Heb hem wat geleerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Heb hem wat geleerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:17

Ik wil dus gaan beginnen met VD (blijven, volg etc. gaat al goed ) Ik wil dus nu beginnen met de Jambette. Maar een meisje bij mij op stal had dit haar pony ook geleerd en die ging dus de hele dag door de Jambette doen.. Ook toen hij mee moest naar de ponyclub. Het was gewoon heel vervelend, hoe kan ik nou voorkomen dat mijn pony dit ook gaat doen? Want voordat ik eraan begin wil ik dit graag weten

*Sorry als hier al een topic over is, maar heb er nog niets over gezien *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:47

Hoe je kunt voorkomen dat ze het ongevraagd gaat doen? Dat kun je niet. Je zult bij het leren van truukjes altijd een moment krijgen dat ze het geleerde ongevraagd gaan uitvoeren, en dan kun je ze op dat moment moeilijk straffen. Het enige wat je kunt doen is negeren, en uitgebreid belonen als hij het op commando doet.
Iig goed dat je erover denkt en vraagt voordat je een oefening aanleert.

Heb je overigens de FAQ's al doorgelezen? Misschien staat daar wel wat in...

viewtopic.php?f=122&t=343043

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:37

Cassidy schreef:
Hoe je kunt voorkomen dat ze het ongevraagd gaat doen? Dat kun je niet.

Onzin natuurlijk >;) Maar je moet wel als trainer heel consequent kunnen zijn, en dat ontbreekt er helaas maar al te vaak aan. Er zijn de laatste tijd al een aantal topics geweest over het voorkomen van misbruik, dus ik zou zeggen, probeer eerst eens wat oude topics te vinden

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:11

Je moet het gewoon keihard negeren en als ze daar nog niet mee ophouden kun je het ook afstraffen..

Laurine

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: ´t Harde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:55

@dagami:ik denk ook niet dat je het kunt voorkomen want mijn pony is voetje geleerd door de vorige eigenaar en die is er consequnt in geweest en ik ben dat ook en ze blijft het doen dus ik denk dat je het niet helemaal kunt verkomen!!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:56

Ik heb nooit met Jauke gehad dat hij op momenten dat we niet aan het VDen waren hij ongevraagd iets liet zien. Deed hij dat wel dan negeer ik het of straf ik het af als ze blijven dreinen. Tijdens het vden wanneer ik iets nieuws wil leren of ze kennen iets pas dan willen ze nog wel eens over enthousiast zijn. Meestal zeg ik dan gewoon "Nee" en ga door met wat ik wel wilde dat hij doet. Het belangrijkste is idd heel consequent blijven en duidelijk zijn in je hulpen. VDen bijv alleen in de bak, alleen met halster, alleen... verzin maar, maar maak duidelijk voor je paard wanneer het vd tijd is en wanneer niet!

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Re: Heb hem wat geleerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 22:30

Dankje

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:34

Laurine schreef:
@dagami:ik denk ook niet dat je het kunt voorkomen want mijn pony is voetje geleerd door de vorige eigenaar en die is er consequnt in geweest en ik ben dat ook en ze blijft het doen dus ik denk dat je het niet helemaal kunt verkomen!!

Dan doe je dus toch iets verkeerd Met mijn paarden heb ik totaal geen last van misbruik.

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:34

Als ik met VD bezig ben en ik dus weer een paar 'nieuwe' snoepjes pak tilt mijn paard altijd zijn been op, ik negeer het eerst maar doet hij het weer dan straf ik het af.

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:06

Je moet gewoon duidelijk zijn in je commando's. Hij moet pas wat doen wanneer jij er om vraagt en anders niet. Als je hem dat goed aanleerd denk ik niet dat er veel misbruik van gemaakt zal worden.