met mijn 2-jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zummer
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: stadskanaal

met mijn 2-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 11:50

hoi hoi,
wat zou ik allemaal met mijn 2-jarige veulen kunnen doen?
ik wil zo graag wat dingen met haar doen,, want zo krijg ik nog meer een band met haar (die al heel erg groot is)...
ze is al verkeersmak en uuh kent de basisbeginselen van VD al...alleen op commando draf en galop nog niet maar daar gaan we nog mee aan de slag..
wie zou mij kunnen helpen...of wat tips kunnen geven..

-xx- jessi

girlie1985
Berichten: 59
Geregistreerd: 23-03-06

Re: met mijn 2-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:39

Wat ik met mijn twee jarige hengstje doe, is lopen en dan tijdens het lopen een beetje overgangen oefenen. Dus op commando stilstaan, stappen, draven en galopperen. Verder heb ik hem geleerd om achteruit te gaan en pootje te geven. Wijken voor druk is ook een hele goede oefening, maar dan wel met mate. Ik doe ook wel eens twee halstertouwtjes als teugels vast en dan oefen ik het sturen, maar dan moet je paardje niet te groot zijn, anders kan je er niet bij!!
succes ermee!

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:41

je moet wachten met echte VD want dat is geestelijk heel zweaar voor een 2 jarige. Wacht echt tot ze 3 jaar zijn en oefen tot die tijd alleen netjes meelopen en idd de gangen maar verder niet. Veel achteruit lopen is lichamelijk heel belasten dus pas ermee op.

zummer
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: stadskanaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:24

hoi hoi
jah ik ga alleen de basisbeginselen nog goed oefenen en dan is ze zo 2.5 jaar....dus maar bedankt voor jullie reacties

wupke
Berichten: 2318
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:27

Oki veel sucses!