Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Parelli/NH waar en hoe beginnen?

 
Profiel   

Parelli/NH waar en hoe beginnen?

Ik ben eigenlijk al heel lang aan het nadenken wat ik nou straks met Taco wil als we uitgereden zijn in de sport.
Bij me blijven dat weet ik al vanaf het moment dat ik hem heb Lachen

Nu zijn we veel bezig met vrijheidsdressuur en dat vind hij helemaal te gek.
Alleen is de beweging gewoon te weinig omdat het vooral stilstaande kunstjes zijn.

Ik zie op youtube met regelmatig filmpjes van paarden die compleet zonder optoming om de baas heen blijven draven/galopperen.
Ook de zijgangen zo beheersen en mensen die zonder optoming met hun paard rijden.

Ik begrijp dat je onderaan moet beginnen maar ik ben totaal niet bekend met deze stijl.

Wie kan me een goed advies geven waar ik me kan inlezen en hoe ik hier een begin mee kan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 14:49 



 
Profiel   

Als je met Parelli wilt beginnen kun je het beste gewoon een level 1 pakket aanschaffen, dan heb je iig een begin!
Verder zou ik niet alleen op Parelli blind staren maar ook andere methoden meepikken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 15:01 



 
Profiel   

Maar waar kan ik zo'n pakket verkrijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 15:04 



 
Profiel   

Kelly_Taco schreef
Maar waar kan ik zo'n pakket verkrijgen?


Op marktplaats kun je er altijd wel vinden Lachen
Let er wel even op dat de nieuwe versie met dvd's zijn en dat er ook vaak kopieën worden verkocht op marktplaats hier zitten dan geen boekjes bij!
Leuk dat je zo om je heen aan het kijken ben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 15:07 



 
Profiel   

Weet jij misschien ook waar je het nieuw kunt kopen?
Dan weet ik zeker dat ik het goede heb Lachen

En je werkt toch ook met een soort stok met touw?

Oww je kan wel merken hoe weinig ik er dus nog van weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 15:10 



 
Profiel   

Hier kun je de nieuwe kopen.
Maar als het ook in zo'n pakket zit en met boekjes zijn het volgens mij altijd de originele hoor!
En ook wat betaalbaarder Vork

Op de nederlandse Parelli site kun je ook het een en ander vinden.
Dan kun je ook vinden wat je nodig hebt ( touwhalster, leadrope en carrotstick bij het begin)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 15:15 



 
Profiel   

Leuk dat het je zo interesseerd! En je moet ergens beginnen toch Knipoog
Ik zelf heb oa. het boek Grondwerk met paarden van Inge Teblich, echt een aanrader om mee te beginnen!
Verder, ik weet niet waar je woont, maar misschien is het mogelijk om in de buurt iemand te zoeken die les geeft in deze manier van rijden/met je paard omgaan. Ik heb een tijdje les gehad, wat me echt enorm goed beviel, maar heb het uiteindelijk uitgesteld tot er een bak is hier.
Je moet wel goed opletten van wie je les krijgt. Ik heb van 2 meiden les gehad, 1tje had ik een enorm goed gevoel bij en ze ging écht geweldig met mijn paard om. Die andere voelde ik me niet zo fijn bij, en die ging naar mijn idee ook niet zo goed met mijn paard om. Maar je voelt snel genoeg of het goed zit!

Veel plezier ermee iig!

Edit, titel van het boek niet compleet Bloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 15:20 



 
Profiel   

Ik ga dat boek in ieder geval aanschaffen!

Ik zou echt niet weten bij wie ik hiermee kan lessen.
Ken in mijn omgeving niemand die hier actief mee is.

Mensen kijken al raar dat Taco wat kunstjes kan op commando Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 15:30 



 
Profiel   

Een simpele trainingsstick kun je ook maken door de bovenkant van een longeerzweep af te knippen zodat je nog een stugge stok over hebt van ong. 1.20m (wat je zelf fijn vindt) en dan het touwtje weer over te zetten of een iets dikker touw er aan te zetten wat net iets langer is als je stick.
Heb je iig wat om mee te beginnen en dan kun je altijd nog eentje bestellen op internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 16:00 



 
Profiel   

Zo'n zweep heb ik.
Dat zijn voorbreng zwepen Haha!
Of schetlandmenzwepen.
Iets in die richting Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 16:01 



 
Profiel   

GVL-ITP is alleen voor fototopics Knipoog

GVL-ITP-->NH

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 18:12 



 
Profiel   

Op de parallisite kun je ook nog een gratis demo dvd aanvragen, zodat je eerst kunt kijken wat het inhoudt. 'Zelf ben ik er erg over te spreken. (heb level 1 en 2 in huis)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 18:59 



 
Profiel   

Kelly, als ik je 'n tip mag geven Haha!
DOEN Haha! Vork

Op deze pagina staan allemaal spulletjes als touwhalsters, leadropes, stick etc etc.
Touwhalster kun je ook via lovelance bestellen trouwens, leadrope ook, en ze kunnen ook strings maken;

Op deze site kun je 'n stick bestellen
deze zijn van 'n stevig materiaal en ik vind dat persoonlijk fijner werken dan 'n stevige zweep bijvoorbeeld, maar dat kan persoonlijk zijn

Op die eerste site stonden eerst ook de Parelli Level 1 pakketen in 't Engels, maar nu niet meer, als je goed Duits kan kun je die proberen Clown
En idd opletten dat 'n pakket dat je koopt echt compleet is met boekjes en dvd's Lachen

Idd, via de Parelli site kun je ook eea bestellen, maar als je begint kun je 't ook met 'nep' spulletjes.. Laat ik het zo stellen, persoonlijk vind ik de echte parelli halsters etc. wel heel erg duur, maar dat komt ook omdat ik niet zo bizar veel geld ervoor heb nog Knipoog Kan voor jou natuurlijk anders zijn Lachen

*edit: ik heb hier ook nog 1 of 2 demo dvd's (2 geloof ik) die mag je anders wel een keer lenen? Lachen

Hoop dat je wat hebt aan m'n post Vork

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 19:12 



 
Profiel   

Ik heb bij Equiplay ook al mijn parelli spullen vandaan hoor Lachen
Werkt erg fijn Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-08 19:16 



 
Profiel   

let op met bestellen bij Equiplay [NA] bestelling Equiplay al ruim 2 maand onderweg?

Verder ben ik ook net begonnen en ik heb toen even een demolesje gezocht Ja hierdoor ben ik nu al een heel eind op weg met de 7 games en ga ik me deze zomer wat meer verdiepen Knipoog
NHlesgevers kan je wel vinden in de buurt als je even googled

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-08 12:55 



 
Profiel   

Kelly_Taco schreef
Ik ga dat boek in ieder geval aanschaffen!

Ik zou echt niet weten bij wie ik hiermee kan lessen.
Ken in mijn omgeving niemand die hier actief mee is.


Mensen kijken al raar dat Taco wat kunstjes kan op commando Lachen


Wij zijn hier sinds kort begonnen met een "lesgroepje". Één iemand heeft level één gedaan van Parelli en nu zijn we met zn dit level aan het doen. Zo kunnen we ook bij elkaar kijken hoe andere paarden reageren op de verschillende spellen.
We betalen allemaal €5,- per les met als doel om als we klaar zijn met level 1, de level 2 dvd te kunnen kopen en verder gaan.

Dus misschien kun je wel met een aantal stalgenootjes/vriendinnen die ook wel een beetje geinteresseerd zijn level 1 aanschaffen. Op deze manier is het betaalbaarder en zie je ook verschillende ervaringen.

Wij doen trouwens wel aan low-budget parelli. Stick=bamboestok met tape (en washandje als handvat Haha! ) met een stukje leer van een oude teugel aan het einde als lusje en een gevlochten strotouwtje string. Touwhalster= zelf touw gehaald en zelf geknoopt met behulp van een oude beschrijving uit de bit. Het kan duur, maar het kan ook goedkoper Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-08 19:32 



 
Profiel   

Op het nh forum www.nhforum.nl zitten heel veel mensen die Parelli doen en/of lessen heb bij Wim Vonck www.horsefeelings.nl (zie video op die site)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-08 19:34 



 
Profiel   

De perfecte site/cd-rom heb ik hier!

De cd-rom is betaalbaar, en je hebt een werkboekje waarin je verschillende lesjes mee naar je paard neemt. Er staat echt veel leerzame dingen in!
De site is: www.equisense.nl
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-08 12:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen