Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Barebackpad tot 250,- wat zijn jullie ervaringen?

 
Profiel   

Ik ben aan het rondkijken voor een fijne barebackpad die voldoet aan mijn eisen :D

De ruggengraat wil ik graag zo veel mogelijk vrij houden en gezien mijn paard ouder begint te worden met licht verlies van massa op de rug moet de pad dat ook vol kunnen houden. Een andere optie is om er een geschikte (grandeur)pad bij te kopen op dat op te vangen.

Hoef er niet per se een handvat aan en hoef ook geen van die grote steunblokken of wrongen aan. Mag eventueel wel, maar is een meerprijs voor mij niet waard. Liever wat subtieler gevormd of zonder poespas rechttoe rechtaan.

Ik zou liever niet meer dan 250,- uitgeven aan een pad op dit moment. Wellicht bedenk ik me later nog ;)

Ik ben benieuwd of er op Bokt ervaringen zijn met een van deze bbp:

Pioneer Support tegen:
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-4 ... rebackpad/

[ img ]

En de BK support:
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-4 ... rebackpad/

[ img ]

Ik ben ook gecharmeerd door de Zoutewelle BBP maar die heeft ook geen ruggengraadvrijheid van zichzelf geloof ik (?). Zelfde geldt voor de Voest.
Of hebben jullie nog goede tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 19:30 



 
Profiel   

Ik zelf zweer bij de Christ Iberica.
Mijn paard loopt er super onder.
Heb pas een Grandeur gehad, maar na 1 dag al weer weg gedaan.
Ik had echt het gevoel dat ik op een zadel zat, met die harde panelen erin.
Mijn paard liep hier ook duidelijk minder onder.
Vaak kan je ook een goede tweedehandse kopen,
Maar ik vind de Iberica zijn geld meer dan waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 19:36 



 
Profiel   

Ik heb de BK support en hij is super fijn. Zacht, goede grip en je kunt er echt heel goed mee rijden. Ik kan er zelfs mee springen en bokken uitrijden dus hij geeft zeker goede steun! Hij kost wel wat, maar hij is het zeker waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 19:38 



 
Profiel   

Ik heb heel wat verschillende soorten pads gehad. Mijn voorkeur blijft uitgaan naar een Suede pad. Dit geeft zo veel meer grip wat een heel stabiel en veilig gevoel heeft ondanks dat er geen extra steunblokken oid op zitten. Vind zelf schapenwol zoals christ heel glibberig, vooral bij een bewegelijk paard.
Ik heb nu een BK support (zit super fijn en stevig, gebruik vaak een grandeur er onder met inlages) maar zou deze ooit willen verkopen en dan de Grandeur reitpad (suede pad met ruggengraatvrijheid) willen kopen. Ik heb ooit de grandeur fellsattel gehad en vond de opbouw geweldig, maar het lamswol te glad. De Reitpad is dus nu precies wat ik eigenlijk wil in een barebackpad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 20:01 



 
Profiel   

Ik heb een Barefoot Ride-on-pad met daaronder een grandeur cheyenne (maat 2) pad. Dat bevalt mij ontzettend goed. Met mijn huidige paard zou het waarschijnlijk wel zonder grandeurpad kunnen, maar aangezien ik nogal zwaar ben, laat ik hem eronder. Mijn vorige paard had een zeer opliggende ruggengraat en kon niet zonder moosegummie inlages en hd-inlages. Zelfs onder mijn stubben had hij die ruimte nog nodig, dus daar gebruikte ik de pad ook al onder. Maar uiteindelijk volledig overgestapt op de RoP en daar heb ik nooit spijt van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 20:08 



 
Profiel   

De BF vind ik niet zo mooi :o Maar ik heb nog niet in het echt gezien dus wellicht vertekend de foto ;)

Fijn te horen dat de ervaringen met de BK goed zijn :D
De grandeur reitpad ziet er erg hoed uit ja! Sowieso de grandeurpads wel, maar kan me voorstellen dat het allemaal wat stugger is.

Christ Iberisch vind ik ook prachtig, maar zo veel wil ik (nu nog) niet uitgeven aan een pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:12 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Dit is de Grandeur die ik heb gehad, maar dat is wat anders dan de pad begrijp ik nu.
Deze was echt zo stug als een zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 21:19 



 
Profiel   

Festeropre schreef
Ik zelf zweer bij de Christ Iberica.
Mijn paard loopt er super onder.
Heb pas een Grandeur gehad, maar na 1 dag al weer weg gedaan.
Ik had echt het gevoel dat ik op een zadel zat, met die harde panelen erin.
Mijn paard liep hier ook duidelijk minder onder.
Vaak kan je ook een goede tweedehandse kopen,
Maar ik vind de Iberica zijn geld meer dan waard


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!
Heb hem ook, maar pas er zelf helaas niet meer zo heel lekker in :o

Rijd (nou ja, die anderhalve keer per jaar dat ik op m'n pony zit :D ) lekkerder met mijn Fra Macon, ook een aanrader trouwens!

Wil weleens kijken hoe mijn Christ de winter is doorgekomen als je misschien interesse in 'm zou hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 21:27 



 
Profiel   

Zeker :D

Wel mooi hoor Festerope, houd toch meer van dit soort strakke paddock dan hele kleurige overdreven :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 21:34 



 
Profiel   

Ik heb de christ basic plus gehad maar door de doorlopende singel over de rug vond mijn paard die niet fijn. Met Barefoot pad eronder ging het nog redelijk.

Neig nu naar een BK support of het filzsattel ivm goede ruggengraat vrijheid...dus volg hier ook even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 21:38 



 
Profiel   

Ik heb die van F.R.A. Kost wat maar zit echt als een huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 21:39 



 
Profiel   

Hier mega blij met mijn Christ Premium Plus <3 Tweedehands hier op de boktmarkt kunnen kopen voor een super prijsje en was gloedjenieuw. Ik rijd er mijn rechtricht lessen mee en daarvoor is het echt ideaal.
[ img ]

Kifra verkoopt er van Pegasus, die afgekeken zijn van de Christ BBP's. Volgens mij zijn ze ook een stuk goedkoper, dus wellicht is dat een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 21:42 



 
Profiel   

Ik heb de bk support. En vandaag maar weer ondervonden dat je echt wel goed stevig zit! Pony draait om en sprint in galop weg maar door de goede steun blijf ik wel op mijn plek zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 21:58 



 
Profiel   

darkadia schreef
Ik heb de christ basic plus gehad maar door de doorlopende singel over de rug vond mijn paard die niet fijn. Met Barefoot pad eronder ging het nog redelijk.

Neig nu naar een BK support of het filzsattel ivm goede ruggengraat vrijheid...dus volg hier ook even.


Ik heb de filzsattel ook een periode getest en was ook een erg mooie pad! Kan zelfs op maat gemaakt worden en is mooi opgebouwd voor schoft en ruggengraat vrijheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 23:28 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
darkadia schreef
Ik heb de christ basic plus gehad maar door de doorlopende singel over de rug vond mijn paard die niet fijn. Met Barefoot pad eronder ging het nog redelijk.

Neig nu naar een BK support of het filzsattel ivm goede ruggengraat vrijheid...dus volg hier ook even.


Ik heb de filzsattel ook een periode getest en was ook een erg mooie pad! Kan zelfs op maat gemaakt worden en is mooi opgebouwd voor schoft en ruggengraat vrijheid.


Wist dat iemand m had gehad maar niet meer wie Haha. Jij dus!
Hoe vond jij die in vergelijking met de Brockamp Support? Even close contact? En had je de luxe filzsattel of de gewone toen? Ga die miss ook maar eens testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 09:59 



 
Profiel   

darkadia schreef
Daphneeeej schreef

Ik heb de filzsattel ook een periode getest en was ook een erg mooie pad! Kan zelfs op maat gemaakt worden en is mooi opgebouwd voor schoft en ruggengraat vrijheid.


Wist dat iemand m had gehad maar niet meer wie Haha. Jij dus!
Hoe vond jij die in vergelijking met de Brockamp Support? Even close contact? En had je de luxe filzsattel of de gewone toen? Ga die miss ook maar eens testen.


Ik heb de versie voor hoge schoft met een comfort zitting gereden toen. Je zit door die cmfort zitting zeker wat smaller en er zitten wel echt inlages tussen waardoor het een stevigere pad is dan sommige dunne lapjes. Maar het zat heel prima, vooral als je wat intensiever er mee wil rijden is die stevigheid wel fijn.

[ img ]

Ecter heb ik een heel bewegelijk paard en is de filzsattel voor mij te glad. De suede stof van de brockamp laat je makkelijker zitten doordat het stroef is en je word echt beetje vastgeplakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 10:43 



 
Profiel   

Daphneeeej schreef
Ik heb de filzsattel ook een periode getest en was ook een erg mooie pad! Kan zelfs op maat gemaakt worden en is mooi opgebouwd voor schoft en ruggengraat vrijheid.


Wist dat iemand m had gehad maar niet meer wie Haha. Jij dus!
Hoe vond jij die in vergelijking met de Brockamp Support? Even close contact? En had je de luxe filzsattel of de gewone toen? Ga die miss ook maar eens testen.

Ik heb de versie voor hoge schoft met een comfort zitting gereden toen. Je zit door die cmfort zitting zeker wat smaller en er zitten wel echt inlages tussen waardoor het een stevigere pad is dan sommige dunne lapjes. Maar het zat heel prima, vooral als je wat intensiever er mee wil rijden is die stevigheid wel fijn.

[ [url=m/tYmZhO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ecter heb ik een heel bewegelijk paard en is de filzsattel voor mij te glad. De suede stof van de brockamp laat je makkelijker zitten doordat het stroef is en je word echt beetje vastgeplakt.


De luxe filzpad is absoluut een zalig pad. Zacht,stevig en heel comfortabel door de zitversmaller. Ik had onder die filzpad nog een onderkant van een barebackpad... Persoonlijk vond ik meer demping en smallere zit dan de brockamp

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 09:24 



 
Profiel   

Mijn zus heeft voor haar tinker Kaatje een FRA Dardo volgens mij!!!! Super fijn ding hoor maar ik weet niet of dat is wat je zoekt niet superveel support maar wel fijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 09:39 



 
Profiel   

Die is wel mooi betaalbaar, maar vind ik niet zo mooi :o
Maar wel goed te horen dat ie goed bevalt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 09:47 



 
Profiel   

Ha ha ik vind hem ook niet zo heel mooi, ik denk dat de prijs inderdaad de doorslag gaf voor haar. (Als je het tegen mij had) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 09:48 



 
Profiel   

Oh, goed dat jullie het topic weer even omhoog schoppen!
Was het helemaal vergeten :o

Ga de Iberica zo even uit de mottenballen trekken, Rianne!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 09:52 



 
Profiel   

Super! Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 09:54 



 
Profiel   

Nou, de foto's zijn verschrikkelijk, maar hij heeft de winter goed doorstaan +:)+
Ding is echt nog zo goed als nieuw...

Ik doe er wat bij voor het idee, wil je meer zien, laat het me maar weten :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 11:37 



 
Profiel   

Ziet er heel goed uit! Ik stuur je even een pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-18 12:10 



 
Profiel   

belachelijk dat die dingen zo duur moeten zijn hè. Ik rijd zelf met een best friend. Zo'n dun ding met suede bovenkant. Ik doe daar altijd nog mijn dikke wollen westernpad onder en daarmee krijg ik genoeg schokdemping. Misschien toch maar eens kijken naar de pads die hier genoemd worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-18 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen