Paard opleiden en alles wat erbij komt kijken kijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NewChapter
Berichten: 179
Geregistreerd: 09-07-06

Paard opleiden en alles wat erbij komt kijken kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 19:57

Mijn pony is momenteel 4 jaar maar ik zie en merk dat hij nog erg aan het ontwikkelen is. Hierdoor wil ik hem alle tijd geven om uit te groeien. Aan de hand wil ik wel graag alvast oefeningen doen om alvast voor te bereiden.

Ik ben op zoek naar een goed boek en/of ervaringen waarbij echt naar voren kwam dat die oefeningen echt geholpen hebben. Voornamelijk om bijvoorbeeld zijn rug sterk te maken. Momenteel loop ik met lange lijnen achter hem en ik merk dat hij hier echt zelfvertrouwen van krijgt. Ik kan sturen en halt houden, zeker niet onbelangrijk.
Laatst bijgewerkt door NewChapter op 17-02-24 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:00

Wil je met hem gaan mennen in toekomst?
Wat wil je gaan doen in de toekomst, daar hangt het ook misschien van af wat voor boek je moet hebben.
Je kan ook een instructeur zoeken die les geeft in hetgeen jij met je pony straks wil doen, die kan je dan begeleiden?

Er zijn heel veel boeken en informatie, maar je wilt dan toch iets wat een beetje afstemt met jouw ideeƫn en doelen?

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coƶrdinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paard opleiden en alles wat erbij komt kijken kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:08

RT-HAW -> TVG

NewChapter
Berichten: 179
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 20:09

Dat is een hele goeie!

Uiteindelijk wil ik op hem gaan rijden maar heb echt totaal geen haast. Heb hem van 2,5 jaar waarbij hij nog geen voetje kon geven of kon borstelen en dat gaat nu heel goed.

Ik heb al boeken opgezocht maar nog niet aangeschaft want ik ben eigenlijk benieuwd welk boek wordt aangeraden.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Paard opleiden en alles wat erbij komt kijken kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:22

Freestyle Academy heeft meerdere boeken( of doe de basiscursus) over hoe je paard goed op te leiden :)

Elisa2

Berichten: 37167
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard opleiden en alles wat erbij komt kijken kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:21

Om zijn rug sterk te maken zal je hem dressuurmatig goed moeten longeren en rijden.

Ik zou het niet in boeken zoeken die vaak maar 1 methode hanteren, beter is om een goede instructeur te vinden die bekwaam is in verschillende methodes en jullie dus ook op verschillende manieren kan helpen.