Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 35 [ 875 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Do's en don'ts voor de wedstrijden

 
Profiel   

EWU ook niet..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-14 22:47 



 
Profiel   

okee.. maakt de kleur trouwens niet uit.. zoals light oil hoofdstel? (mits het bij je zadel past lijkt mij)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-14 07:57 



 
Profiel   

Er staat nergens, dat de kleur van je hoofdstel bij je zadel moet passen, dat is persoonlijke smaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-14 08:24 



 
Profiel   

Vraagje

Ik start binnenkort voor het eerst hunter en pleasure walk en jog.
Wat kan ik verwachten wat ik moet doen.
Ik bedoel ik snap stap, draf en galop bij hunter.
Maar wat bij de pleasure stap, draf maar wat nog meer achterwaarts? Links en rechts om keert? Halthouden? Slome rollback??
Heeft er iemand een goed filmpje of tips

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 09:38 



 
Profiel   

flow1234 schreef
Vraagje

Ik start binnenkort voor het eerst hunter en pleasure walk en jog.
Wat kan ik verwachten wat ik moet doen.
Ik bedoel ik snap stap, draf en galop bij hunter.
Maar wat bij de pleasure stap, draf maar wat nog meer achterwaarts? Links en rechts om keert? Halthouden? Slome rollback??
Heeft er iemand een goed filmpje of tips


Bij walk en jog pleasure word meestal halhouden en achterwaarts gevraagd. Voor de rest krijg je ook altijd de reverse om van hand te veranderen. Deze kan in stap of draf gevraagd worden.
Op internet staan genoeg filmpjes van de pleasure ( walk&jog ) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-14 21:54 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of jullie het volgende een Do of een Don't vinden. :)

Ik wil graag bij de komende NQHA All Novice Show van 19 juli starten in een paar Walk and Jog classes. Mijn paard en ik hebben in het verleden echter ook al gewone Novice (WP) klassen gestart en zelfs de Pleasure Futurity gereden.

Waarom zouden wij dan nu W&J starten? Nou, dat komt doordat mijn paard ziek is. Hij heeft EMND, een zenuw-spierziekte (zie ook de link in mijn onderschrift). We hebben twee jaar niets gedaan omdat hij te zwak en te mager was. Vorig jaar rond deze tijd was hij echt een gratenpakhuis. In oktober is in Utrecht de diagnose gesteld en sindsdien is het snel beter gegaan. We zijn weer rustig begonnen met werk, en sinds een paar maanden kan ik ook weer rustig rijden. Dit kan alleen maar één keer per week, anders wordt het te zwaar. Veel galoptraining zit er ook niet in. Zijn spieren mogen niet overbelast worden, dus alles moet heel voorzichtig.
Ik zou zo graag weer eens een wedstrijd met hem willen rijden, om te vieren dat hij er min of meer weer bovenop is. Maar omdat de ziekte progressief is zou het goed kunnen dat we nooit meer toekomen aan een gewone klasse met galop. Het zou ook kunnen dat dat volgend jaar gewoon wel kan, maar dat is niet te voorspellen. Het kan net zo goed zijn dat hij er volgend jaar niet meer is.
Daarom zou ik dus graag dit jaar W&J classes willen starten met hem. In ieder geval WP, en misschien ook Trail en Horsemanship.

Vinden jullie dat kunnen? Of vinden jullie dat competitievervalsing ten opzichte van de andere deelnemers die écht onervaren zijn?

Als er hier mensen zijn die zelf meedoen aan W&J classes ben ik vooral heel benieuwd naar hun mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-14 21:24 



 
Profiel   

Ik vind het als w&j'er een mooie reden om nog een keertje een uitje te hebben samen, maar ik voel me niet gauw bedreigd competatief gezien. Ik ga sowieso niet op show om te winnen, dus als wij in een klasse zouden zitten zou het mij totaal niet dwars zitten. Ik ken echter wel ruiters die daar anders over denken, al is het maar uit onzekerheid.

Ik ken de regels bij de Quarters niet maar bij andere verenigingen kun je alleen met een groenpaardregeling (of hoe je het ook wilt noemen) een klasse lager starten. Bij ons bij de DAWRA zou zoiets volgens het regelboek niet eens kunnen. Nou valt er jouw bijzondere geval mss wel een mouw aan te passen, maar ik vraag me even af hoe het regeltechnisch in elkaar zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-14 21:38 



 
Profiel   

'Probleem' is dat anderen niet kunnen zien/weten dat je paard ziek is, dus dan heb je best kans dat je daar op aangekeken wordt...

Ik weet dat het niet helemaal te vergelijken is, maar in een andere discipline heb ik iemand in zo een situatie wel hc zien starten.

Ik hoop dat je eruit komt, fijn ieg dat het weer relatief goed gaat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-14 23:17 



 
Profiel   

Dat is één van de redenen dat ik het hier rondtoeter, dat het zo veel mogelijk bekend is. :)

HC starten is dacht ik officiëel niet mogelijk, maar ik kan natuurlijk altijd zorgen dat ik gediskwalificeerd word.

Alleen zou ik juist heel graag een echte prestatie neer willen zetten en een lintje met hem willen halen. Dat is namelijk nog nooit eerder gelukt. Een lintje zou de ultieme beloning zijn voor al die moeilijke jaren die we hebben doorgemaakt. Als een vlag op een huis in aanbouw dat het hoogste punt heeft bereikt. Niet af, maar hoger komen we niet :D. En ook als herinnering voor als hij er niet meer is.

Maar ik kan het heel goed begrijpen hoor, als mensen het niet vinden kunnen. Ik zou het zelf ook niet heel grappig vinden denk ik. Het is altijd vervelend als er mensen meedoen in een klasse waar ze niet thuishoren, om wat voor reden dan ook.

Anders moet ik het misschien sowieso bij één W&J klasse houden, zodat ik er niet per ongeluk met alle W&J prijzen vandoor kan gaan die dag. Ik moet ook nog maar zien of mijn paard wel meerdere klassen aankan. Of ik start één keer echt, en de rest HC.
Er zit natuurlijk ook nog een kans in dat ik er kwalitatief helemaal niet zo uitspring en gewoon prima pas in de klasse. Dan is er sowieso niets aan de hand lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 00:02 



 
Profiel   

@ LindyH: Als jij van de rasvereninging nog in die klasse mag starten, gewoon doen. Zij bepalen toch op welk niveau jij minimaal moet starten. En wat de rest daar van vindt.............. <<) . Jij kent je paard het beste en weet wat je er wel en niet mee kunt. En mochten er mensen zijn die daar een probleem mee hebben. Gewoon nog even oefenen en dan wordt je vanzelf beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 07:08 



 
Profiel   

ik vind het ook wel kunnen. feitelijk ben je gewoon opnieuw begonnen met je paard. en idd, als je wel die blauwe mee mag nemen, van harte.. eerlijk verdiend!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 15:03 



 
Profiel   

de skills zijn er nog met dat paard.
alleen de conditie niet.
weet niet of dat eerlijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 15:31 



 
Profiel   

Eerlijk zijn en iets eerlijk vinden zijn twee verschillende dingen.
Als het volgens de regels mag, dan is het eerlijk :)
Of andere ruiters het eerlijk vinden is een tweede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 15:36 



 
Profiel   

okay, dan blijft de vraag ; mag het ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 15:38 



 
Profiel   

Heb even gekeken, maar kan het zo snel niet vinden in het Rulebook.
De AQHA heeft dit oorspronkelijk in het leven geroepen voor ruiters met een beperking.
Dus ik kom allerlei "geestelijke en lichamelijke" eisen tegen die denk ik hier niet van toepassing zijn ;)
http://aqha.com/Showing/Content-Pages/S ... ities.aspx

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 15:47 



 
Profiel   

Nee, ik heb zelf inderdaad geen beperking, maar volgens mij staat nergens in de regels dat ik niet zou mogen starten. Er zijn wel vaker mensen die W&J starten met een jong paard oid, voor de ervaring. Maar daar is dan ook vaak genoeg discussie over.

Daarom vind ik de vraag wat mensen vinden eigenlijk interessanter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 15:51 



 
Profiel   

ik weet niet of je met een paard, waarmee je al hoger bent gestart, weer lager mag starten.
heb je het al aan de AQHA voorgelegd ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 15:56 



 
Profiel   

Het is geen officiële AQHA klasse. Het is All Breed.
En volgens mij zit W&J helemaal niet in het 'systeem'. Bovendien ben ik in de Novice nog nooit ergens geplaatst geweest, alleen gestart. De laatste keer is iets van 5 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 16:02 



 
Profiel   

Gewoon nqha vragen. Als het van hun mag gewoon starten. Wat 'de rest' vind is niet belangrijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-14 21:53 



 
Profiel   

Ik wil over een tijdje gaan starten maar ik zit nog een beetje in dubio. Ik heb een bont paard met vooral wit. Ik ga een turquoise showblouse en showblanket kopen. Ik dacht om dat te combineren met een zwarte hoed/cap en zwarte chaps. Alleen welke kleur beschermers/bandages kan ik het beste om doen? Ik dacht eerst zwart omdat dat past bij mijn hoed/cap en chaps en ik heb ergens gelezen dat als je paard soms struikeld of tactverlies heeft je beter zwart kan doen. Maar is dat ook wel zo als je paard witte benen heeft? Wat vinden jullie witte of zwarte bandages/beschermers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-14 19:50 



 

Als paard witte benen heeft, dan is wit een veilige keuze als beginner.

Mbt nqha w&j; zolang jij geen noemenswaardige prestaties hebt geleverd, maar enkel eens novice hebt gestart, zie ik niet in waarom je niet w&j zou kunnen starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-14 20:26 



 
Profiel   

bandages zijn toch alleen toegestaan bij reining ?
en bij de WRAN is dat toch pas bij L3 ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-14 20:30 



 
Profiel   

er staat nergens dat ze WRAN wil gaan starten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-14 21:05 



 
Profiel   

Dames, mag ik jullie advies over SAH?

Mijn niveau: L3 en we hebben tot nu toe 1x SAH gestart. Resultaat: 2e van de 3.
Het jurycommentaar: jog was iets te langzaam op de volte, maar wel een hele goede presentatie.

Wat had ik nu aan? Nou, dit: https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 0775_n.jpg

Een colbertje van HobbyHorse met flink wat bling erop.

Nu twijfel ik een beetje of deze outfit niet beter geschikt is voor bijvoorbeeld Halter en wat minder geschikt voor SAH. En dat ik voor de SAH dus eigenlijk een knallend blingbling pak nodig heb.

Over het algemeen kan ik andere prima adviseren over showkleding, maar nu het mezelf betreft twijfel ik een beetje :D

Is het 'done' om in deze outfit nog een keertje SAH te starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-14 12:20 



 
Profiel   

Het is idd eigenlijk meer gewenst voor sah om bling bling pak te dragen en geen lange blazer. Maar voor wran L3 is dit voldoende lijkt me. Als je naar een grotere aqha show gaat zou ik voor een andere outfit gaan kijken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-14 14:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 35 [ 875 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen