Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Enquete over natuurgeneeskunde bij dieren

 
Profiel   

Beste diereigenaren!

Allereerst willen wij graag onszelf voorstellen.
Wij studeren voor Dierenartsassistent Paraveterinair en hebben voor onze afstudeerproject een onderzoek gestart over hoe diereigenaren het verschil ervaren tussen reguliere diergeneeskunde en natuurgeneeskunde.

Om dit project te ondersteunen, hebben wij een enquete ontworpen voor diereigenaren die bekend zijn met natuurgeneeskunde bij hun (huis)dier.

Wij zouden het zeer op prijs stellen als u een steentje bij wilt dragen aan het project door onze enquete in te vullen:
https://www.survio.com/survey/d/R8H0P5Q8I9N6U3Q9K

Hartelijk dank voor uw deelname!

Met vriendelijke groeten,
Dierenartsassistent Paraveterinair-examenstudenten
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 16:17 



 
Profiel   

Slecht opgezet. Vele vragen gaan er van uit dat je positief tegenover allerhande kwakzalverij staat.
Zeer vooringenomen vraagstellingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 16:25 



 
Profiel   

Wel ingevuld.
En ja ik ben wel positief daar waar een dierenarts geen oplossing had.
Dus niet zo ervaren als Kuggur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 16:28 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Slecht opgezet. Vele vragen gaan er van uit dat je positief tegenover allerhande kwakzalverij staat.
Zeer vooringenomen vraagstellingen.

Het is dus juist bedoeld voor eigenaren die er bekend mee zijn.

Ik vond dat ik mijn ervaring hiermee prima kwijt kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 16:29 



 
Profiel   

Brainless schreef
[
Het is dus juist bedoeld voor eigenaren die er bekend mee zijn.

.

Ik ben er mee bekend. Dat is de reden dat ik er negatief over ben.
"Natuurgeneeskunde" die werkt = reguliere geneeskunde :)*

Maar wat jij of ik van natuurgeneeskunde vinden is wat mijn kritiek op de enquête betreft irrelevant.

Een enquete die alleen gemaakt is voor mensen met één specifieke mening over een bepaald onderwerp is vrij waardeloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 16:38 



 
Profiel   

Citaat
"Natuurgeneeskunde" die werkt = reguliere geneeskunde

Bijzondere uitspraak.
De dierenarts gaf hier aan niets meer voor mijn paard te kunnen doen.
En dan ga je toch verder kijken.

En toevallig (nee toeval bestaat niet) kom ik bij een klassiek homeopaat uit en mijn paard is voor 80/90 % klachtenvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 16:43 



 
Profiel   

Tijd geneest veel.
Itt water, dat geneest alleen dorst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:42 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Brainless schreef
[
Het is dus juist bedoeld voor eigenaren die er bekend mee zijn.

.

Ik ben er mee bekend. Dat is de reden dat ik er negatief over ben.
"Natuurgeneeskunde" die werkt = reguliere geneeskunde :)*

Maar wat jij of ik van natuurgeneeskunde vinden is wat mijn kritiek op de enquête betreft irrelevant.

Een enquete die alleen gemaakt is voor mensen met één specifieke mening over een bepaald onderwerp is vrij waardeloos.

Mijn ervaring is ook heel negatief en dat kon ik prima kwijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:47 



 
Profiel   

Ik mis in de enquête of je echt een probleem had, wat dat was en of het opgelost is.

Verder sluit ik mij aan bij Kuggur. Vooral de prijs van de natuurgeneeskunde vond ik bizar. Veel duurder dan een reguliere dierenarts, en dan hielp het ook nog eens totaal niet.
Wilde het graag proberen, maar men probeerde me echt onzin te verkopen. Voor de hoofdprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:51 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Tijd geneest veel.
Itt water, dat geneest alleen dorst.


Natuurgeneeskunde is wel breder dan enkel homeopathische verdunningen. Waar ik overigens ook negatief tegenover sta hoor. Maar natuurgeneeskunde in het algemeen niet per se.

En in de enquete kun je toch ook prima negatieve ervaringen kwijt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:53 



 
Profiel   

Ik heb hem ingevuld. Maar sommige vragen zijn erg zwart wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 17:59 



 
Profiel   

Ik vraag me af indien je “nee” antwoordt op de eerste vraag, wat je met al de andere vragen aanmoet :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:12 



 
Profiel   

Ik heb wel ja ingevult bij de 1e vraag. Ben wel bekend ermee, maar ben er nooit met mijn dieren geweest, dus heb de enquete bij vraag 3 afgebroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-20 18:47 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Ik vraag me af indien je “nee” antwoordt op de eerste vraag, wat je met al de andere vragen aanmoet :o?


Dit dus. Ik weet wel wat natuurgeneeskunde ongeveer inhoudt, maar echt ervaring met de werking heb ik niet. Op die eerste vraag dus "nee" geantwoord en toen was de rest van de enquête een beetje doelloos. Ik ben dus ook na de vierde vraag ofzo afgehaakt. Als je dus alleen mensen wilt die ervaring hebben met natuurgeneeskunde bij een eigen dier, zul je de enquête dus zodanig moeten aanpassen dat die automatisch afgebroken wordt of een ander soort vraag stelt van zodra iemand "nee" aangeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 12:47 



 
Profiel   

Ik vind de laatste vraag vervelend.

Bij de enalaatste vraag ging het er mij om, dat ik per situatie, per vraag of probleem kies voor het een of het ander - dan is de laatste vraag niet te beantwoorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 12:55 



 
Profiel   

Vraag 10 kon ik niet eerlijk beantwoorden. Ik moest kiezen maar voor mij hangt het van het probleem af welke beslissing ik maak. Een gebroken bot heeft een andere aanpak dan een plotseling oneven bekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 13:00 



 
Profiel   

Geen ervaring met mijn dier bij een veterinaire natuurgeneeskundige, maar ik heb wel jaren als paraveterinair gewerkt en mijn collega paraveterinair was daarnaast veterinaire natuurgeneeskundige. Ik heb me er nooit zo in verdiept, maar kom wel regelmatig blogs van haar tegen en ik vind het wel interessant.

Ik geloof niet dat een veterinaire natuurgeneeskundige dingen kan oplossen zoals een dierenarts, maar ik denk wél dat ze kunnen bijdragen aan een beter herstel. Waar een dierenarts bij een allergie al snel niet verder komt dan aangepaste voeding en medicatie, zoekt zij verder en is die medicatie op den duur bijvoorbeeld niet meer nodig, en dat is natuurlijk super fijn, want je dier full time op de medicatie is ook niet echt bevorderlijk voor zijn gezondheid. Zelfde met dieren die snel problemen hebben met hun maag en darmen. De dierenarts zet die dieren (evt na onderzoek, maar niet eens altijd) op een licht verteerbaar dieet, terwijl zij verder zoekt en de darmen weer in balans krijgt.

Geen ervaringen met eigen dier dus, maar ik sta er wel positief tegenover als AANVULLING op reguliere geneeskunde, om te kijken of er dus nog méér te proberen valt dan levenslange medicatie en/of speciale voeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 13:01 



 
Profiel   

Ja vraag 10 kon ik ook niets mee.
Als mijn paard koliek heeft bel ik een da.
Vind ik hem wat stijfjes lopen de osteopaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 13:15 



 
Profiel   

Ik ken wel dierenartsen die ook natuurgeneeskundige zijn, en ik denk dat dat een mooie combi is. Dan is de medische kennis wel aanwezig, maar de therapeutische invalshoek kan aangepast worden.
Wat ik spannend vind bij natuurkundigen zonder medische opleiding is dat zij diagnoses stellen, zonder dat ik kan checken of zij wel genoeg kennis hebben om dat te doen (nog afgezien van het feit dat het wettelijk niet mag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 14:01 



 
Profiel   

_Penotti schreef
Ja vraag 10 kon ik ook niets mee.
Als mijn paard koliek heeft bel ik een da.
Vind ik hem wat stijfjes lopen de osteopaat.

Daar liep ik ook tegenaan. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-20 14:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen