Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 72 [ 1782 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mensen met left brain extravert paarden?

 
Profiel   

rumay schreef
Kan je paard ook lbe en lbi ineen zijn? Herken nl van beide behoorlijk veel

Ja hoor mijne is de eerste 5 km alleen een lbi die ik elke 2 seconden mag aansporen. En de rest van de rit denkt ie bij iedere aanwijzing "oh joepie ik mag galop", zelfs al zeg ik dat ie linksaf of rechtsaf moet. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 12:39 



 
Profiel   

Een paard is natuurlijk nooit helemaal alleen maar in 1 boxje. Het liefst heb je er 1 in het midden. Helemaal in balans :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 14:30 



 
Profiel   

Haha in het midden zou idd mooi zijn maar als ik zo kijk zit die van mij redelijk midden zeg maar.
Gelukkig heeft hij geen voorbeen issue, maar is wel een clown en erg oraal ingesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 18:46 



 
Profiel   

Hier duidelijk twee left brain extravert merries. Lopen altijd met hun voorbenen te klieren en pakken alles met hun mond vast om op te tillen/te spelen :+[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 07:25 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
Hier duidelijk twee left brain extravert merries. Lopen altijd met hun voorbenen te klieren en pakken alles met hun mond vast om op te tillen/te spelen :+[ [url=m/yh91QI.png]Afbeelding[/url] ]


_O- Zal je wel blij mee zijn! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 07:56 



 
Profiel   

Niet bepaald :') als ik een dagje het stroom eraf heb spelen ze zelfs met het stroomdraad. Nu met dit vriezende weer van afgelopen tijd bleven ze maar pootjebaden net nadat ik water gegeven had in speciekuipen om het vervolgens op te tillen en om te gooien ^) . Moet de humor er maar van inzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 08:04 



 
Profiel   

Hier ook een leftbrainer :D ook hij gooide altijd de waterbak om. Op de PP waar ze staan, is de waterbak (half 1000 liter vat) op pallets omhoog geplaatst zodat hij er niet meer bij kan.

Of wanneer je mest aan het ruimen bent dat hij de hele tijd je stalkt met achter, voor en naast je staan om vervolgens in je muts, jas of laarzen te knabbelen....en dat hij je kruiwagen omgooit omdat hij met zijn benen erin gaat :D en dat je op die manier een uur langer bezig bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 08:20 



 
Profiel   

Ooohh zo herkenbaar, hier precies zo! :) Het wordt tijd dat we de waterbakken inderdaad vast gaan maken of verhogen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 09:26 



 
Profiel   

Hier gelukkig geen waterbak die omgaat. Ze blijven er beide vanaf. Wel dit in de sneeuw, hij had duidelijk zijn lbe knop aan staan. :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 09:47 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
Niet bepaald :') als ik een dagje het stroom eraf heb spelen ze zelfs met het stroomdraad. Nu met dit vriezende weer van afgelopen tijd bleven ze maar pootjebaden net nadat ik water gegeven had in speciekuipen om het vervolgens op te tillen en om te gooien ^) . Moet de humor er maar van inzien.


Haha deze ken ik helaas ook hahaha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:36 



 
Profiel   

Hahahaha Ilja, om gek te worden soms :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:28 



 
Profiel   

Hahahaha Ilja, om gek te worden soms :+
[ img ]
Hier had hij net alle ijsblokken uit het watervat gevist, vandaar zijn ijsneus

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 14:29 



 
Profiel   

Zijn hier ook mensen die lid zijn van de savvy club en nog een member erbij kunnen gebruiken :)
Of jennen jullie iemand bij wie ik kan aansluiten?

Ik wil weer graag lid worden. De oude club waarbij ik zat is opgeheven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 15:47 



 
Profiel   

Hai bokkers,

Hebben jullie nog leuke grondwerkoefeningen voor mijn LBE? Ik ben benieuwd naar wat jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 19:18 



 
Profiel   

*Ik heb laatst stootwillen gekocht. Die vind hij erg leuk om mee te spelen.
*vooruit sturen van pion naar pion.
*in parkeren met 4 pionnen ... ter voorbereiding op trailerladen
*aan je stick/string een tasje vastmaken... dan hij die touchen met voet of mond
*spaanse pas aanleren

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 21:04 



 
Profiel   

Mopjemop schreef
*Ik heb laatst stootwillen gekocht. Die vind hij erg leuk om mee te spelen.
*vooruit sturen van pion naar pion.
*in parkeren met 4 pionnen ... ter voorbereiding op trailerladen
*aan je stick/string een tasje vastmaken... dan hij die touchen met voet of mond
*spaanse pas aanleren


Haha ja van pion naar pion kent hij. Haha dat inparkeren is ook leuk! Vandaag iets met een paraplu gedaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-19 21:15 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Geen doen, je paard longeren met Joy in de paddock... :') := (sorry stalgenoten, voor mijn LBE)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 21:02 



 
Profiel   

_O- diene kop (hoofd, sorry) :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 22:51 



 
Profiel   

Erg toch... Vandaag voor het eerst een bit in. Je zou zeggen, daar is ze wel even zoet mee. Maar nee, de sleep was een stuk interessanter...

[ img ]
[ img ]
[ img ]
:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 22:57 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Ik ben vooral op zoek naar tips om hem leuke dingen te leren.

Ik heb een (uiteraard) geweldige LBE ruin ( eigenlijk 2), die me dagelijks doet lachen of grijze haren geeft.

Hij is jong, groot, robuust en heeft momenteel het concentratievermogen van een pinda ;-)

Twee jaar geleden kochten we hem, zwaar verwaarloosd geestelijk en lichamelijk, meer dood dan levend. Zijn lichtje was bijna uit, hij was van niks onder de indruk. Echt doordringen kon je niet, hij leek een sul. Toen hij wat opknapte gingen we wat grondwerk doen. Dat ging op het niveau van ‘ ow, ok vooruit als ik maar eten krijg’. Ik moest hem door mijn eigen energie enorm motiveren.

En dat is nu wel anders! Hij ziet overal een uitdaging in, de hele wereld is één grote speeltuin! Zo lachte ik onlangs heel hard omdat hij ergens mee aan het spelen was en als een malle over de track rende al zwaaiend met zijn nieuwe speelgoed. Tot ik besefte dat hij mijn tas te pakken had én de rits open gekregen had. Portemonnee, deo, tampons, all over the place ;-) Vlak voor een cursus, kreeg hij mijn cursus geld te pakken. Dat verdween zonder aarzelen, en hoe harder ik smeekte om het los te laten hoe leuker het werd!

Hij is behoorlijk dominant, ook naar de andere paarden. Onlangs blies een onbekend persoon voor hem (ook onbekend voor mij), warme lucht in zijn neus. Hij werd zo boos dat hij haar vol in haar gezicht beet. Iiiiieeek!!

Hij heeft veel vertrouwen in mij, is nieuwsgierig in het kwadraat. Als hij iets ziet, gaat hij er in uitgestrekte draf naartoe. Tijdens het grondwerken, bedenkt hij zijn eigen spelletje want na een keer oefenen heeft hij het gevraagde wel onder de knie. Zo kwam hij tijdens het grondwerken ineens met een deksel van een emmer aan. Of hij sleurt een grote bigbag onder de draad door, om vervolgens met dat ding achter onze andere paarden aan te rennen. Het is een enorme kroelkip, kan tijden bij je staan met zijn hoofd tegen je aan. Als je boos wordt met teveel lading, wordt hij echt gevaarlijk. Dan krijg je zijn achterbenen cadeau. Al met al soms een behoorlijke opgave, met name voor mijn vriend die hem ineens heeft zien veranderen. Ik moet vriendlief even op weg helpen om om te gaan. We zijn allebei blij dat hij uit zijn schulp is, maar moeten samen even de juiste modus vinden.

Onze oudere ruin is ook LBE, enorm nieuwsgierig, snel afgeleid, pakt ook alles vast, weet alles beter, is enorm loslippig, enorme knuffel, snelheidsduivel, ongeduldig en maakt goed gebruik van zijn voorbenen ( niet naar ons, maar in zijn spel).

Onze merries zijn allebei RBE, dat houd je scherp! ;-) Hoewel het LBE besmettelijk lijkt te zijn, aangezien mijn enorm gespannen merrie ook ineens enorm herkenbare trekjes gaat vertonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 14:59 



 
Profiel   

Zam_Cas schreef
Mag ik me hier ook melden? Ik ben vooral op zoek naar tips om hem leuke dingen te leren.

Ik heb een (uiteraard) geweldige LBE ruin ( eigenlijk 2), die me dagelijks doet lachen of grijze haren geeft.

Hij is jong, groot, robuust en heeft momenteel het concentratievermogen van een pinda ;-)

Twee jaar geleden kochten we hem, zwaar verwaarloosd geestelijk en lichamelijk, meer dood dan levend. Zijn lichtje was bijna uit, hij was van niks onder de indruk. Echt doordringen kon je niet, hij leek een sul. Toen hij wat opknapte gingen we wat grondwerk doen. Dat ging op het niveau van ‘ ow, ok vooruit als ik maar eten krijg’. Ik moest hem door mijn eigen energie enorm motiveren.

En dat is nu wel anders! Hij ziet overal een uitdaging in, de hele wereld is één grote speeltuin! Zo lachte ik onlangs heel hard omdat hij ergens mee aan het spelen was en als een malle over de track rende al zwaaiend met zijn nieuwe speelgoed. Tot ik besefte dat hij mijn tas te pakken had én de rits open gekregen had. Portemonnee, deo, tampons, all over the place ;-) Vlak voor een cursus, kreeg hij mijn cursus geld te pakken. Dat verdween zonder aarzelen, en hoe harder ik smeekte om het los te laten hoe leuker het werd!

Hij is behoorlijk dominant, ook naar de andere paarden. Onlangs blies een onbekend persoon voor hem (ook onbekend voor mij), warme lucht in zijn neus. Hij werd zo boos dat hij haar vol in haar gezicht beet. Iiiiieeek!!

Hij heeft veel vertrouwen in mij, is nieuwsgierig in het kwadraat. Als hij iets ziet, gaat hij er in uitgestrekte draf naartoe. Tijdens het grondwerken, bedenkt hij zijn eigen spelletje want na een keer oefenen heeft hij het gevraagde wel onder de knie. Zo kwam hij tijdens het grondwerken ineens met een deksel van een emmer aan. Of hij sleurt een grote bigbag onder de draad door, om vervolgens met dat ding achter onze andere paarden aan te rennen. Het is een enorme kroelkip, kan tijden bij je staan met zijn hoofd tegen je aan. Als je boos wordt met teveel lading, wordt hij echt gevaarlijk. Dan krijg je zijn achterbenen cadeau. Al met al soms een behoorlijke opgave, met name voor mijn vriend die hem ineens heeft zien veranderen. Ik moet vriendlief even op weg helpen om om te gaan. We zijn allebei blij dat hij uit zijn schulp is, maar moeten samen even de juiste modus vinden.

Onze oudere ruin is ook LBE, enorm nieuwsgierig, snel afgeleid, pakt ook alles vast, weet alles beter, is enorm loslippig, enorme knuffel, snelheidsduivel, ongeduldig en maakt goed gebruik van zijn voorbenen ( niet naar ons, maar in zijn spel).

Onze merries zijn allebei RBE, dat houd je scherp! ;-) Hoewel het LBE besmettelijk lijkt te zijn, aangezien mijn enorm gespannen merrie ook ineens enorm herkenbare trekjes gaat vertonen.


Je omschrijft zowat mijn huidige paard joh! Chab reageerde op niks. Je kon doen wat je wilde maar vooruit ho maar. De afgelopen weken gaat hij steeds meer lopen en reageert hij beter of laat meer zien wat ik niet goed doe of als hij iets moeilijk vindt. Ik ben hier enorm blij mee. De stal eigenaar wat minder, want hij heeft de deksel van zijn slowfeeder gemold haha. Hij rent ook achter plastic aan om te gieren. Hij is enorm nieuwsgierig, maar bedenkt ook zijn eigen parcours..

Exploderen jullie paarden ook wel eens uit joligheid of soms frustratie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 15:27 



 
Profiel   

Ow herkenbaar, die niet zo blije staleigenaar (oeps). Gelukkig hebben we nu een eigen plekje en zijn we de enige die er 'last' van hebben. Bezoekers ‘waarschuw’ ik altijd voor hem. Hij werd voornamelijk gezien als vervelend en onaangenaam en onopgevoed.

Dat exploderen herken ik wel, hij is zo jolig als de pest. Krijg regelmatig filmpjes en dan doe ik een schietgebedje ‘ doe dat niet onder het zadel, pleeeeeaaaaassssseee!’

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 15:48 



 
Profiel   

Zam-cas, wat fijn herkenbaar geschreven, idd de slappe lach of grijze haren met een LBE paard. Geen dag is het zelfde.

Soms vraag ik me af of een LBE paard geen LBE paard is omdat LBE paard eigenaren misschien net iets losser zijn en iets sneller de humor van iets inzien. Mijn paard heb ik vorig jaar van iemand gekocht voor wie hij een miskoop was. Hij was bij haar ongelukkig omdat hij een heet sportpaard moest zijn en hij was bij haar echt geen LBE paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 15:55 



 
Profiel   

Ik ben er inmiddels wel achter dat LBE paarden niet voor iedereen geschikt zijn ;-) Niet dat ik superieur ben, ik ben immuun geworden denk ik. Al kan ik de beide LBE heren wel schieten als ze samen de palen uit de grond staan te trekken. Ze worden mijn inziens heel erg onbegrepen, gezien als stout en onopgevoed. Dan wordt de eigenaar boos en paard in kwestie snapt er niks van. Al heel snel, wordt dat een neerwaartse spiraal zie ik om me heen. Ik ken meerdere LBE paarden die echt niet aangenaam waren, met radeloze eigenaren.

En doordat ik de humor al snel van iets in zie, is mijn RBI merrie een stuk relaxter en kunnen we samen lekker op pad. Dus het brengt best veel, het maakt mij ook relaxter 

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 16:12 



 
Profiel   

Zam_Cas schreef
Ow herkenbaar, die niet zo blije staleigenaar (oeps). Gelukkig hebben we nu een eigen plekje en zijn we de enige die er 'last' van hebben. Bezoekers ‘waarschuw’ ik altijd voor hem. Hij werd voornamelijk gezien als vervelend en onaangenaam en onopgevoed.

Dat exploderen herken ik wel, hij is zo jolig als de pest. Krijg regelmatig filmpjes en dan doe ik een schietgebedje ‘ doe dat niet onder het zadel, pleeeeeaaaaassssseee!’


Nou dat had ik vandaag dus. Het waaide enorm. Ik dacht dat het niet zo slim was om te gaan rijden. Ik had gelijk.. Hij was na de 'nieuwe, maar o zo moeilijke dressuuroefeningen' aan de hand aan de longe niet te houden. Hij scheurde door de rijbak heen als een soort hert en dat ging 20 minuten zo door. De stal eigenaar was toen ook niet zo blij met mij.. Heb keurig de bak weer bij elkaar geharkt..

Dus ik ben niet de enige? Want het was niet gericht bokken naar mij, maar echt uit joligheid met een hinnik..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 16:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 72 [ 1782 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen