tips nodig.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isabel21
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-06

tips nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 20:04

hey,
mijn paard heeft een leuk spelletje ontwikkelt..
zodra ik wil longeren is hij niet bij me weg te slaan..
hij draait met me mee en ik krijg hem in geen mogelijkheid in een volte.
en hij is totaal niet onder de indruk van de zweep.
heeft iemand tips over hoe ik hem wel rond krijg?
groetjes

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: tips nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:47

leer je paard eerst stilstaan, vraag anders even iemand om hem even vast te houden. Dan er schuin achter gaan staan en voorwaarts laten gaan, zorg dat je tijdens het longeren iets schuin achter hem blijft. Dus ongeveer recht op zijn flanken, dat je hem met lichaamstaal constant naar voren drijft.
Maar eerst leren HALT houden, als jij wil dat hij stil staat, staat hij stil! Hij mag niet de hele tijd naar je toe draaien.

Val_Mel

Berichten: 420
Geregistreerd: 18-07-06

Re: tips nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:38

dat probleem heb ik alleen als ik in een longeerbak ga longeren, als ik in de gewone rijbak ga staan en ik laat der goed voorwaarts lopen begint ze goed op de volte te lopen misschien dat het helpt?

Casca
Berichten: 4068
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: tips nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 00:15

Op een gegeven moment zal ze het door krijgen dat je ook in de gewone bak kunt longeren en zal ze daar ook niet meer willen, ze moet gewoon luisteren! Jij wil in de longeerbak dan moet ze dat maar even. goed voorwaarts lopen moet ook in de longeerbak Knipoog

Renee

Berichten: 3125
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: tips nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:18

dat had ik ook in het begin bij het longeren van mijn pony maar toen ik zonder zweeep ging werken ging het veel beter (om aan te sporen ga je naar hem toe en om hem rustiger te krijgen doe je hetr touw tegen de grond).

En nog veel later ging ik haar met niets longeren en toen was ze al helemaal braaf! (Hierbij kun je de comando's stap draf galop kom en ho goed oefen). De hulpen bij deze oefenig gaan het zelfde als bij zonder zweep maar wel met touw ( aleen maar als hij de comando's goed ken die moet je dan dus goed oefenen het egt wel leuk al je pony op comando de dingen doet die jij zegt!!!

Sucses

isabel21
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-06

Re: tips nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 11:06

bedankt voor de tips..
ik zal het proberen..
groetjes

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: tips nodig.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:25

-> LO