Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grondwerkfiguren

 
Profiel   

Hai Bokkers,

Ik ben al een aantal jaar actief bezig met grondwerk/horsemanship met mijn pony (volgens Parelli) Nu hebben we eigenlijk alles in de basis erop zitten; ik heb 99% controle (het blijft een pony <<))over haar hele lichaam. In de praktijk betekend dit dat ik in alle drie haar zones haar kan laten bewegen, zowel dichtbij als op afstand. Natuurlijk blijf ik werken aan een (nog) snellere reactie en een meer verfijnde communicatie, maar ik merk dat ik ook een beetje inspiratieloos wordt. Ik ben opzoek naar meer grondwerkoefeningen/figuren waar ik met haar mee aan de slag kan. Ik heb het alleen niet over de standaard balkjesfiguren op de grond, slalom of haar achtjes om barrels te laten draaien, want daar zijn we allang mee bezig (tenzij iemand een uitdagende variatie weet, natuurlijk)

Heeft iemand nog wat leuks waar we mee aan de slag kunnen?

(Ik ben van plan later weer les te nemen, zodat iemand me kan helpen en feedback kan geven, maar wegens omstandigheden op mijn huidige stal zal dat voorlopig niet gaan)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:01 



 
Profiel   

Drie zones? Ik ken er binnen Parelli vijf. Gecombineerd met vier richtingen en 3 gangen is dat al bijna inspiratie genoeg. Zoek je figuren? Zoek dan eens op Parelli patterns.

Er zijn ontzettend veel figuren binnen parelli naast de patterns zoals falling leaf, sliding rock, S-pattern, bowtie en sideways-squeeze ballet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 20:04 



 
Profiel   

Wicky schreef
Drie zones? Ik ken er binnen Parelli vijf. Gecombineerd met vier richtingen en 3 gangen is dat al bijna inspiratie genoeg. Zoek je figuren? Zoek dan eens op Parelli patterns.

Er zijn ontzettend veel figuren binnen parelli naast de patterns zoals falling leaf, sliding rock, S-pattern, bowtie en sideways-squeeze ballet.


Ik heb altijd geleerd dat de drie zones bij een paard van hoofd tot borst, borst tot heupen, en heupen tot staart liepen. Maar hoe lopen deze wanneer er vijf zijn? Ik kende sommige van de Parelli Patterns al, maar ik zal me daar zeker verder in verdiepen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 15:01 



 
Profiel   

Doe je dit zowel online als in liberty?
Je kan natuurlijk je snelheid en precisie verbeteren. En oefeningen achter elkaar zetten. Daarbij kun je ook op frame (houding) gaan letten en de gangen. Kijk eens op youtube for wat inspiratie of wordt lid van de Savvyclub.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 17:18 



 
Profiel   

Als je googled op Horsephysio krijg je veel leuke en creatieve oefeningen voor onder het zadel maar natuurlijk kan het ook met grondwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 17:42 



 
Profiel   

Shanbam schreef
Ik heb altijd geleerd dat de drie zones bij een paard van hoofd tot borst, borst tot heupen, en heupen tot staart liepen. Maar hoe lopen deze wanneer er vijf zijn? Ik kende sommige van de Parelli Patterns al, maar ik zal me daar zeker verder in verdiepen!


Zone 1 is de neus
Dan volgt de delicate zone rond de ogen, daar dien je delicaat te werk te gaan.
Zone 2 is de hals
Zone 3 is borst en middenhand
Zone 4 is achterhand
Zone 5 is staart

Met de officiƫle afbeelding van Parelli;

[ img ]

Patterns voor online en liberty schelen iets met de gereden patterns, meen ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 18:51 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips! Ik ben met mijn pony at Liberty zo goed als even ver als On Line. Ik heb even snel op Horsephysio gegoogled, en ik zie al wat balkjesoefeningen die ik ga proberen.
Ik heb met mijn studentenbudget niet het geld om een Savvy abonnement te nemen, maar die wil ik in de toekomst wel nemen. Dan kan ik ook online auditie doen en feedback krijgen op hoe mijn pony en ik het doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 13:40 



 
Profiel   

Leuk dat je zo enthousiast bezig bent. Ik heb zelf buiten de parelli patterns opzoeken veel gehad aan inspiratie opdoen via YouTube. Zoektermen Parelli Online level 4 of Liberty level 4.

Parelli is voor mij een denkpatroon geworden van om nieuwe dingen aan te leren. En het kijken naar deze filmpjes heeft me weer inspiratie gegeven om nieuwe dingen te ontdekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 14:15 



 
Profiel   

Een eigen tipje aan de rest: ik kijk ook veel video's van Wendy en Steve van de 2Lazy7Ranch. Ik ben het niet 100% met alles eens hoe ze dingen doen, maar dat zijn meestal kleine puntjes en over het algemeen heb ik veel van ze geleerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 14:37 



 
Profiel   

Op FB heb je ook meerdere Parelli groepen voor inspiratie. Kost niets. Kun je kijken, maar ook een filmpje insturen. Er worden soms opdrachten gegeven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 15:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen