Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

inrijden

 
Profiel   

hee
hoe rijd je een paard in op een natuurlijke manier?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 21:27 



 
Profiel   

Met groentesoep! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 21:43 



 
Profiel   

Niet..

Paardrijden is niet natuurlijk namelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 21:44 



 
Profiel   

Amy223 schreef
Met groentesoep! :j

bokker pokemon weet daar alles van.

Maar om serieus te reageren, natuurlijk inrijden bestaat natuurlijk niet, echter je kan wel rekening houden met de natuur van het paard bij inrijden. Daarbij is het belangrijk dat het dier comfortabel is en rustig aan alle aspecten gewend wordt. dus niet alles in een week proberen te proppen, maar geef het dier de kans om te leren, en te verwerken, je wilt ook niet heel groep drie in 1 week proppen. deels is daar nog luchting en vrij, maar ondertussen wordt er wel geleerd en leren de kinderen zich steeds langer concentreren. Dat is met een jonge pony ook. 5 minuten volle aandacht is al heel knap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 22:00 



 
Profiel   

Aangezien je leeftijd zou ik als ik, mocht je het van plan zijn zelf te doen, het aan een professional overlaten. Inrijden is een kunst op zich. Er gaat zoveel training aan vooraf, en er kan zoveel fout gaan.
'natuurlijk' inrijden bestaan inderdaad niet, je kunt je wel verdiepen in het mentale stuk bij paarden en wat mij erg hielp op de grond het paard leren te 'verstaan'. Parelli is over het algemeen wel bekend en misschien kun je je hierin verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 22:13 



 
Profiel   

iina schreef
Zorg ervoor dat je paard zijn lichaam goed gebruikt voor je ermee rijdt en dat jij weet hoe je dit kunt doen. Ik zou aanraden om lessen te nemen :)


Ik denk dat dit paard inmiddels al wel bereden wordt aangezien we 2 jaar verder zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 10:20 



 

Anastasia24 schreef
Aangezien je leeftijd zou ik als ik, mocht je het van plan zijn zelf te doen, het aan een professional overlaten. Inrijden is een kunst op zich. Er gaat zoveel training aan vooraf, en er kan zoveel fout gaan.
'natuurlijk' inrijden bestaan inderdaad niet, je kunt je wel verdiepen in het mentale stuk bij paarden en wat mij erg hielp op de grond het paard leren te 'verstaan'. Parelli is over het algemeen wel bekend en misschien kun je je hierin verdiepen.


Leeftijd? Wat een stigmatisering. Met goede instructie inrijden op die leeftijd zie ik liever dan iemand v 40 die er als een zoutzak op zit.

Je leert ook zelf nog eens sneller als 16 jarige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 10:30 



 
Profiel   

Jabari_nl schreef
hee
hoe rijd je een paard in op een natuurlijke manier?


... door goed na te denken over zaken als biomechanica en evenwicht,
en allerlei dressuurzaken goed tegen het licht te houden.

Zo kan een paard alleen ontspannen bewegen als er balans is, graag te beginnen met gelijkelijk gewicht op beide voorbenen.

Bedenk dat een paard de hals gebruikt om te balanceren, zit er van nature meer gewicht op bijvoorbeeld links voor, breng de schouders, hals en hoofd zachtjes naar rechts en zodra het dier de hals wil strekken sta je toe.

(En hals in de krul betekent een gespannen paard. Bij correcte verticale balans komt de hals vanzelf in een mooie opwaartse boog, de kwart cirkel duurt een tijd.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 10:56 



 
Profiel   

Topic is na 2 jaar “omhoog” gehaald. Dit paard zal inmiddels al wel bereden worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 11:02 



 
Profiel   

Op dit topic zet ik daarom een slotje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 16:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen