Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuur lange teugel

 
Profiel   

Hey,
Ik ben al een tijdje bezig met m’n shetlander meer dressuur te leren zoals: op de teugel rijden, mooi lopen, etc. Ik doe het door lange lijnen en longeren. Ik vroeg me af of iemand misschien tips heeft om het te verbeteren, op de achterhand lopen, op de teugel,etc… Mijn shet kan alles van de basis dressuur, er komt ook bijna alles iedere week iemand op haar rijden. En ik krijg op mijn andere pony ook les in de dressuur. Dus ik weet er wel iets van maar niet hoe ik het aanleer zonder dat mijn pony er iets of weinig van kent. Iemand tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 09:23 



 
Profiel   

Omdat dit topic niet in dit gedeelte thuishoort verplaats ik het naar [TVG] Trainen vanaf de Grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 10:55 



 
Profiel   

Kun je dat niet vragen aan je lesgeefster?
Daarnaast ben ik van mening dat je aan de teugel rijden\lopen niet aanleert want hoe doe jij dat precies? Een paard zoekt jouw hand op namate hij de achterhand eronder zet en los over de rug loopt. Ik ken genoeg mensen die gaan zagen, kneepjes in de teugels geven, etc, etc om het hoofd naar beneden te krijgen maar dit raad ik je af.
Lekker veel oefeningen doen, buiten wandelen, bergjes meenemen, stelling, buiging, veel overgangen en tempowisselingen in een gang, balkjes meenemen die je iets kunt verhogen. Er staan best veel tips op bokt, even zoeken! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 11:07 



 
Profiel   

Misschien grondwerken vanuit grondwerkpositie eens proberen? Dit heeft bij mij goed geholpen. Ik weet niet waar je woont maar ik heb les van Femke Derksen. Die werkt hier veel mee.
Edit: en door de zijgangen aan te leren krijg je ze ook op de achterhand, maar hier zou ik echt wel instructie voor zoeken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen