Draver heb ik in de hand, maar andere verzorgster niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Draver heb ik in de hand, maar andere verzorgster niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 14:19

Vorig jaar ben ik begonnen met Giorgy te verzorgen en te rijden. Het rijden ging super alleen het longeren was een drama. Hij had iets met de zweep waardoor hij elke keer stopte.

Nu heb ik een maniertje gevonden om hem tóch aan het lopen te krijgen. Ik blijf een beetje voor hem lopen en probeer hem zoveel mogelijk met mijn stem te laten lopen. Het gaat aardig, afentoe hebben we een miscommunicatie waardoor hij nog steeds stopt, maar het wordt steeds minder.

Sinds januari hebben we een andere verzorgster erbij en we gingen gisteren even longeren en bij mij deed hij het wel en bij haar niet. Waarom doet hij dat? Probeert hij haar uit? Want jullie kunnen me nu niet vertellen dat hij het niet snapt Verward Ik heb haar precies uitgelegd hoe ik het deed en toch deed ie het niet. Help, waar vind ik de startknop voor haar? Knipoog

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Draver heb ik in de hand, maar andere verzorgster niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:37

Misschien staat ze net even anders als jij.. en snapt het paard het om deze reden niet. Verder kun je natuurlijk ook in de longeerkraal los longeren, dit heeft alles met lichaamstaal te maken...

Succes...

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Draver heb ik in de hand, maar andere verzorgster niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:37

Wij hebben geen luxe van een bak/longeerkraal dus wij doen het op het weiland of op het grote veld in de buurt. Maar als ik naast haar stond deed ie het wel, en toen ik even wegliep begon die weer te etteren.

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Re: Draver heb ik in de hand, maar andere verzorgster niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:51

Gelukkig maar dat die andere verzorgster een hekel heeft aan longeren Knipoog

Ja en hij gaat liggen!!! Dat heb je er niet bij gezet, mennnnn ik schrok me een ongeluk!!!

Anyway ik denk het probleem meer bij onze lieverd ligt en mijn hekel aan longeren. Hyper! 1+1= 2

Ps. Lekkere titel hebbie erbij gezet Haha! Laf ya, xieje straks!! Lovers

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Draver heb ik in de hand, maar andere verzorgster niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 18:41

paardenmaf schreef:
Gelukkig maar dat die andere verzorgster een hekel heeft aan longeren Knipoog

Ja en hij gaat liggen!!! Dat heb je er niet bij gezet, mennnnn ik schrok me een ongeluk!!!

Anyway ik denk het probleem meer bij onze lieverd ligt en mijn hekel aan longeren. Hyper! 1+1= 2

Ps. Lekkere titel hebbie erbij gezet Haha! Laf ya, xieje straks!! Lovers


Moest toch wat verzinnen Knipoog