Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bitloze hoofdstellen, welke?

 
Profiel   

Ik wil bitloos gaan rijden met mijn paard, ik heb een paard wat niet altijd even veel zin heeft om op het been te reageren, soms wil ze dan haar eigen ding doen, dus ik zoek een hoofdstel waar ik af en toe lichte aanwijzingen mee kan geven, nu zag ik een hoofdstel met een scrawbig system en gewoon een sidepul nu vroeg ik mij af wat hier dan het beste bij zou passen, zo is ze wel heel braaf en rustig, en zet nooit een stap verkeerd, ik hoor graag jullie meningen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 21:14 



 
Profiel   

Ik heb ervaren dat het echt een kwestie van uitproberen is. Ik heb zelf een hele gevoelige merrie en een kaakgekruisd systeem was drama. Ze reageerde nergens meer op en denderde overal doorheen, achteraf kwam dat door de hoeveelheid ruis die het systeem gaf waardoor de release drama was en ze niet goed begreep wat ik van haar wou
Sidepul vond ze heel vervelend om haar neus en als ze hem zag wou ze al weg rennen terwijl ik haar normaal los in de wei opzadelt.
Nu laatst een touwhalster geprobeerd en dat gaat echt geweldig, wel een hele basic zonder versiersels of speciaal neusstuk. En daarmee reageert ze perfect, ik moet er wel bij zeggen dat ze heel goed reageert op stem en neckreining. En de andere opties die ik heb geprobeerd zaten haar gewoon in de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 22:30 



 
Profiel   

Misschien even contact opnemen met https://bitlooshoofdstelfitting.nl/ , zij weet er erg veel vanaf!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 23:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen