Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Barebackpad, ervaringen gezocht!

 
Profiel   

Hi everyone!

Liam wordt 13 maart naar de trainingsstal gebracht en verblijft daar ongeveer 2 weken (als het langer nodig is, zal hij langer blijven). Echter wordt (hopelijk) mijn werkschema aangepast op het trainingsschema van Liam, waardoor ik zelf zoveel mogelijk kan doen.
Uit pure tijdverdrijf kijk ik al naar wat zadels....Kent&Masters, Wintec, Thorowgood.....maar nu dacht ik bij mijzelf; omdat ik vrijwel geen kennis bezit wat nou een juist zadel voor mijn bolle ronde sTinker is, zat ik te denken of een barebackpad misschien ook een optie is..?

Ik zie barebackpads mét beugels, zonder beugels en met 'blokken'... Nu ben ik toch wel benieuwd naar mensen die ervaring hebben met deze pads.

Wat betreft de barebackpads mét beugels, tijdens het lichtrijden, belast je de schoft dan niet(extra)?
en wat betreft de blokken.. is het doorzitten dan niet 'lastiger'? Ik heb daar naar mijn idee wel moeite mee. Maar met wat extra les zou dat ook wel weer goed moeten komen.


Groetjes :D

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 05:28 



 
Profiel   

Bbp met beugels zou ik hooguit doen als het van die goede stevige duurdere dingen zijn, zoals ghost. Al zijn dat meer een kruising tussen bbp en zadel. Ik zelf vond het fijn, maar uiteindelijk voor een zadel van ghost gegaan en later een andere zitting (de buttera, die heb je ook in bbp-zadel) en nog blij mee. :D

Die van mij heb ik overigens grotendeels ingereden met de bbp van barefoot, de ride on pad. Ging prima, zat er stevig op. Via bankjes e.d kwam ik er wel op. Alleen mijn heupen vinden dat breed zitten niet fijn dus op den duur maar verkocht. Ik pak liever mijn heerlijke zadel. Daar kan ik uren op zitten. <3

Verder is het net wat je fijn vindt en dat is een kwestie van uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 07:39 



 
Profiel   

Bbp met beugels zorgt in veel gevallen voor puntdruk op de rug. De uitzonderingen hierop zijn de bbp’s van Ghost, aangezien deze eigenlijk al bijna boomloze zadels zijn ipv bbp. Ook deze zijn echter niet bedoeld om echt lange ritten mee te maken met stijgbeugels eraan (je kan er wel lange ritten mee maken, zonder stijgbeugels).

Ik heb zelf de host mandriana bbp voor een paard op actief pensioen. We maken geregeld korte stapwandelingen (Max een uurtje en Max 200m draf) en dat gaat prima.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 07:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen