Vrijheidsdressuur met een 3,5 jarige shet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eaukevd

Berichten: 35
Geregistreerd: 15-08-21

Vrijheidsdressuur met een 3,5 jarige shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 19:37

Dag bokkers!


》ik heb 2 vragen

Ik heb sinds april 2019 mijn hengst aangekocht, intussen is ie geruint, en ik ben stillaan aan het opbouwen met vrijheidsdressuur (trucjes) ik speelde eerst met hem om hem beter te leren kennen maar ik voel dat hij klaar is voor iets nieuws.

1) Nu ik weet nie goed wat ik moet verwachten van hem ik ben bang dat ik hem ga belasten of hij zichzelf zal belasten omdat hij altijd zijn best voor mij wilt doen en ik ondertussen al heb ondervonden dat hij zijn grenzen zelf niet goed kent.

2) ik weet dat het wat bij hoort bij een 3,5 jarig gedrag maar als ik hem los laat en met hem wil gaan spelen en wat loop, loopt hij mooi mee uit vrije wil maar dan als ik stil sta staat hij stil en draait hij zich direct om met zijn kont naar mij en soms bokt hij dan zachtjes en soms blijft hij zo staan en komt dan vanzelf met zijn hoofd naar mij maar hoe reageer ik daat het best op, als ik hem ga laten doen gaat hij dat gewoon worden en anders weet ik niet goed wat ik moet doen tegen hem zonder dat hij schrik zou krijgen...

Alvast bedankt voor je tijd!
Groetjes Eauke

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Vrijheidsdressuur met een 3,5 jarige shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:45

Super leuk dat je met hem aan de slag gaat!

Om je goed op weg te helpen is het heel fijn om een lesje te nemen. Kan in vrijheidsdressuur maar ook grondwerk geeft een fijne basis!

Kan gewoon bij je thuis, desnoods in je weiland. Via Facebook vind je vast zo een goed3

Eaukevd

Berichten: 35
Geregistreerd: 15-08-21

Re: Vrijheidsdressuur met een 3,5 jarige shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 21:01

Bedankt, ik ga eens kijken!