VD- belonen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knoevel

Berichten: 199
Geregistreerd: 29-10-07

VD- belonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 20:52

heej Lachen

ik ben een beetje bezig met VD met mijn paard. kusje geven enzo kan ze al, en ze pakt alles ook goed op.

nou wil ik graag spaanse pas gaan doen, maar ik twijfel want;
mijn paard staat bv op de poetsplaats, als ze bedeld voor eten of aandacht wil tilt ze haar voorbenen op en staat ze daar wat mee te zwaaien en over de grond te schrapen. dit is natuurlijk "ongewenst" gedrag. ik vroeg me af of het dan wel verstandig is om haar spaanse pas te leren.
ik ben namelijk bang dat ze dan nog meer dat gedrag gaat doen voor eten of aandacht en ook als ik er niet om vraag.

wat denken jullie ?

HELP !!

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Re: VD- belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:11

Ik zou het niet doen.
Het kan zijn dat ze er geen misbruik van maakt, maar ik ken het karakter van je paard niet.

Als je al twijfeld, dan zou ik het niet doen.

KDS

Berichten: 810
Geregistreerd: 15-08-07

Re: VD- belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:15

Zo'n soort probleem had ik ook met mijn paard, die was toen ik hem kreeg nogal "happerig" en toen wilde ik hem eigenlijk leren iets op te pakken, wat hij heel bewust niet deed (hij mocht toch niet meer bijten?).
Na heel wat consequent trainen is het wel gelukt om hem te leren dat hij dat mag als ik het hem vraag en anders niet.

Het ligt er heel erg aan hoe goed je paard dat onderscheid weet te maken en hoe 'streng' je er zelf in kan zijn. Maar daarvoor moet je inderdaad wel heel zeker zijn van je zaak.

Daarbij zou ik proberen een andere beloning te doen dan snoepjes, omdat anders de link misschien erg dichtbij ligt (mijn paard bijt nu nog alleen in een rode zakdoek, nergens anders in).

Om het allemaal wat kort te houden:
Je kan het leren mits je zelf heel goed blijft beseffen wanneer het wel en niet mag, dus alleen als jij het vraagt is het goed; anders niet. Een paard kan in ieder geval wel het onderscheid maken.

knoevel

Berichten: 199
Geregistreerd: 29-10-07

Re: VD- belonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:19

Liiesjjj schreef:
Ik zou het niet doen.
Het kan zijn dat ze er geen misbruik van maakt, maar ik ken het karakter van je paard niet.

Als je al twijfeld, dan zou ik het niet doen.


ik weet eigenlijk ook niet of ze er misbruik van zou maken... Vork maar ik hoop dat ze slim genoeg is om door te hebben wat en waneer het wel mag , en waneer niet Tong uitsteken

Pensionnetje
Berichten: 1821
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: De mesthoop

Re: VD- belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:23

Je paard zal wel slim genoeg zijn hoor! Haha! Maar sta jij stevig genoeg in je schoenen om Nee te zeggen als zij erom bedelt?

Anoniem

Re: VD- belonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:24

OPG --> VD.