[LO] Mond steeds openen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blewlish
Berichten: 61
Geregistreerd: 27-09-05

[LO] Mond steeds openen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 20:31

Mijn paard heeft altijd al moeite gehad met rechts. Met longeren kan je dit het meeste merken. Op links loopt hij braaf zijn rondjes en buigt lekker makkelijk in. Op rechts is het vaak een gevecht en moet ik hem voor zijn voordat hij weer wil omdraaien naar zijn makkelijke kant. Hij vind het erg moeilijk en ik bouw het ook langzaam op. Geef hem eerst rustig de tijd om te stappen en begin dan pas met kleine stukken draf. Hij loopt er op rechts ook erg overdreven bij. Niet zo relaxt als dat hij op links loopt.
Vandaag merkte ik dat hij op rechts vaak zijn mond opent en weer sluit. Op links houd hij hem netjes gesloten. Kan dit een teken zijn van verzet/spanning?

imhotep
Berichten: 280
Geregistreerd: 16-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:01

Ben in jou topic erg geintereseerd, ik ga het volgen op antwoorden.

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:57

ja een soort ergenis denk ik. Ik gok dat het iets kan zijn van proberen te ontspannen. Als je kauwt als paard zijnde krijg je een stofje vrij in je hoofd waar je rustiger van wordt, zeggen ze. Misschien dat hij dat de hele tijd probeert....

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: [LO] Mond steeds openen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:01

Heb je zijn gebit al eens na laten kijken...? Zo niet, dan zou ik dat als eerste doen. Dan kun je hem daar voor laten behandelen of het uitsluiten en verder gaan zoeken Suc6

Blewlish
Berichten: 61
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [LO] Mond steeds openen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 22:08

Vickelientje schreef:
Heb je zijn gebit al eens na laten kijken...? Zo niet, dan zou ik dat als eerste doen. Dan kun je hem daar voor laten behandelen of het uitsluiten en verder gaan zoeken Suc6

Aangezien dat verkeerd is gelopen op mijn stal (er wilden wel meer mensen tegelijk, maar dat is niet doorgegeven) moet ik hem dus nog laten komen. Als dat wel goed was gegaan, was hij al geweest en had ik dus inderdaad kunnen controleren of zijn gebit in orde is. Ik heb hem nu een jaar en dat zal dan de eerste keer zijn dat er een tandarts naar kijkt. Kan het zijn dat hij last heeft van zijn gebit?

Vickelientje
Berichten: 1618
Geregistreerd: 18-12-05

Re: [LO] Mond steeds openen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 22:40

Gebitsproblemen kunnen al ontstaan vanaf zeker een leeftijd van 2.5 jaar (dan gaan ze wisselen). Aangezien je al een tijdje iets met hem doet, neem ik aan dat ie ouder is.
Vaak zie je va een leeftijd van ong (gemiddeld hoor) 5 jaar problemen als haken op de kiezen enz...
Verder kan hij bv last hebben van wolfskiesje of hengstentand als ie die heeft.
Dus eigenlijk kan er heel veel mis zijn met het gebit en daarom is het ook zo belangrijk dat eerst uit te sluiten, voordat je verder dingen gaat proberen.
Het kán zeker oorzaak zijn van het probleem

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: [LO] Mond steeds openen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:19

het schijnt inderdaad een soort protest te zijn omdat ie t dus moeilijk vind