevoelig en hun voorkeurshouding zit vaak bovenin.

Mijn tuiger longeer ik nu meestal op een kaptoom en ze is nu super ontspannen aan de longeerlijn, zo nu en dan longeer ik eens met longeerhulp, maar dat vind ze prima. 4 jaar geleden ging het longeren (oa met bijzet) ook niet van een leijen dakje maar met rust & geduld kom je al heel ver!


Ik dwing niet, misschien dat ik wel een beetje tegen haar loop te zeuren soms, maar ik dwing haar niet in een bepaalde houding.

Op de 1 of andere manier durf ik geen kaptoom te gebruiken, wat eigenlijk vrij belachelijk is denk ik..
Ik kan wel opzoek gaan naar een foto waar haar houding goed te zien is, maar weet niet zeker of ik er 1 heb


Je kan me altijd even een pbtje sturen, been there done that met de tuigerlamas Een kaptoom heeft mij wel echt geholpen, veel fijner dan een halster

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:21 



 
Profiel   

superpony schreef
KuilderR schreef
Zijn we mee bezig, ze loopt wel steeds ontspannender, maar pas helemaal op het einde begint ze pas mooi over de rug te lopen en haar nek te ontspannen. Probleem is alleen dat ze dan al buiten adem en (vaak) bezweet is.
Er zit alleen nog geen vooruitgang in, staan vast op 1 punt.

Ik ben alleen benieuwd of iemand ideen heeft die ik misschien, samen met mijn instructrice, kan proberen (of juist niet).
Ik longeer haar soms ook zonder begeleiding, dan probeer ik ook minder nieuwe dingen, maar als iemand tips heeft die niet kwaad kunnen, zoals iets aan mijn eigen houding veranderen (hand laag/hoog, etc.) of iets wat niet in de weg kan zitten bij het paard, etc.

Ik wil haar zó graag een keer mooi, ontspannen over de rug zien lopen, met haar koppie naar beneden... Maar tot nu toe zie ik alleen iets in die richting wanneer ze zo'n beetje bekaf is. Daar schiet ik niet veel mee op.


Maar als je instructie hebt en het wordt niet beter, kan je het ook echt niet via internet oplossen.

Ja, misschien moeten je handen anders. Misschien zit je niet goed. Misschien zijn je hulpen niet correct. Alles kan............Maar dat kan je alleen maar zien en niet zo via internet oplossen.

Hoeveel uren les heb je al gehad? Van 1 en dezelfde instructie? Vaak kosten dingen tijd, zeker na 18jr niet dressuurmatig gereden worden.
Zou ook niet eerlijk zijn voor het paard.

Wat je wel kan doen is heel veel losrijden. Ga slangevolte's rijden. Maak grote en kleine volte's. Pak de binnen hoefslag en veel afwisselen van linksom en rechtsom.
Let goed op je functies van de buitenhand en binnenhand.

Rij overgangen en dat kunnen allerlei overgangen zijn. Zet je handen niet vast. Als een paard angst krijgt of heeft voor de hand, worden ze wat stug. Dus ipv trekken, echt terug rijden op zit, op een volte zetten etc.

Een mooie oefening vind ik zelf ook een klavertje, maar die vinden mensen wel lastig en het makkelijkste legt dat uit met een tekening en of in de bak.

Maar als je veel uren maakt, paard is fysiek goed en je komt geen steek verder, moet je over de instructie gaan nadenken.


Bedankt!
Ik zal meer figuren gaan rijden (ik moet eerlijk zeggen dat ik dat de laatste tijd bijna niet meer gedaan heb). Klavertje heb ik nog nooit van gehoord, ga ik opzoeken :j

Aantal uren les gehad... heb ik eigenlijk niet op gelet, half uur/45 minuten per keer... elke keer zelfde instructrice, nu ik er over nadenk is dat misschien niet heel handig.[/quote]
Hoe vaak per week/maand en sinds wanneer heb je les van deze persoon?

Op zich is van 1 persoon les hebben niet verkeerd, maar dan moet het wel een match zijn en moet je vooruitgang zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:30 



 
Profiel   

KuilderR schreef
Ze is hartstikke gezond, maar heeft 18 jaar lang met haar koppie omhoog gelopen. Nu vraag ik haar naar beneden (ik zet de [*]hulp[*]teugels ook echt niet op standje rollkur/dwang, gewoon net strak genoeg dat ze het voelt, maar niet dat ze gedwongen word).


Als het net zo strak is dat ze het voelt, dan wordt ze toch gedwongen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:30 



 
Profiel   

Hootje schreef
Sowieso niet proberen af te dwingen. Mijn tuiger is een best gevoelig beestje, en die van jou zo te lezen ook wel iets. Als het niet lukt op de manieren waarop je nu geprobeerd hebt (en dus ook via de Lammert Haanstra manier) moet je jezelf eens afvragen of je het niet anders moet aanpakken. Probeer eerst grondwerk te doen, vanuit daar ontspanning opzoeken en uiteindelijk ook longeren vanuit ontspanning. Je mag haar best helpen he, en lichaamstaal vanuit jezelf kan ook een hoop doen! Ik weet iig dat bij tuigers afdwingen vaak alleen maar tot problemen leidt (en bij andere paarden ook maar daar gaat het nu even niet om), ze zijn super gevoelig en hun voorkeurshouding zit vaak bovenin.

Mijn tuiger longeer ik nu meestal op een kaptoom en ze is nu super ontspannen aan de longeerlijn, zo nu en dan longeer ik eens met longeerhulp, maar dat vind ze prima. 4 jaar geleden ging het longeren (oa met bijzet) ook niet van een leijen dakje maar met rust & geduld kom je al heel ver!


Hier ook al 10 jaar een ruiger en ik kan me alleen maar aansluiten bij hierboven.
Daarnaast: zoek instructie die zelf ervaring heeft met het rijden van tuigers. Door de spanning en de wijze van lopen hebben ze vaak een net iets andere benadering nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:40 



 
Profiel   

Beetje zeuren, vastzetten met hulpteugels, zo gaat hij nooit mooi over de rug lopen, ik denk dat jij dat zelf ook wel weet.
Neem goed les, bij iemand die geen hulpteugels aanbeveelt. Lekker los rijden, leuke dingen doen en hem op zijn gemak laten voelen staat op punt één. Niet binnen een halfjaar verandering verwachten, hij loopt immers waarschijnlijk heel zijn leven al zo(Zoals mijn merrie het ook gewend is) en daar gaat gewoon wat tijd over heen. Begin met wat meer grondwerk, rechtrichten, dubbele lijnen, lees je eens wat meer in over de anatomie en ontspanning van een paard. Medisch laten controleren kan nooit geen kwaad. Hoofd naar beneden betekend niet direct been onder de massa of ontspanning, dat denken veel mensen wel, maar ontspanning moet echt van het paard zelf komen en pas vanuit daar kun je de (juiste) spieren opbouwen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:59 



 
Profiel   

Kleine toevoeging: Moet je dat paard nog wel willen veranderen na 18 jaar? Zeker als ze het gewoon ‘prima’ doet in deze houding en er geen zichtbaar last van heeft? (als in, geen kreupelheid en geen gevoeligheid op de rug)

Waardoor is dit je nu gaan opvallen? Is het trouwens je eigen paard of je verzorgpaard? En als het je eigen paard is: hoelang heb je dit paard al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:05 



 
Profiel   

Elk paard kan zijn neus omlaag brengen. Dat doet ie met gras eten nl ook. Als je dat met je huidige lesgever niet voor elkaar krijgt dan heb je of niet vaak genoeg les, nog niet genoeg ervaring of is dit niet de juiste lesgever voor jullie als combinatie. Tijdelijk intensief les nemen van iemand die focust op ontspanning en niet op het rijden op je handen kan in korte tijd heel veel verandering brengen. Want meestal geld wel voor dit soort paarden, hoe meer je met je handen doet, hoe moeilijker ze ontspannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:07 



 
Profiel   

Hootje schreef
Kleine toevoeging: Moet je dat paard nog wel willen veranderen na 18 jaar? Zeker als ze het gewoon ‘prima’ doet in deze houding en er geen zichtbaar last van heeft? (als in, geen kreupelheid en geen gevoeligheid op de rug)

Waardoor is dit je nu gaan opvallen? Is het trouwens je eigen paard of je verzorgpaard? En als het je eigen paard is: hoelang heb je dit paard al?


Ik wil het op z'n minst proberen voor elkaar te krijgen.

Eigen paard, heb haar sinds januari (eind januari/begin februari). Is mij vanaf het begin wel opgevallen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 20:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen