Oefeningen vanaf de grond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merlina14
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-02-22

Oefeningen vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:40

Heyhoi!

Ik ben de laatste tijd met mijn paard meer bezig met oefeningen vanaf de grond. (Dus niet wanneer ik er op zit). Ik probeer nu kunstjes aan te leren, maar dat vind mijn ruin nog lastig ;) :D
Hij houdt van rennen, springen vind hij ook leuk maar wij hebben op dit moment geen staanders op stal. Verder is hij aan de hand gewoon super braaf en doet hij niks verkeerd.

Mijn vraag is nu; hebben jullie nog leuke / handige dingen/oefeningen dat ik met mijn ruin kan doen vanaf de grond?

Groetjes!

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Oefeningen vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 18:16

Lees je eens in in de Academische rijkunst, daar leer je het paard heel veel vanaf de grond, ook je verbinding met het paard word vele malen sterker.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Oefeningen vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:41

Er is een apart subforum voor Trainen vanaf de grond, het topic verhuist daar naartoe:

RT-V -> TVG

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Oefeningen vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:20

Je zou ook kunnen kijken naar showmanship at Halter en in hand trail (western onderdelen). Dit is aan de hand, en voor ieder paard geschikt om te oefenen.
Bij showmanship moeten ze stappen, draven, een Turn om de achterhand, achteruit en Vierkant staan. Bij in hand trail moet je een parcour (balken, een hek, een brug en zovoorts) over :) .

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Oefeningen vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:51

Ik ben bezig met rechtrichten vanaf de grond...

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:34

Merlina14 schreef:
Heyhoi!

Ik ben de laatste tijd met mijn paard meer bezig met oefeningen vanaf de grond. (Dus niet wanneer ik er op zit). Ik probeer nu kunstjes aan te leren, maar dat vind mijn ruin nog lastig ;) :D
Hij houdt van rennen, springen vind hij ook leuk maar wij hebben op dit moment geen staanders op stal. Verder is hij aan de hand gewoon super braaf en doet hij niks verkeerd.

Mijn vraag is nu; hebben jullie nog leuke / handige dingen/oefeningen dat ik met mijn ruin kan doen vanaf de grond?

Groetjes!


Er is enorm veel wat je kunt doen, halthouden en hem achterwaarts leren. Hem leren opzij te gaan voor je zweep zodat je hem een pasje kunt laten wijken. Schouderbinnenwaarts/ travers etc. kun je hem allemaal aan de hand leren. (les van een instructeur kan wel handig zijn)

Mocht je iets anders willen dan kun je kijken naar schrik en obstakel parcoursen of Horse agility.

Effects

Berichten: 561
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Oefeningen vanaf de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:04

Clickertraining, hersenwerk en inderdaad horse agility!