Het steigeren lijkt een aanval, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:09

je bent veel te vroeg begonnen met stijgeren, je pony gaat het nu (zoals je al merkt) tegen je gebruiken. je kan beter de oefeningen waar je paard bij op de grond blijft, dus liggen en het compliment ofzo oefenen..je bent ook denk ik met te veel oefeningen teglijk bezig. liggen,steigeren en het compliment dit zijn 3 totaal verschillende dingen dus mischien wel een beetje tegenstrijdig voor haar..
ik vindt het verstandig dat je ophoudt met het steigeren succes ermee en zodra ze er volgens jou klaar voor is probeer je het gewoon overnieuw.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Het steigeren lijkt een aanval, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 19:11

Liggen gebeurd bijna nooit..
Want dat ga ik proberen te leren vanuit het rollen.. Maar ze rolt bijna nooit als ik er bij ben Maar dat komt van de zomer wel met wassen!

dierenlover

Berichten: 947
Geregistreerd: 09-08-05
Woonplaats: Leuven (Belgiƫ)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:47

je bent idd veel te vroeg begonnen, ik ben nu al bijna een aartje denk ik bezig met VD en steigeren is nog niet eens in me opgekomen
het is wel heel gevaarlijk dat ze het nu tegen je gaat gebruiken ,sop er meteen mee, maar dat was je al van plan, dus dat is heel goed

veel plezier verder met andere VD met der

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 15:28

bedankt

hallohoi
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:58

Booooo schreef:
Ik stop dus echt met steigeren! Ze probeert het nu overal..!
Voor de kar, en als er een meisje opzit van 7.
Dus ik ben met steigeren gestopt. We zijn nu aan het compliment begonnen en ze zit al op 1 knie :kwijl:


Ik dacht eerst ook dat mijn paard gevaarlijk aan het doen was. Maar ik ik deed eerst mijn vinger naar zijn borst wijzen, terwijl ik "stay" zei. Dat is bij mijn pony het commando om te blijven staan. En dan geef ik het commando stijgeren. Ik heb het een paar keer geoefend. Nu gaat het prima (en die vinger kan ik nu ook weglaten)!!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:22

Zal het 'als het zo ver is' ook wel is proberen