Zelf een wipwap/balanceboard maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Zelf een wipwap/balanceboard maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 23:44

Hoi bokkers,
Zijn er hier mensen die zelf een balanceboard en vrijheidsdressuurblok voor hun paard hebben gemaakt?

Wij willen zelf hier namelijk mee aan de slag gaan maar zijn wel benieuwd hoe andere dit ervaren hebben (met name het balanceboard).

Dit idee willen we namaken.
Afbeelding

Nickeltje

Berichten: 28245
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:01


Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Zelf een wipwap/balanceboard maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 00:39

Ik heb zo'n passablo board. Supertof! Wel wat klein vind ik, vrij smal en kort. Zeker met onze kwpner van 168 kom ik eigenlijk ruimte te kort. Met name bij het aanleren van het staan op het board is meer ruimte erg fijn. Als je m namaakt zou ik m dus wat groter maken.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Zelf een wipwap/balanceboard maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 02:15

Ik heb dit board ook, maar ik heb 2 shetlanders dus ik vond de toenmalige prijs van €200 prima.

Blok is door iemand gemaakt, maar dat ziet er al makkelijker uit om zelf te doen dan het balance board.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 09:24

Ir111 schreef:
Ik heb zo'n passablo board. Supertof! Wel wat klein vind ik, vrij smal en kort. Zeker met onze kwpner van 168 kom ik eigenlijk ruimte te kort. Met name bij het aanleren van het staan op het board is meer ruimte erg fijn. Als je m namaakt zou ik m dus wat groter maken.


Dat is inderdaad ook de reden dat ik hem zelf wil maken. In de toekomst komt er een trek paard bij dus zou zonde zijn als ik hem dan niet kan gebruiken.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 11:32

Je hebt de wip ook in ijzer, maar dan is hij echt belachelijk duur.

https://www.steigerwald-t-shop.de/en/t3 ... ocker.html


Ik ben bezig met een eigen evenwichtsbalk (boormachine gaf de geest) en mijn instructrice gaf een link voor een evenwichtsbalk van €1200

Dacht het niet.

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Zelf een wipwap/balanceboard maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:16

Via de website van Nina Steigerwald kun je gratis haar handleiding aanvragen voor het bouwen van een wipwap: https://www.steigerwald-t-shop.de/de/st ... e-diy.html

Ik vind haar wipwap beter dan die van Pasablo. Bij Pasablo is de onderkant helemaal dicht, terwijl de Steigerwald wip alleen met de zijkant de grond raakt. Mijn ervaring is dat dat het wipwappen een stuk makkelijker maakt voor de paarden. Zelf heb ik een Steigerwald wip en die is van eikenhout, wel duurder, maar heel stevig t.o.v. dunner materiaal.