Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe paard remmen op neckrope / lange teugel

 
Profiel   

Ja dit probeer ik idd al zo te doen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 16:37 



 
Profiel   

Je mag het wel een keer op Jauke komen proberen, die laat je precies voelen wanneer het oké is ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 17:25 



 
Profiel   

Oh lijkt me heel vet! Ik app je even!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 19:40 



 
Profiel   

Wat ik bij neckrope rijden echt een enorm verschil vind maken, is zorgen dat je standaard de neckrope los van de hals houdt. Het verschil tussen wel/geen aanraking is veel groter dan dat je meer druk erop geeft.
Mijn ervaring is dat ze daar ook wat alerter door blijven en ze veel lichter erop reageren.

Dit werkt wel alleen met een 'stevige' neckrope, die van zichzelf in vorm blijft. Die vind ik sws veel fijner omdat je veel preciezer druk kan geven. Bij een flexibele geeft een stuurhulp ook druk op de borst, misschien dat je paard daardoor ook minder gevoelig reageert op druk op zn borst om te remmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 19:52 



 
Profiel   

Oh ja dat is ook wel een goede tip! Nu had ik idd een halstertouw die toch de hals veel raakte. Ik zal eens naar zo’n andere ring kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-20 19:55 



 
Profiel   

Ik zou zeker je stem erbij gebruiken en vanaf de grond er mee aan de slag gaan ook. Daarnaast is de tip van een stevigere ring ook een goede!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 10:15 



 
Profiel   

Sommige ruiters gaan bij het zwaar zitten onbewust duwen met hun zit, wat natuurlijk averechts werkt als je wil remmen.

Stemhulpen gebruik ik ook veel, 'easy' is 1 versnelling terug en 'ho' is ho.

Kan wel een dingetje zijn als je lekker tempo door de berm draaft, 'hallo' zegt tegen iemand en je pony 'ho' verstaat, ik lag ineens tussen z'n oortjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 10:20 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 06:56 



 
Profiel   

ik heb mijn paard geleerd als ik "HOO" zeg dat hij meteen stil staat.
reageert hij niet dan heel klein beetje druk op de neckrope maar dat is vaak niet nodig :).
Dan beloon ik hem door middel van een snoepje of een hapje gras gaat super!

laatst zelfs een buitenrit van 2uur gemaakt met alleen een neckrope ging supper

Hier evt een video
https://vimeo.com/444788295

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 07:00 



 
Profiel   

Bedankt voor je tips! Ik ga er mee bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 12:30 



 
Profiel   

Kimmie25501 schreef
Bedankt voor je tips! Ik ga er mee bezig!

Ik vind het altijd erg leuk om te lezen hoe open jij altijd staat voor alle tips :)

Wilde ik gewoon even zeggen, heb je niets aan, maar toch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 12:35 



 
Profiel   

Haha dankjewel! Anders zou het ook niet nuttig zij om een topic aan te maken haha.
Sommige dingen ga ik misschien pas later mee aan de slag, maar ik noteer alles en werk er stapje voor stapje aan. Half augustus heb ik een les gepland bij Daniëlle en ik hoop daar het gevoel te ontwikkelen. Dan kan ik dat weer gebruiken als ik met Ivy ga oefenen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-20 12:41 



 
Profiel   

Even een update!

Hele gave les gehad van Daniëlle op Jauke. Toen kwam ik er wel achter hoe moeilijk het sturen en remmen op neckrope is.

Daarom ben ik met Ivy nu vooral heel veel aan het oefenen met het rijden op zit. Zondag les gehad in het rijden op zit van Karin Oomen, toen vooral overgangen en tempowisselingen meegepakt. Dat ging echt super en was heel vet. Heel moeilijk nog steeds, maar zo gaat het in kleine stapjes steeds iets beter. Maar voor de mensen hier die het zo maar even deden heb ik veel respect, dat is bij mij zeker niet het geval :D


Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 01-10-20 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 15:17 



 
Profiel   

Wat een super leuk bericht!
Daar kun je zeker flink mee verder, leuk om te lezen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-20 15:20 



 
Profiel   

Leuk om te lezen hoe je er mee bezig bent!

Je pakt het serieus aan en gooit niet na 1 poging de handdoek in de ring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 20:04 



 
Profiel   

Nee zeker niet! Het is een leuk doel om naartoe te werken en het proces zelf is dat natuurlijk ook :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen