wat kan je een paard alleemaal lere en hoe heet het??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

wat kan je een paard alleemaal lere en hoe heet het??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 17:04

heej mesne
zoals de titel al zegt wat kan je en paard allemaal leren ik ben nu een paard aan het leren een wortel tussen de voorbenen te voeren (hoofd tussen de voorbene het is niet slecht voor der en je ziet dat ze het echt leuk vindt als ik nu zeg beeeeeeeeeeeeeen en doe me hand op haar voorbeen doet ze het ,kunstje (na 2 weken werk)

tips graag ik wil haar graag meer leren

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:15

Die kunstjes heten vrijheidsdressuur, maar dit zou ik zeker niet doen als je er geen verstand van hebt. Kijk eens op bokt bij het subforum Vrijheidsdressuur.

RooszZ
Berichten: 765
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Achter mn PC...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:17

Mocca schreef:
Die kunstjes heten vrijheidsdressuur, maar dit zou ik zeker niet doen als je er geen verstand van hebt. Kijk eens op bokt bij het subforum Vrijheidsdressuur.


idd

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:49

bedankt! ga morgen weer met herdels(zo heet ze) oefenen !
IK ZAG NET DAT IK MET DE BUIGING ALLES GOED DEED dus ik ben weer blij... het leuke is ik loop stage op een manege en dit paard niet echt leegiereg is (eigenlijk ook niet echt berijdbaar , of je wordt er vanafgegooid en aansingelen doe je met een half leger erbij ) en ik het per ongeluk ontdekte ik liet een wortel valleen e toen pakte ze het zo op leuk he?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:01

OMG --> VD

Sanco

Berichten: 1574
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: wat kan je een paard alleemaal lere en hoe heet het??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:07

waarom zou je t niet doen als je er niet goed in bent of het nog nooit gedaan hebt? toen ik begon had ik er ook nog helemaal geen verstand van maar het gaat nu heel goed.

lees gewoon veel tips op het VD forum... ik zal je de link wel geven!! xxx sanne

de link:
http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=vdpraters

dat 'kunstje' met de wortel tussen de benen staat er ook op... dat is de buiging *denk ik

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re: wat kan je een paard alleemaal lere en hoe heet het??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 18:30

ik heb gisteren tot 12 uur met viekante oogjes veel vrijeidsdressuur site bezocht weet nu wat ik een beetje moet doen! alleen zonder snoepje wil ze het niet doen (s.h..it..!

Sanco

Berichten: 1574
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Noordwijk

Re: wat kan je een paard alleemaal lere en hoe heet het??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:22

haha dat komt me bekent voor.,.. ik ken dr nl nog zo eentje *vreetzakjes die pony's hahah*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 10:23

alleen, ik begrijp dat het een manege paard is? Heb je dit met de eigenaar overlegt? Niet iedereen wil dat zijn paard kunstjes leert.
Betreft de ervaring. Als je niks mag doen zonder dat je ervaring hebt, zal je ook nooit ervaring opdoen.
Vrijheidsdressuur is echter wel gewoon een serieuse aangelegenheid, en zo kom je niet echt over. Hoop dat je dat in het echt wel ziet

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:36

ja het mag van de eigenaar die vindt het ook leuk dat er een keer wat mee gedaan wordt het is een behoorlijk schrikkerig paard en er kan bijna niet op gereden worden dus zij vindt het goed ze helpt me nu ook met de kunstjes enzo